کد خبر: ۱۴۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

ضدعفونی و رفع آلودگی هیئات مذهبی در ایام محرم در استان فارس

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس گفت: پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت علاوه بر تامین امنیت مراسم عزادارای به عنوان همیاران سلامت نیز کار ضدعفونی کردن مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ محمدرضا رجبی معاون عملیات سپاه فجر استان فارس با اشاره به اقدامات سپاه فجر در ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: سپاه فجر استان فارس برابر تدابیر صورت گرفته و همچنین ابلاغیات سلسله مراتب از طریق فرمانده سپاه و ریاست بسیج در محرم سال جاری اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه موارد به تمام فرماندهان پایگاه‌های مقاومت ابلاغ شده است، گفت: پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت علاوه بر تامین امنیت  مراسم عزادارای به عنوان همیاران سلامت نیز کار ضدعفونی کردن مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را در دستور کار خود قرار دادند. 

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس افزود: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی در هیئات از دیگر فعالیت بسیجیان در ایام ماه محرم است.

رجبی بیان کرد: همچنین تیم‌های سیاری از ظرفیت بسیجیان و گروه‌های گردان‌های رزم بسیج  راه‌اندازی شده تا با اعلام هیئات چه در شهر شیراز و چه در شهرستان‌های استان برای ضدعفونی و رفع آلودگی اقدام کنند.

وی تصریح کرد:برابر توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی شیراز بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات و آشپزخانه هیئات را نیز بر عهده داریم و نظارت بر توزیع اطعام و خوراک توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و بسیج اصناف و جامعه پزشکی انجام می‌شود.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس گفت: همچنین تامین اقلامی که هیئات مذهبی نیاز دارند توسط گروه‌های جهادی، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت در دهه اول محرم انجام می‌شود.

رجبی درباره مساجدی که پایگاه مقاومت ندارند نیز افزود: این موارد به کلیه حوزه‌های مقاومت ابلاغ شده و این مساجد می‌توانند به حوزه‌ها مراجعه کنند  همچنین گروه‌های جهادی آماده هستند که تیم‌های سیار خودرویی را برای ضدعفونی اعزام کنند. 

وی با اشاره به رزمایش رفع آلودگی که یکشنبه هر هفته انجام می‌شود، گفت: هر زمان که هیئات اعلام نیاز کنند تیم‌های سیار اعزام می‌شوند و حتی اگر نیاز باشد هر شب هم ضدعفونی و گندزدایی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان