کد خبر: ۱۴۱۳۳۳
فیلم/واقعیتی به نام جامعه و ساختارهای اجتماعی؛
شاید نتوان گفت منکر اسلام بودند و به عبارتی حتی منکر امام حسین (ع) هم نبودند و به جرأت یقین داشتند مقام امام حسین(ع) افضل از یزید است. لذا یک سوالی در اینجا مطرح می‌شود که چطور شد که اولا حزب ابوسفیان زمام حکومت را به دست گرفت؟
تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
به گزارش شیرازه، حوادث سخت عاشورا و کربلا پنجاه سال بعد از وفات رسول الله(ص) واقع شد، آنهم به دست مسلمانان و پیروان رسول گرامی اسلام.
 چه شد که امت پیامبر(ص)، سر فرزند رسول خدا را از تن جدا کردند؟
 آیا اگر ما در محرم سال 61 هجری بودیم، در جبهه و اردوی حسین علیه السلام قرار داشتیم یا در جبهه یزید؟ 
چه اتفاقی افتاد بعد از نیم قرن از رحلت رسول خدا، زمانی که هنوز اصحاب پیامبر و کسانی که بسیاری از وقایع دوران پیامبر صلی الله و علیه و آله را روایت می‌کردند، زنده بودند و شهادت می‌دادند، اهل بیت پیامبر علیهم السلام به این شکل به شهادت رسیدند.

مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای هنرمند» می فرماید:
امروز ۱۳۰۰ سال یا بیشتر از شهادت حضرت اباعبدالله (علیهالسّلام) میگذرد و روزبه روز این داستان برجسته تر و زنده تر شده. این داستان در بطن خود دارای یک مضامینی است که این مضامین برای حیات اسلامی جامعه ضروری است.اگر این مضامین گسترش پیدا نمی کرد، از اسلام و از قرآن و از حقایق معارف اسلامی هم امروز خبری نبود.

 برای یافتن علت حوادث عاشورا، دیدن، قسمت اول مستند محرمی #شیرازه را از دست ندهید!

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


نظرات بینندگان