کد خبر: ۱۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
باز «همان آش و همان کاسه »در رای گیری های شورای شیراز؛

دستغیب: برگه های رای را در همین جلسه امحاء کنید؛جلسه شورا غیر از «مهد کودک» نیست/موسوی:آقای دستغیب، شما رئیس کمیسون فرهنگی هستید از این واژه ها استفاده نکنید/تذروی:اعضای شورا با یکدیگر تبانی کرده اند

در جلسه گذشته شورای شهر شیراز با این که تذروی، تنها اصولگرای شورای شیراز به قید قرعه به عنوان نماینده شورای کمیسیون ماده 77 انتخاب شد اما به گفته رییس این شورا به دلیل غیبت برخی اعضا و مخالفت با قرعه کشی این کمیسیون هم برای رای گیری به جلسه امروز موکول شد و «باز همان آش و همان کاسه»؛یعنی این که آقای تذروی که در دل دیگران جایی نداشت مثل روزهای گذشته کنار گذاشته شد و رای نیاورد.
  
به گزارش پایگاه تحلیلی-خبری"شیرازه"، در روزهای اخیر برای انتخاب ناظران  و نمایندگان شورا در گروه ها و کمیته های شیرازجلسات متعددی برگزار شد.برخی ها تکلیفشان مشخص شد و به تدریج انتخاب شدند اما در این میان انگار تنها یک نفر بود که به مانند همیشه از قافله آرا عقب مانده و آن هم تنها اصولگرای اعضای شورای شیراز یعنی آقای تذروی بود.علت کش دار شدن این قضیه هم گویا قائده بازی هایی بوده که برخی اعضا برای رای گیری دوباره تراشیده اند.چرا که در هفته گذشته با وجود این که با برگزاری قرعه کشی در یک جلسه غیررسمی نام آقای تذروی به قید قرعه به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده 77 بیرون آمده بود اما بعضی از اعضا از جمله آقای بنی زمانی مخالفت کردند که با رای گیری مجدد نماینده شورای این کمیسیون همراه شد.به این ترتیب با موافقت رئیس شورا جلسه فوق العاده برای راگیری به روز شنبه یعنی امروز موکول شد و دوباره همان آش و همان کاسه؛یعنی باز هم مثل روزهای گذشته آقای تذروی که در دل دیگران جایی نداشت کنار گذاشته شد و رای نیاورد.

در ادامه بخشی از این حاشیه ها را می خوانید:

دستغیب یکی از اعضای شورای شهر شیراز خطاب به رئیس شورای شهر شیراز گفت:خواهشم از جنابعالی به عنوان یکی از اعضای شورا این است که نگه داری آرا را به عهده بگیرید چرا که ظاهرا این آرا دست به دست می شود و برخی متوجه می شوند که چه افرادی به چه کسانی رای داده یا نداده اند.خواهشمندم که برگه های رای را در همین جلسه امحاء کنید.

اما رئیس شورا رؤیت این آرا توسط دیگران را خلاف واقع دانست و گفت: آرای مأخوزه همگی پلمپ می‌شوند و اگر یکی از َآرا از پاکت محرمانه آن بیرون آورده شود مسئولیت آن به عهده آقای دیانت (رییس حوزه ریاست شورا) است.
تذروی، تنها عضو اصولگرای شورای شهر شیراز هم با اعتراض نسبت به عدم رای دهی دیگر اعضا به او، گفت: بگذارید واقعیت را بگویم، سری گذشته هم که وارد شورا شدم اگر آمده بودم هیچ رأیی نمی آوردم. الان هم که داخل شورا هستم همین اتفاق افتاده است؛ هر جا انتخابات باشد، متاسفانه دوستان دست به یکی می کنند،همه نه الی ده رای می آورند اما من همچنان عقبم.وی خطاب به رئیس شورا افزود:این منطقه هم اضافی داشتید و برای این که خالی نماند به من داده اید؛ این راهم به شما می دهم.خواهش می کنم شما که دم از نهج البلاغه امیرالمومنین می زنید،عدالت را هم پیشه کنید.اما سعید نظری سخنگوی شورا در این باره گفت: هر عضوی یک رأی دارد و حق طبیعی عضو است که این رأی را به چه کسی بدهد.
دستغیب: برگه های رای را در همین جلسه امحاء کنید؛جلسه شورا غیر از «مهد کودک» نیست/موسوی:آقای دستغیب، شما رئیس کمیسون فرهنگی هستید از این واژه ها استفاده نکنید/تذروی:اعضای شورا با یکدیگر تبانی کرده اند
موسوی رییس شورا نیز در پاسخ به تذروی گفت: من رای می دهم و بر اساس باور و اعتقادم هم رای می دهم.
در بخشی دیگر احمدرضا دستغیب نیز در اعتراض به برخی رفتارها در جلسه شورا با بیان اینکه با بیان این که اینجا غیر از مهد کودک نیست، گفت:ببخشید اجازه می دهید به آقای صبوری تذکر دهم تا سرجای خود بنشیند. موسوی رییس شورا نیز خطاب به وی گفت: آقای دستغیب، شما رییس کمیسیون فرهنگی هستید. خواهش می کنم از این واژه‌ها استفاده نکنید. دستغیب نیز که بدون میکروفن صحبت می‌کردند گفتند آقای موسوی جنابعالی اسم بنده را در بلندگو پخش کردید. در ادامه رییس شورا خطاب به همه اعضا گفت: خواهش می‌کنم از عزیزان جلسه با جدیت در حال برگزاری است و از شوخی و یا مسائل پراکنده پرهیز کنند.

تذروی در اعتراض به چگونگی رای اعضای شورا با بیان این که رفتارهای اعضای شورا در عدم رای دهی به بنده سابقه دار می باشد، گفت: در سال‌های گذشته نیز اعضای شورا با هم تبانی کرده و کمیسیون‌ها را در میان خود تقسیم می‌کردند و به همین خاطر بنده هیچ وقت به یاد نمی آورم که آن ها به بنده رای داده باشند، این رفتار آن ها موجب شده که همیشه در عمل انجام شده قرار بگیرم.

وی افزود: دو کمیسیون تخلفات انضباطی تاکسیرانی و تبصره ماده ۲۰ کمیسیون ۵۵ را نیز از سر اجبار به بنده داده اند تا این کمیسیون خالی نباشد.در سال جاری برای کمیسیون ماده ۱۰۰ که از قبل برنامه‌ریزی‌ شده بود و البته رقیب و کاندیدایی هم برای آن نبود، این کمیسیون را به بنده واگذار کردند این در حالی بود که می بایست کمیسیون دیگری نیز به من تعلق می‌گرفت، تا زمانی که صبح چهارشنبه به دلیل تعداد زیاد رقبا جهت تصدی کمیسیون ماده ۷۷، تصمیم بر انجام قرعه‌کشی گرفته شد اما در اینجا شانس با من یار بود و نام بنده در مقابل دیده همگان بیرون آمد.قرعه کشی که بی سرانجام ماند و با بهانه های مختلف اعضا نادیده گرفته شد تا دوباره بنده را از دور خارج کنند.البته این توضیحات آقای تذروی با مخالفت برخی از اعضا همراه شد. این اعضا مدعی بودند که هیچ اجباری در کار نبود و مواردی که وی با رای اکثریت اعضا انتخاب شده است دارای اهمیت بوده است.

تذروی با بیان این که بازهم کمیسیون تخلفات انضباطی تاکسیرانی بدون هیچ رقیبی به بنده سپرده شد و با اشاره به این که نقشه آن ها دوباره گرفته و سرانجام با قاعده بازی انتخاب به قید قرعه را برهم زده اند، توضیح داد:این افراد با تبانی با یکدیگر و از روز های قبل تر تصمیم گرفتند تا برای بار دیگر من را کنار بگذارند.اتفاقا نقشه شان گرفت و با رای گیری دوباره و اخذ اکثریت آراء ،سینا بنی‌زمانی یعنی اصلی‌ترین مخالف قرعه‌کشی روز چهارشنبه را برگزیدند.

وی با اشاره به این که برای نظارت در هیچ کمیسیونی کاندیدا نشدم، بیان کرد: وقتی اعضای شورا در هیچ کمیسیون و برای هیچ انتخاباتی به بنده رای نمی دهند و من را به ‌عنوان عضوی از گروه خود نمی دانند دلیلی هم نمی‌بینم که به‌عنوان کاندیدا خودم را معرفی کنم‌.

گفتنی است،رای گیری برای انتخاب رئیس یکی از کمیسیون ها هم به دلیل برابری آراء به جلسات فرد موکول شد،در این جلسه نسبت به نحوه انتخاب نماینده شورای فرهنگ عمومی نیز اعتراض شد، به اعتقاد برخی اعضا نمایندگی شورا در استان به اصلاحیه نیاز دارد چرا که در تشکیل شورای فرهنگ عمومی به جای این که نماینده مرکز استان بگنجانند،نماینده روستا یا شهرستان در شورای فرهنگ عمومی دارای کرسی شده و نماینده شورای مرکز استان شهرستان فاقد کرسی است، از این رو به اصلاح نیاز دارد.

به هر روی،در جلسه گذشته بنا شد تا در صبح امروز در یک جلسه هم‌اندیشی غیرعلنی برای این مبحث تعیین تکلیف شود.اعضا به‌تدریج انتخاب شدند تا آنجاکه در جلسه غیر‌علنی صبح چهارشنبه گذشته هم‌زمان با ۲۹ مردادماه، بحث بر سر تصدی نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷۷ بالا گرفت تا جایی که باوجود تعیین تذروی، تنها عضو اصول‌گرای شورای پنجم، به‌قیدقرعه جهت تصدی این کمیسیون، اعتراض برخی اعضای شورا ازجمله سینا بنی‌زمانی منجر شد تا رئیس شورا در ۱۴۵مین جلسه علنی شورا در عصر همان‌روز به بهانه‌های مختلف از جمله غیبت برخی اعضا، انتخاب نماینده شورا در این کمیسیون را مردود و آن را به زمان دیگری موکول کند و پس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی، اعضای شورا بار دیگر در یک جلسه علنی فوق‌العاده ضمن اعلام اینکه سینا بنی‌زمانی بر اساس کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۷۷ انتخاب شده است، در مورد دیگر کمیسیون‌ها نیز رأی‌گیری کردند.
انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، رای ، شیراز
نظرات بینندگان