کد خبر: ۱۴۱۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

اتصال ۳۸۰ هزار مشترک خانگی به اینترنت پرسرعت «وی دی اس ال»در فارس

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس گفت: تا پایان سال جاری ۳۸۰ هزار مشترک خانگی به اینترنت پرسرعت وی دی اس ال متصل خواهند شد.
مهرداد سهرابی بیان کرد: طی سال جاری مقرر شده تا بالغ بر ۵ میلیون نفر از مشترکان خانگی از اینترنت پر سرعت VDSL بهره مند شوند که از این میزان در استان فارس بنا به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است مقرر شده تا بیش از ۳۸۰ هزار مشترک از این سرویس پرسرعت بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون در کلان شهر شیراز در فاز نخست توسط شهرداری شیراز ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی یا در حال اجرا است و در فاز دوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته ۱۵۰ کیلومتر دیگر توسط شهرداری شیراز و این اداره کل اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس اضافه کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت به فیبر نوری مجهز خواهد شد این در حالی است که این برنامه به صورت کلان در نظر دارد تا نسبت به توسعه زیر ساخت‌ها در روستاها نیز بپردازد و در این راستا نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: زیرساخت فیبر نوری در روستاها نیز در حال افزایش است و فناوری ارتباطات در روستاها نیز در این بستر در حال افزایش است لازم به ذکر است ارتباطات روستایی که پیش‌تر در بستر سیم مسی در حال ارائه خدمات به مشترکان بود اکنون به صورت وایرلس در حال ارائه خدمات ارتباطی به ساکنان روستاها است.

سهرابی خاطرنشان کرد: در این راستا نیز بیش از ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در نظر گرفته شده است و تاکنون ۱۶۰ کیلومتر از این طرح نیز عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

او یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که کرونا در جامعه ایجاد کرده است و در راستای بروز سازی مدارس به عنوان یکی از مطالبات مردمی و خواسته‌های وزرات اطلاعات و ارتباطات نسبت به هوشمند سازی مدارس استان اقدام شد که این مهم نیز با توفیق‌هایی همراه شده است.

سهرابی افزود: بیش از ۳ هزار و ۷۴۷ مدرسه در این طرح هوشمند سازی شده‌اند که از این میزان دو هزار و ۷۱۲ مدرسه روستایی و یک هزار و ۳۵ مدرسه شهری نیز هوشمند سازی شده‌اند./مهر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
0
آقای مدیر کل شما در 2 سال اخیر مرتب گزارش میدی همه چیز گل و بلبله یا در حال پیشرفت چشمگیر.اما واقعیت این است که پیشرفت است ولی با سرعت لاک پشتی