کد خبر: ۱۴۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
رییس جمهوری:

ایران از جایگاه ۲۶ به جایگاه ۱۴ در صنعت دفاعی جهان ارتقاء پیدا کرد/تجهیزات دفاعی دارای دقت لازم و مانورپذیری مورد نیاز باشد

روحانی با اشاره به اینکه مهم است که در طول ۵- ۶ سال اخیر از جایگاه ۲۶ به جایگاه ۱۴ در صنعت دفاعی جهان ارتقاء پیدا کردیم، گفت: ما در زمینه سلاحهای راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی عمل می‌کنیم و همگام با دنیا پیش می‌رویم.
حجت الاسلام «حسن روحانی» در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به گزارش یکی از مسئولان وزارت دفاع درباره تولیدات پهپادی در کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که پهپاد در تحرکات نظامی و شناسایی‌ها برعهده دارد، شاید این وسیله، مطمئن‌ترین و ارزانترین وسیله در این زمینه است که هم به شناسایی نظامی کمک می‌کند و هم برای بمباران می‌توان از آن استفاده کرد.

رییس جمهوری افزود: برای ما اهمیت دارد که وزارت دفاع بخشی از تحقیقات برای فناوری‌های علمی تولید و ساخت پهپاد را بر عهده دارد و امیدواریم در کنار پیشرفت‌های امروز در این زمینه، قدم‌های بعدی را نیز برداریم و پهپادی که هم رادارگریز باشد و هم کاشف را داشته باشیم. یعنی پهپادی که هم برای ما کشف کند و هم شناسایی و کشف نشود.

 روحانی همچنین در واکنش به گزارشی درباره راه‌اندازی خط تولید موتور توربوجت اوج، تاکید کرد: از تلاش‌های فراوانی که برای ساخت موتورهای هواپیمایی صورت گرفته ممنونم و برای ما بسیار اهمیت دارد که خودمان در ساخت یک جنگنده به طور کامل به خودکفایی رسیدیم و همه را روی پای خودمان انجام می‌دهیم.

 رییس جمهوری همچنین در آغاز سخنان خود در این مراسم با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: خوشحالم که امسال توفیق یافتم در ایام پایانی مرداد که روز صنعت دفاعی نیروهای مسلح است دستاوردهایی را ملت ایران مشاهده کنند و شاهد پیشرفت دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاعی ما باشند. برای ما مهم است که در طول 5- 6 سال اخیر از جایگاه ۲۶ به جایگاه ۱۴ در صنعت دفاعی جهان ارتقاء پیدا کنیم.

 وی یادآور شد: ما در زمینه سلاحهای راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی عمل می‌کنیم و همگام با دنیا پیش می‌رویم. اینکه چگونه دشمن را ببینیم و رصد کنیم برای ما مهم است که تولیدات دفاعی و پهپادی و راداری ما به همین دید کمک می‌کند.

 روحانی با اشاره به پیشرفت در قدرت مقابله و دفاع در صنایع دفاعی اظهار کرد: هم موشک باور و هم سامانه ۱۵ خرداد که با آن پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس زدیم، نشان می‌دهد که صنایع دفاعی ما برای قدرت کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی را انجام می‌دهد و مهم است که این تجهیزات دفاعی ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب لازم و مانورپذیری مورد نیاز باشد و بتوان به سادگی آن را لانچ و پرتاب کرد که تلاش‌های خوبی در آن انجام شده است./

پایان پیام/

نظرات بینندگان