کد خبر: ۱۴۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
عضو شورای شهر شیراز:

دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند خلا ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کند

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با آموزش های مهارتی بخوبی می تواند خلا ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کند.
به گزارش شیرازه دکتر نواب قائدی در حاشیه بازدید از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز و محل برگزاری کنکور سراسری، اظهار داشت: از سالن های مختلف محل برگزاری آزمون بازدید شد و خوشبختانه شرایط خوبی برای دانش آموزان ایجاد شده بود تا با آسایش آزمون دهند.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب شد برخی از خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود در کنکور امسال باشند، بیان کرد: با رعایت فاصله ها و پروتکل های بهداشتی این آزمون انجام  شد که از برگزار کنندگان در شیراز به ویژه دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز قدردانی می کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت: این مهم خوشبختانه به خوبی در دانشگاه فنی و حرفه ای در حال اجرا شدن است.
قائدی تصریح کرد: در برخی دانشگاه ها با توجه به اینکه آموزش هایی که به دانشجو داده می شود تئوری است و دانشجویان باید پس از فارغ التحصیل شدن در محل کار مهارت را یاد بگیرند اما در دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشکده های مرتبط با آن دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با مهارتی که دارند به راحتی وارد بازار کار می شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: در تمام دنیا نیز مرسوم است دانشجویی که در مقطعی تحصیل می کند در همان مقطع نیز ارتباطش با بازار کار و صنعت را دنبال می کند ولی  متاسفانه این مهم در کشور ما کمرنگ است که این خلا را دانشگاه های فنی و حرفه ای می تواند پر کنند.
 وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس همچنین خلا ارتباط تئوری و عملی بین دانشجو و بازار کار را نیز می تواند برطرف کند که امیدواریم با تلاشی که در این دانشگاه صورت گرفته  این امر محقق شود.
عضو شورای شهر شیراز گفت: مشکلی که امروز بیشتر دانشجویان  پس از پایان تحصیل با آن روبرو هستند این است که تنها دورس را به صورت تئوری آموخته و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند اما در دانشگاه فنی و حرفه ای این شرایط فراهم شده است که دانشجو با مهارتی که آموخته در حین تحصیل نیز وارد بازار کار می شود.
این عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به ارائه آموزش های فنی و مهارتی برای دانشجویان یکی از دانشگاه های تاثیرگذار در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و باید بیش از پیش حمایت شود.
قائدی گفت: با توجه به ظرفیت های علمی موجود در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز به ویژه رشته های مرتبط با شهرسازی و حمل و نقل آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستیم به طوری که دانشجو در زمان تحصیل به صورت عملی مهارت های لازم را در کارگاه های شهرسازی و عمرانی فعال در شهر شیراز فرا گیرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان