کد خبر: ۱۴۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس خبر داد:

تشریح برنامه های محرم رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس/ شیراز، میزبان جشنواره بین المللی مقاومت

پورمنتصری با اعلام خبر چاپ نخستین کتاب تصویری "مدافعان سلامت" توسط این سازمان در شیراز، به تشریح برنامه های دهه اول محرم پرداخت.
به گزارش شیرازه، محمد پورمنتصری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه های دهه اول محرم این سازمان اظهار داشت: با توجه ابلاغ‌های ستاد ملی مبارزه با كرونا و همچنین سازمان بسیج هنرمندان كشور، قطعا در این ایام، برنامه‌های حضوری نخواهیم داشت؛ اما برنامه‌ریزی در فضای مجازی در بحث تولید استوری موشن، موسیقی و نواهای عاشورایی و غیره را دنبال خواهیم كرد و البته صحبت‌هایی هم با صدا و سیما انجام می‌دهیم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان متعهد در ایام محرم در شبكه‌های تلویزیونی استفاده كنیم.
وی، قشر هنرمندان را یكی از اقشار و مشاغلی دانست که در ایام شیوع كرونا دچار آسیب جدی شدند که نیاز به دیده شدن و کمک به این قشر به شدت احساس می شد.
به گفته پورمنتصری، در دو مرحله ۲۵۰ بسته معیشتی توسط این سازمان در شیراز و ۴۸۰ بسته توسط كانون‌های سازمان در شهرستان‌ها میان هنرمندان آسیب‌دیده ناشی از شیوع كرونا توزیع شد كه این بسته‌ها همگی با همت خیران تهیه شد و ارزش هر كدام حداقل ۴۵۰ هزار تومان بوده است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، در ادامه، از میزبانی شیراز برای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد و با اشاره به نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های فرهنگی برای استفاده از ظرفیت این دستگاه‌ها در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال برنامه‌ریزی برای اجرای جشنواره‌های ۵ گانه بسیج شامل جشنواره خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، تئاتر و عكس هستیم كه به یاری خدا پوستر آن را در ۳۱ شهریورماه سال جاری رونمایی خواهیم كرد و اختتامیه آن نیز در هفته بسیج برگزار می‌شود.
پورمنتصری همچنین با یادآوری چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار کردن گرامیداشت این ایام گفت: در این ایام، اجرای جشنواره‌های ۵ گانه بسیج شامل جشنواره خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، تئاتر و عكس، از برنامه‌‌های پیش بینی شده است كه پوستر آن را در ۳۱ شهریورماه سال جاری رونمایی خواهیم كرد و اختتامیه آن نیز در هفته بسیج برگزار می‌شود.
وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های این سازمان از ابتدای شیوع كرونا تاکنون گفت: شیوع كرونا موجب شد تا نتوانیم برنامه‌های خود را آن‌طور كه باید و شاید جلو ببریم بنابراین برنامه‌های خود را در فضای مجازی دنبال كردیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، آگاه‌سازی مردم جهت مقابله با این ویروس از طریق زبان هنر را وظیفه هنرمند دانست و ادامه داد: در این راستا، اقداماتی را با همكاری كانون‌های مختلف سازمان در رشته‌های مختلف هنری اعم از كاریكاتور، انیمیشین، فیلم كوتاه، موسیقی، طنز، پوستر انجام دادیم.
پورمنتصری، استقرار و فعالیت گروهی از عكاسان انجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان فارس در بیمارستان‌های نگه‌داری از بیماران كرونایی، نظیر بیمارستان علی‌اصغر(ع) و شهید چمران شیراز، طی چند روز و عكس‌برداری از فعالیت‌ها و تلاش‌های مدافعان سلامت را از دیگر اقدامات این سازمان دانست که در نهایت منجر به برپایی نمایشگاه دائمی از زحمات مدافعان سلامت در این دو بیمارستان شد.
وی همچنین با اشاره به بین‌المللی شدن یكی از عكس‌های مسؤل انجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان فارس در كمتر از یك روز، تصریح کرد: یك هفته بعد از این جریان، در برنامه تلویزیونی «فارسی‌شو» شبكه فارس با حضور عكاس این عكس و سردار یدالله بوعلی، فرمانده فعلی سپاه فجر، از پرستاری كه در این عكس حضور داشت، تجلیل به عمل آمد.
به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، نخستین كتاب تصویری مدافعان سلامت در ایران هم از عكس‌هایی كه انجمن عكس این سازمان در این ایام تهیه کردند، تا دوهفته آینده به بازار کتاب روانه می شود و در تلاشیم تا بتوانیم تقریظ مقام معظم رهبری نیز برای این كتاب داشته باشیم.
 پورمنتصری، اعلام فراخوان جشنواره ملی شعر «تكریم مدافعان سلامت، ویروس كرونا و امیدبخشی به جامعه» را از دیگر اقدامات این سازمان در ایام مبارزه با کرونا دانست و ادامه داد: اشعار جمع‌آوری شده از شاعران، هم‌اكنون در حال بررسی است و به زودی كتاب آثار برگزیده این جشنواره با نام كتاب شعر "مدافعان سلامت" هم چاپ و منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان