کد خبر: ۱۴۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

بهره برداری از ۸ طرح تامین و انتقال برق در استان فارس

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از افتتاح و راه اندازی هشت طرح تامین و انتقال برق در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۷ میلیارد ریالی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش شیرازه، غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از افتتاح و راه اندازی هشت طرح تامین و انتقال برق در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۷ میلیارد ریالی در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: اجرای این طرح‌ها گام مهمی در تثبیت جایگاه فارس برای تامین و انتقال برق مطمئن و پایدار است.

او افزود: اجرای طرح‌های ویژه هفته دولت نوید بخش رونق و جهش تولید در حوزه تامین و انتقال برق و شتاب در تامین زیر ساخت‌های اصلی رونق اقتصادی و صنعتی استان فارس است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس هفته دولت را فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات دولت دانست و اظهار داشت: به رغم شرایط تحریم‌های ظالمانه و مشکلات تامین منابع، این شرکت با همت جمعی و مشارکت و همراهی متخصصین و نیرو‌های خدوم و جهادی توانست امسال برگ زرینی بر افتخارات اجرای طرح‌های زیر بنایی تامین و انتقال برق در این استان بیفزاید.

نصیری با تشریح مشخصات طرح‌های هفته دولت یاد آور شد: افزایش ظرفیت ایستگاه بوشیگان در شهرستان کازرون با بهره گیری از ۸۵ میلیارد ریال اعتبارات ملی که از سال ۹۸ کلید خورده است اکنون به مرحله بهره برداری رسید و سه هزار و ۹۰۰ خانوار ساکن در منطقه از خدمات آن بهره‌مند شدند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: همچنین ظرفیت ایستگاه داراب گرد در شهرستان داراب با سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد ریال افزایش یافت، اجرای این طرح نیز برای هفت هزار و ۱۰۰ خانوار ساکن منطقه خدمات به همراه داشته است.

این مقام مسوول از اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت پست‌های برق در شهرستان لارستان نیز خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از طرح توسعه ظرفیت ایستگاه بلغان و پست ۱۳۲ کیلوولت عماد شهر در شهرستان لارستان هستیم، این طرح‌ها به ترتیب با ۹۵ میلیارد ریال و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به سرانجام رسیده است، با بهره برداری از طرح توسعه ظرفیت ایستگاه بلغان سه هزار و ۱۰۰ خانوار و با راه اندای طرح پست ۱۳۲ کیلوولت عماد شهرسه هزار و ۳۰۰ خانوار از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

نصیری همچنین از افزایش ظرفیت ایستگاه شهروز شهر شیراز با سرمایه گذاری ۱۹۲ میلیارد ریالی خبر داد و بیان داشت: اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده و با راه اندازی آن ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار ساکن منطقه در شیراز از خدمات آن بهره‌مند شدند.

این مقام مسوول راه اندازی سامانه اسکادای ۳ ایستگاه فوق توزیع در استان فارس را از دیگر طرح‌های هفته دولت در استان فارس دانست و گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد ریال به سرانجام رسید و در سال جاری اجرا شده است. سامانه اسکادا، تکنولوژی است که امکان جمع آوری اطلاعات از تاسیسات دور دست و ارسال دستورالعمل‌های کنترلی به آن‌ها را فراهم می‌کند، اسکادا، کاربر را از اقامت در محل تاسیسات یا بازدید از آن‌ها در هنگام کار طبیعی بی‌نیاز می‌کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس همچنین از تعویض تابلو‌های کلیدخانه پست سیدان ۶۳.۲۰ سیدان در شهرستان مرودشت و اصلاح و بهینه سازی و بروزرسانی شبکه فوق توزیع و انتقال در سطح استان فارس به عنوان دیگر طرح‌های هفته دولت نام برد و گفت: برای اجرای طرح کلید خانه پست سیدان ۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار از خدمات آن بهره‌مند شده اند، سرمایه گذاری انجام شده در طرح و اصلاح و بهینه سازی و بروزرسانی شبکه فوق توزیع و انتقال در سطح استان فارس نیز ۱۳۷ میلیارد ریال بوده است.

نصیری، گذر از روز‌های پر مصرف برق تابستانی در استان فارس با مدیریت بار و توجه به مدیریت مصرف و با مشارکت و همراهی شرکت‌های توزیع، شهروندان و مشترکان برق را از موفقیت‌های امسال دانست و گفت: اصلاح فرهنگ مصرف برق و انرژی و حرکت به سمت بهینه سازی مصرف برق رویکردی است که در سال‌های اخیر بشدت بر آن پافشاری شده و با برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده در این بخش نیز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های انجام شده هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان