کد خبر: ۱۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

نوید احیای "باغ تخت" با همکاری ارتش و مدیریت شهری شیراز

شهردار شیراز گفت: به پیشنهاد ارتش مقرر شد که مجموعه تاریخی «باغ تخت» در این کلانشهر با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر احیا شود.
روابط عمومی شهرداری شیراز به نقل از حیدر اسکندرپور در بازدید از مجموعه تاریخی باغ تخت واقع در مرکز علوم و فنون مکانیزه نزاجا (مرکز آموزش پیاده) شیراز اظهار داشت: با مدیریت و هماهنگی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد مقرر شده، مجموعه تاریخی «باغ تخت» به عنوان فضایی عمومی احیا شود و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.
نوید احیای
وی، با ابراز خرسندی از رویکرد فرهنگی حاکم بر ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: مجموعه تاریخی باغ تخت پس از احیا تبدیل به مرکزی فاخر برای حضور و بازدید شهروندان و گردشگران می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید، گفت: مجموعه تاریخی باغ تخت زیر نظر ارتش و با کمک شهرداری احیا شود تا شهروندان بتوانند از این فضای زیبا استفاده کنند.

سرتیپ ابوالقاسم رضایی، با اشاره به پیشینه تاریخی مجموعه باغ تخت بیان کرد: این مجموعه یا همان "باغ معلق" از باغ‌های تاریخی شیراز بوده که ارتش از آن نگهداری کرده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مجموعه باغ تخت پس از احیا تبدیل به یکی از مراکز گردشگری زیبای شهر شیراز می‌شود.

مجموعه تاریخی «باغ تخت» که در اواخر قرن پنجم هجری احداث شده و چشم‌اندازی زیبا و متفاوت از شهر شیراز را برای ساکنان دیروز و توصیف‌کنندگان امروز پدید می‌آورد، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز در ایام قدیم بوده است.

 
 


نظرات بینندگان