کد خبر: ۱۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
2 شهریور 1399:

مرگ ۱۴ هم استانی دیگر بر اثر کروناویروس/ افزایش جانباختگان کرونا در فارس به ۷۶۱ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام بیش از ۲۴۴ هزار آزمایش از مردم استان فارس در زمینه شناسایی موارد ابتلا به کووید۱۹ تاکنون و شناسایی قطعی ۴۰ هزار و ۷۳۵ مورد مثبت خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۴ نفر از هم استانی ها جان خودشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که جمع جانباختگان فارس تا امروز به ۷۶۱ نفر رسیده است.

او اضافه کرد: تاکنون ۳۷ هزار و ۶۵۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۲ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در فارس است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمار ۷۳۳ بیمار مشکوک یا علامت دار در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان خدمات درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی از هیئات مذهبی استان خواست آیین های عزاداری محرم در قالب پروتکل های ابلاغی و محل های مشخص شده انجام شود و از حرکت و خروج دسته های عزاداری از محل های پیش بینی شده جداً خودداری گردد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از مردم و هیئات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) برای مشارکت در پویش نذر ماسک دعوت کرد و افزود: با پیوستن به این پویش به دسترسی افرادی که توانایی تهیه ماسک را ندارند کمک کنیم تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا در جامعه پیشگیری شود.

نظرات بینندگان