کد خبر: ۱۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

اعلام فراخوان جذب دانشجوی خارجی در ۲۲۰ رشته در شیراز

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعلام فراخوان جذب دانشجوی خارجی در ۲۲۰ رشته در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نصراله عرفانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال گذشته بین ۵ تا ۶ هزار داوطلب خارجی تمایل خود را برای تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق ثبت درخواست در سایت انگلیسی دانشگاه اعلام کردند که در پنج دوره، هر ساله بین ۴۰ تا ۵۰ نفر دانشجو برای مقاطع دکتری عمومی پذیرش شدند.

او افزود: فراخوان برای جذب در ششمین دوره هم اکنون روی سایت انگلیسی دانشگاه فعال شده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شرایط جذب دانشجو‌ی خارجی، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارتی در برنامه آموزش بین‌الملل (IEP) دانشگاه صرفا دانشجویان با ملیت غیر ایرانی امکان ورود دارند، دانشجو برای تحصیل شهریه پرداخت می‌کند و فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل باید به کشور خود بازگردند و به ارائه خدمات درمانی بهداشتی بپردازند.

عرفانی خاطرنشان کرد: تحصیل این دانشجویان در ۲-۳ سال اول به زبان انگلیسی بوده و دانشجو همزمان در کلاس‌های آموزش زبان فارسی شرکت می‌کند به نحوی که قبل از ورود به مقطع بالینی زبان فارسی را فرا گرفته باشد.

او گفت: ورودی‌های نخست اول برنامه آموزش بین‌الملل در مقطع دکتری عمومی هم‌اکنون در سال آخر تحصیل به سر می‌برند و سال آینده فارغ التحصیل می‌شوند.

عرفانی بیان کرد: در فراخوان‌های اعلام شده طی پنج سال اخیر علاوه بر دانشجویان مقاطع دکتری بالغ بر ۵۰ نفر داوطلب خارجی در دوره‌های تخصص، فلوشیب و فوق تخصص نیز پذیرش شده‌اند که برخی از دستیاران دوره‌های تخصص و فلوشیپ فارغ التحصیل شده و به کشور خود برگشته و منشأ خدمات تخصصی در این کشور‌ها بوده‌اند.

او ادامه داد: داوطلبان برنامه آموزش بین‌الملل دانشگاه از حدود ۴۰ کشور مختلف از جمله هند، پاکستان، کشور‌های آفریقایی، تاجیکستان، لبنان و عراق بوده‌اند و امسال به دلیل بیماری کرونا فراخوان مهرماه به بهمن ماه موکول شده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: ۲۳ تفاهم‌نامه بین‌المللی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مشترک با دانشگاه‌هایی از کشور‌های دنیا از جمله کشور‌های استرالیا، بلژیک، چین، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، مالزی، تاجیکستان، عراق، اوکراین و ژاپن، هند، آمریکا و برزیل انعقاد شده است.

عرفانی اضافه کرد: سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مقاله تحقیقات مشترک با کشور‌های خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ می‌رسد.

او با اشاره به طرح همکاری با دانشمندان و متخصصان ایرانی غیر مقیم، گفت: در چندسال گذشته بالغ بر ۴۰ دانشمند و متخصص ایرانی در قالب این طرح با دانشگاه وارد همکاری مشترک شدند. اساتید مدعو در این طرح که با حمایت معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است و محققان پسا دکترا برای دوره‌های نزدیک به یکساله وارد شیراز شده و با بخش‌های مختلف پژوهشی و آموزشی همکاری کرده و یا در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان همکاری می‌کنند.

عرفانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت مسافرت‌های بین‌المللی در سراسر دنیا به دلیل اپیدمی کرونا، رفت و آمد دانشمندان دچار مشکل شده، اما این موضوع فرصت مغتنمی فراهم کرده تا از بستر فضای مجازی وبینار‌های بین‌المللی توسعه یاید.

او خاطرنشان کرد: وبینار‌های بین‌المللی برای اشتراک تجربیات پزشکان و متخصصان در زمینه کرونا با مراکز درمانی ایتالیا و دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا از جمله مواردی است که اخیرا توسط معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی و مرکز توریسم سلامت دانشگاه در کشور عمان یکی دیگر از فعالیت‌های در دست اقدام است، گفت: پزشکان ما در مرکز مزبور بیمارانی که برای معالجه و جراحی نیاز به ورود به شیراز دارند را معاینه و هدایت می‌کنند.

او با بیان اینکه راه‌اندازی این کلینیک در راستای توسعه توریسم سلامت است، گفت: مطالعات اولیه انجام، قرارداد اولیه بسته شده و سرمایه گذار عمانی است و درصدد جذب مجوز برای پزشکان منتخب هستیم که به دلیل کرونا و لزوم هماهنگی‌های بیشتر وقفه‌ای ایجاد شده است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان