کد خبر: ۱۴۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
گزارشی از تلاش معاندان نظام برای کمرنگ‌کردن اعتقادات مردم؛

هدف قرار دادن شعائر اسلامی به بهانه کرونا/ وقتی هیئت‌های حسینی دوقطبی کرونا ـ محرم را در نطفه خفه کردند

با شروع عزاداری‌های ماه محرم دوگانه سازی دین و سلامت و کرونا و محرم که در هفته‌های اخیر در دستور کار رسانه‌های معاند قرارگرفته بود، در نطفه خفه شد.
رسانه‌های معاند و ضدانقلاب این بار کرونا و شرایط خاص این بیماری را بهانه‌ای برای ضربه زدن به اعتقادات و ارزش‌های مردم کشورمان دیدند و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نبودند، به‌طوری‌که از هفته‌های گذشته با به راه انداختن جو رسانه‌ای به دنبال این بودند که یک‌دو قطبی و دوگانگی را در کشور ایجاد کنند.

این راهبرد با محورهای تعطیلی هیئت، دوقطبی بین محرم و کرونا و  دین و سلامت در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر تعطیلی هیئت در صورت برگزاری مراسم‌ها نیز بتوانند اصل برگزاری را زیر سؤال ببرند.

توصیه‌های رهبری اولین گام در خنثی کردن حربه دشمنان نظام 

در این میان رهبر معظم انقلاب بیش از شروع این هجمه‌ها طی سخنانی که به مناسبت عید قربان برگزار شد، اظهار داشتند: عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود. در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. اگر وضعیتی که داریم را شل بگیریم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.
درواقع این بیانات صریح و روشن رهبر انقلاب موجب یک انسجام و وحدت رویه در داخل کشور شد و تمامی هیئت‌ها و موکب‌های بزرگ کشور با لبیک به توصیه‌ای رهبر معظم انقلاب، دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را به‌عنوان یک اصل برای خودشان در نظر گرفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مراسم محرم با رعایت پروتکل‌ها و در شرایط خاص برگزار شود

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این زمینه بابیان این‌که نباید برنامه‌های دشمنان نظام در این زمینه را نادیده گرفت، اظهار داشت: نکتهٔ دیگر اینکه همهٔ عزیزانی که این پیام را می‌شنوند باید تقویت این مراسم را از جهت شرعی وظیفهٔ خودشان بدانند؛ درست است شرایط کروناست و محدودیت‌های زیادی هست ولی درعین‌حال با رعایت محدودیت‌ها باید مسئلهٔ محرم زنده بماند.
وی ادامه داد: من به مسئولین عرض کردم شما اگر بخواهید جلوی مراسم محرم را بگیرید امکان ندارد؛ آنگاه بعضی‌ها بدون برنامه وارد میدان می‌شوند و برنامه‌هایی اجرا می‌کنند که ممکن است به ضرر سلامت جامعه باشد.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بنابراین ما باید راه را بازکنیم و به مردم اجازه دهیم مراسم محرم را با رعایت پروتکل‌ها و در شرایط خاص برگزار کنند؛ ولی مؤکداً از مردم هم می‌خواهیم که این شرایط رعایت شوند. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند: اگر خدای‌نکرده به دلیل رعایت نکردن این شرایط در مجالس، مشکلات و خدعه‌هایی پیش بیاید، این‌ها درست نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری: دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، اظهار داشت: بزرگداشت محرم و عاشورا جزء باورها و اعتقادات شیعه است و ارادتی است که شیعه به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.
وی ادامه داد: از روزی که سید و سالار شهیدان به شهادت رسیده است تاکنون این اظهار ارادت و تجلی آن در ماه‌های محرم و صفر همیشه وجود داشته و مورد تأکید مراجع، بزرگان، متدینین و هیئت‌های مذهبی قرار داشته است و حتی در شرایطی که دستگاه‌های جبار و طاغوت مانع عزاداری می‌شدند مردم بازهم در پستوهای خانه خود سعی می‌کردند این مراسم عزاداری را به پا کنند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط ویژه امسال و وجود ویروس کرونا و تهدیدکننده جان انسان‌ها، گفت: بنده معتقدم فصل الخطاب در این زمینه کلام مقام معظم رهبری است؛ ایشان با اهتمام فراوان نسبت به مسئله اقامه عزاداری امام حسین (ع) و ائمه اطهار همه‌ساله در دفتر خود عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند.
وی اضافه کرد: همه مراجع و بزرگان نسبت به اصل برگزاری مراسم تأکیددارند و هیچ‌کسی از مراجع و علما و بزرگان نگفته‌اند مراسم عزاداری برگزار نشود منتها سؤال این است که با توجه به شرایط پیش‌آمده و مسئله جان مردم؛ گفته‌شده هیئت‌ها، حسینیه‌ها، تکایا برنامه‌های مذهبی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که هم عزاداری برگزار شود و هم نسبت به حفظ جان مردم تلاش شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این میان عده‌ای که گاهی در قالب اظهار ارادت به اهل‌بیت (ع) به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا تصور آن‌ها این است که اگر مسئولین می‌گویند هیئت‌ها باید با ضوابط و محدودیت‌هایی برگزار شود تفکر می‌کنند که کسی در مقام مقابله با مراسم عزاداری گام برمی‌دارد.
وی افزود:  هرگز این‌چنین نیست و آن‌ها هم باید توجه به این نکات و ضوابط را داشته باشند و با مراعات مسائل بهداشتی مجلس برپا و عزاداری کنند و کسی هم مانع برپایی مجالس عزاداری نیست اما ما دشمنانی داریم که در برخی رسانه می‌گویند باید عزاداری‌ها پرشور برگزار شود که این از باب اظهار دوستی و ارادت به اهل‌بیت (ع) نیست.
دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است، عنوان داشت: این‌ها امروز این برنامه را تدارک دیده‌اند و در تلاش هستند مردم را تهیج کنند تا این باور برای عده‌ای به وجود بیاید که مسئولین بهداشت و نظام با عزاداری مخالف هستند.
وی ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که در این شرایط هیئت‌ها به شکل سال‌های قبل برگزار شود تا خدانکرده این بیماری که در روزهای اول علائمی ندارد به دیگران منتقل شود وعده‌ای هم در این میان جان خود را از دست بدهند.
دشمن به دنبال ایجاد شکاف در جامعه است
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: البته همین‌هایی که امروز تشویق و ترغیب به برگزاری مراسم پرشور می‌کنند نه از باب محبت به اهل‌بیت (ع) بلکه از باب ایجاد شکاف در جامعه است، همین افراد فردا می‌گویند این‌ها مراسم را برپا کردند و عملاً برپایی مراسم به قیمت از دست رفتن جان مردم بوده است یعنی این‌ها به هر اقتضائی برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند و بوق‌های تبلیغاتی خود را فعال می‌کنند، مردم ما هم باید متوجه باشند که این‌ها دوستدار ما نیستند.
وی تأکید کرد: در محبت و ارادت مراجع معظم، مقام معظم رهبری و بزرگان دین به اهل‌بیت (ع) جای تردید نیست. امروز اگر از باب مصلحت باید در عزاداری‌ها محدودیتی ایجاد شود نه به دلیل تعطیلی عزاداری است که این موضوع مورد رضایت اهل‌بیت (ع) هم است.
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه عزاداری یعنی اینکه در سوگ امام حسین (ع) به هر شکلی عزادار باشیم، گفت: گاهی ممکن است انسان در خانه ذکر مصیبت امام حسین (ع) را داشته باشد شرایط ما یک شرایط ویژه‌ای است و مادر مقابل دشمنانی هستیم که همین دشمنان فردا علیه ما شروع به تبلیغات می‌کنند همین‌هایی که امروز مردم را تحریک می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین از مردم تقاضا می‌کنیم که مواظب توطئه‌های دشمنان باشند و از کسانی که ممکن است فکر کنند مسئولین مانع برگزاری عزاداری هستند هم تقاضا داریم با توجه به شرایط کشور و نظر مراجع عمل کنند و جلوتر از مراجع حرکت نکنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: مراجع پیشوایان دینی ما هستند و رهبر معظم انقلاب الگوی ما هست و اگر مطلبی را بیان می‌کنند باید همه بپذیرند تا هم عزاداری خوبی داشته باشیم و هم از خطرات ویروس کرونا جلوگیری کرده باشیم.


لبیک هیئت‌های عزاداری سراسر کشور به توصیه‌های رهبری

در این میان عزاداران حسینی و هیئت نیز در دو شب گذشته با لبیک به توصیه‌های رهبری تمامی مراسم‌های خودشان را با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام دادند به‌طوری‌که در تصاویری که از عزاداری‌های این شب‌ها در فضای مجازی منتشرشده به‌خوبی می‌توان این مهم را دید.

به‌هرحال هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب و همراهی هیئت و عزاداران حسینی بار دیگر توطئه‌های دشمنان نظام را در نطفه خفه کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با وحدت رویه و هماهنگی کامل تمامی توطئه‌ها را در نطفه خفه خواهد کرد.



انتهای پیام/
نظرات بینندگان