کد خبر: ۱۴۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خط قرمزهای شیراز در تعطیلات پیش رو؛

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: از زمان هشدار تا قرمز فاصله ای نیست/ همه ما در رعایت پروتکل های بهداشتی مسئولیم/ درخانه بمانیم

ابراهیم عزیزی گفت: شیوع ویروس کرونا در شهر شیراز از زمان هشدار تا قرمز فاصله ای ندارد.
ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_ خبری "شیرازه"، با اشاره به این که آسیب ها و خطرات سلامتی،اقتصادی و اجتماعی به دنبال شیوع ویروس کرونا همچنان برقرار می باشد،گفت:طی روزهای آینده به دلیل تعطیلاتی که پیش رو داریم و با توجه به شرایط خاصی که در این روزها وجود دارد،خطر و آسیب این پدیده ویروس کرونا و آسیب هایی که به اقشار و گروه های مختلف وارد شده همچنان جدی است.
وی با تاکید بر حفظ پروتکل های بهداشتی و خودداری از سفر به دیگر شهرها افزود:ضروریست که مردم عزیز رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر داشته باشند و برای حفظ سلامت خود و دیگران هم که شده جوانب احتیاط را رعایت بفرمایند.

 عزیزی بیان کرد: ما رعایت موارد بهداشتی و درمانی را در این روزهای حساس یک امر لازم می دانیم و بیش از هر کار دیگری به آن اهمیت می دهیم چرا که اختلال در سلامت جامعه اثرات سوء قابل ملاحظه ای را در مسائل اقتصادی،اجتماعی و حتی سیاسی برجا می گذارد.
وی گفت:ما از مردم انتظار داریم که به مانند روزهای گذشته مثل ایام نوروز که جوانب احتیاط را رعایت کردند، در خانه بمانند و یا این که با حفظ اصول بهداشتی آن هم در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.
نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: به طور یقین ضروری است که همه افراد از کاسب گرفته تا مردم عادی از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ به صورت جدی پرهیز کنند تا همه به نوعی در جهت حفظ سلامت خود، خانواده،دوستان و در نهایت جامعه سهیم باشیم.
وی افزود:همه باید در این خصوص به شدت احساس مسئولیت کنیم و از هرگونه اقدامی که موجب خدشه بر سلامت هر یک از افراد شود، جلوگیری نماییم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: افراد وظیفه دارند که حتی دیگر افرادی که نسبت به این مسائل بی اهمیت، بی تفاوت و یا کم توجه هستند آن ها را ارشاد نماید و خطرات و آسیب های این ویروس را یادآوری کنند چرا که برخی افراد بدون توجه به موقعیت پیش رو فرصت را مناسب می بینند که از شهرهای مختلف به سمت شمال یا جنوب شهرها برای تفریح، دید وبازدید یا مراسم عزاداری حرکت کنند اما لازم است که مسائل را جدی بگیرند.

وی با بیان این که کلانشهر شیراز در موقعیت های مناسب تری میزبان عزیزان خواهد بود،گفت: هرچند که شیراز از دیرباز پذیرای مهمانان و گردشگران عزیز در سطح استان ،کشور و خارج از کشور بوده اما در این روزهای خطرناک از پذیرش مهمانان خودداری می کند تا در جهت حفظ سلامت جامعه مفید واقع شود.

نماینده مردم شیراز بیان کرد:تاکید ما به مسافران محترم در حال حاضر برای پیشگیری از شیوع این بیماری بر جا ماندن افراد و گردشگران در مکان زندگی خودشان و ترجیحاً در خانه ماندن است، از این رو لازم است که مردم روستا و شهر در محل زندگی خود به مراسم عزاداری اکتفا کنند و از حرکت به سمت خارج از محل زندگی به شدت خودداری فرمایند.

 عزیزی به اهمیت نقش رسانه ها و مسئولین در آگاهی بخشی به افراد افزود:در این راستا لازم است که مسئولین مربوطه و رسانه ها جهت فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند تا مردم را نسبت به آسیب‌های این ویروس منحوس آگاهی بخشند.
وی بیان کرد:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می بایست توصیه‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا را جدی بگیریم و همه ما برای در دستیابی به این اهداف کوشا باشیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مردم عزیز ما نسبت به این موضوع باید توجه داشته باشند که کادر درمان و پزشکی بیش از همیشه خسته شده و نیاز دارند که ما آن ها را در این مسیر همراهی کنیم، بر این اساس ضروری است که در حمایت از کادر درمان و پزشکی از ترددهای غیرضروری، دید و بازدیدهای غیر واجب و همینطور حضور در تجمعات و مکان های شلوغ خودداری کنیم.

وی یاد آورد شد: شیراز از جمله شهرهای جذاب و دیدنی برای تمام مردم استان و غیر استان از نظر مکان های گردشگری،تفریحی و زیارتی است که در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد و با هجوم آن ها به این شهر وضعیت خطر ناک و آسیب پذیر را رقم می زنند.

 عزیزی بیان کرد: از این رو این کلانشهر جزوه خط قرمز‌ها محسوب می‌شود و لازم است که گردشگران و مسافران از ورود به این شهر به طور جدی به جز در مواقع ضروری خودداری کنند چرا که این شهر مستعد این می باشد که با هجوم مسافرات به شهر در وضعیت حاد و خطرناکی قرار بگیرد و همگان را دچار آسیب جبران ناپذیری نماید.
وی در پایان تاکید کرد: از زمان هشدار تا خط قرمز فاصله چندانی نیست و لازم است که همشهریان و هم وطنان عزیز به طور جدی از ورود به این شهر خودداری کنندو سفر به این شهر را به موقعیت مناسب تری موکول نمایند.
گقتنی است،پس از انتقال ویروس کرونا به ایران، مردم مسئله کرونا را جدی گرفتند. آنها به شدت نکات بهداشتی را رعایت می‌کردند و این امر باعث شد تا در خرداد ماه بتوانیم ویروس را تا حد قابل قبولی مهار کنیم.

اما ساده انگاری عده‌ای باعث شد تا چرخه کرونا دوباره فعال شود. سفرهای تفریحی نیمه خرداد آغازی بود بر شیوع گسترده‌تر کرونا در کشور. در حالی که میزان مرگ ناشی از کرونا در کشور به روزی ۳۰ نفر نیز رسیده بود دقیقاً ۴ هفته پس از این سفرها دوباره تعداد فوتی‌ها بالا رفت.

اینک نیز پس از عبور از شرایط بحرانی کرونا به طوری که متأسفانه روزانه بیش از ۲۰۰ هموطن را از دست می‌دادیم، به اندکی تعادل رسیده‌ایم. تعادلی که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی بار دیگر بر هم می‌خورد و دودش بر چشم همه ملت می‌رود.

این نگرانی در آستانه روزهای تعطیل بیشتر می‌شود. تجربه نشان داده عده‌ای از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به سفر بروند و روحیه‌ای عوض کنند؛ نه به شلوغی جاده‌ها کار دارند و نه به شیوع کرونا؛ مهم صرفاً تفریح است؛ به هر قیمتی.
اینک در آستانه یک تعطیلات دیگر هستیم. تعطیلاتی که اگر توصیه‌های بهداشتی را زیر پا بگذاریم و به سفر برویم، باید ماه آینده با آمار خیره کننده فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: عزیزی ، کرونا ، شیراز
نظرات بینندگان