کد خبر: ۱۴۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

رکورد‌ها و نکات جالب لیگ قهرمانان اروپا ۲۰-۲۰۱۹ که باید بدانید

سایت اتحادیه فوتبال اروپا در آستانه پایان رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان رکورد‌ها و نکات جالبی را ارائه کرده است.

به گزارش شیرازه، رقابت‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با دیدار تیم‌های پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ پایان می‌رسد. در آستانه دیدار فینال این دوره از رقابت‌ها سایت اتحادیه فوتبال اروپا با انتشار گزارشی  نکات و آمار‌های جالبی را درباره رقابت‌های این فصل ارائه کرده است.

یوسیپ ایلیچیچ مهاجم تیم فوتبال آتالانتا اولین بازیکنی است که در یک بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان ۴ گل زده است. او همه گل‌های خود را در پیروزی ۴ بر ۳ تیمش مقابل والنسیا در مرحله یک هشتم نهایی به ثمر رساند.

اریک ‏برات هالند ستاره فعلی تیم فوتبال دورتموند اولین بازیکن جوانی شد که توانست در پنج بازی پیاپی لیگ قهرمانان گلزنی کند. او که در مرحله گروهی برای سالزبورگ بازی می‌کرد هشت گل برای این تیم به ثمر رساند.

تساوی ۴ بر ۴ چلسی برابر آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، رکورد مشترک پرگل‌ترین بازی تاریخ لیگ قهرمانان را از آن خود کرد. پیروزی ۸ بر ۲ بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر بارسلونا پرگل‌ترین بازی مرحله حذفی تاریخ این رقابت‌ها است و برای اولین بار  بود که بارسلونا در یک رقابت اروپایی ۶ گل یا بیشتر دریافت می‌کرد.

در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا تاکنون ۱۰ هتریک ثبت شده است. سه بازیکن هم به نام‌های سرژ گنابری،رابرت لواندوفسکی(هر ۲ از بایرن مونیخ) و یوسیپ ایلیچیچ (مهاجم آتالانتا) در یک بازی ۴ گل به ثمر رسانده اند.

بایرن مونیخ ۱۰ بازی از مسابقات این فصل خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و از این نظر با رکورد ۱۰ پیروزی پیاپی فصل‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۲، ۲۰۱۴-۲۰۱۳ خود و رکورد فصل‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ و ۲۰۱۵-۲۰۱۴ رئال مادرید برابری کرد.

با شکست یوونتوس برابر لیون در مرحله یک هشتم نهایی، کریستیانو رونالدو برای اولین بار در ۱۰ فصل اخیر نتوانست در مرحله یک چهارم نهایی حضور یابد.

بایرن مونیخ قرار است برای یازدهم بار در فینال یک رقابت اروپایی حاضر شود که از این نظر با رکورد آث میلان برابری خواهد کرد. فقط رئال مادرید است که با ۱۳ حضور در فینال، از این  ۲ تیم جلوتر است.

نوار رکورد ۱۲ پیروزی زین الدین زیدان به عنوان سرمربی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با شکست برابر منچستر سیتی در مرحله یک هشتم نهایی پاره شد.

بارسلونا برای سیزدهمین فصل پیاپی صدرنشین گروه خود شد و برای سیزدهمین فصل متوالی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت که رکورد جدیدی در این رقابت‌ها بود.

رابرت لواندوفسکی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان ۱۵ گل به ثمر رساند که فقط ۲ گل نسبت به رکورد ۱۷ گل کریستیانو رونالدو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ کمتر بود. مهاجم بایرن مونیخ در ۹ بازی پیاپی برای تیمش گلزنی کرد که باز هم ۲ بازی کمتر از رکورد رونالدو  است.

این فصل، لیونل مسی و کریم بنزما اولین بازیکنانی بودند که در ۱۵ بازی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کردند.

در ۱۷ سال اخیر آتلانتا اولین باشگاهی بود که با وجود سه شکست در مرحله گروهی به دور بعد صعود کرد و از این نظر با نیوکاسل در فصل ۰۳-۲۰۰۲ برابری کرد.

آنسو فاتی ستاره جوان بارسلونا با گلزنی در پیروزی ۲ بریک تیمش برابر اینتر میلان در ماه دسامبر با ۱۷ سال و چهل روز سن جوانترین گلزن این رقابت‌ها شد.

رئال مادرید رکورد بیشترین حضور پیاپی خود در لیگ قهرمانان را به عدد ۲۳ ارتقا داد و آن‌ها همچنین برای بیست و سومین بار پیاپی به مرحله حذفی راه یافتند.

یولیان ناگلزمان سرمربی تیم فوتبال لایپزیگ پس از آنکه تیمش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر تاتنهام به پیروزی رسید، با ۳۲ سال سن جوانترین مربی شد که برنده دیدار حذفی شده است.

پاری سن ژرمن در همه ۳۴ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است و از این نظر با رکورد رئال مادرید بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برابری کرد.

از زمانی که مرحله یک هشتم نهایی جایگزین مرحله گروهی دوم لیگ قهرمانان شده، بایرن مونیخ با ۴۲ گل زده رکورد جدیدی برای گلزنی در یک فصل این رقابت‌ها برجای گذاشته است. این تیم به طور میانگین در هر بازی ۴.۲ گل به ثمر رسانده است.

در مرحله گروهی رقابت‌های این فصل ۳۰۸ گل به ثمر رسیده که از این نظر بی سابقه بوده است. بیشترین آن ۵۳ گل در بازی‌های گروه دوم بود.

بازی فینال این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۴۲۶ روز پس از گذشت اولین بازی در مرحله انتخابی انجام خواهد شد.


نظرات بینندگان