کد خبر: ۱۴۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

افتتاح ۶۴ پروژه عشایری فارس به مناسبت هفته دولت

مدیر کل امور عشایر فارس در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت از افتتاح ۶۴ پروژه عمرانی در مناطق مختلف عشایری خبر داد.
 روح الله بهرامی با بیان اینکه تعداد ۶۴ پروژه عمرانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال جهت بهره مندی ۱۱۴۵ خانوار عشایری در مناطق مختلف عشایری در سطح استان فارس به بهره برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح این پروژه اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به صورت مستیقم فراهم می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل حفر و تجهیز چاه، برق رسانی، احداث ذخیره آب، راهگشایی جاده‌های عشایری، احداث آب انبار و ... است.

بهرامی بیان داشت: در مورد افزایش شاخص‌ها از محل بند ۵ قانون ششم تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا شاخص‌های مربوط به عشایری را افزایش دهند.

او با توضیح اینکه عمدتاً شاخص‌های عشایری از متوسط شاخص‌های روستایی پایین‌تر است، و ارتقاء شاخص‌ها کار نسبتاً دشورای است که باید اقدامات زیربنایی انجام شود.

مدیر کل امور عشایرفارس اذعان داشت: ۱۲ هزار کیلومتر راه عشایری در مناطق استان فارس وجود دارد که به شکل تارعنکبوتی است که در سال ۵ هزار کیلومتر راهگشایی توسط اداره کل امور عشایر انجام می‌شود.

بهرامی درمورد اقدامات صورت گرفته گفت: از نظر شاخص‌های آب آشامیدنی در مناطق عشایری در سال ۹۲ بیست و شش درصد بوده که در ۱۳۹۹ به ۵۴ درصد افزایش، در بحث برخورداری عشایر در مسکن مناسب در سال ۱۳۹۲ پنج درصد که در سال ۹۲، ۲۰ درصد در سایت‌های اسکان ساماندهی شده، در زمینه سواد در سال ۱۳۹۲ هفتاد و چهار درصد که در سال ۹۹ هشتاد و چهار درصد افزایش، شاخص سوخت فسیلی ۶۵ درصد که در سال ۱۳۹۹ به ۱۰۰ درصد و شاخص در زمینه راه‌های مناسب در سال ۹۲، ۳۶ درصد بوده که در سال ۹۹ پنجاه و دو درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه در حوزه عشایر ۲ راهبرد اصلی را دنبال می‌کنیم که اول تلاش برای توسعه شاخص‌های زندگی عشایر از قبیل بهداشت، آموزش، مسکن است، افزود: راهبرد دوم ایجاد تنوع در اشتغال و تولید عشایر است که پنج محور را دنبال می‌کنیم که کمک به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی عشایر، کمک در زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی از نمونه آن است و تا پایان برنامه ششم سالیانه ۵ درصد در حوزه‌های پنج گانه تنوع ایجاد شود.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان