کد خبر: ۱۴۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
معاون رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور:

امر به معروف، راهی است که دین برای اصلاح جامعه در نظر گرفته است

محمد صالح فتاح با تصریح اینکه راهی که دین برای اصلاح جامعه در نظر گرفته امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: از روایات و سخنان بزرگان برمی‌آید که امربه‌معروف جایگاه والایی دارد.
به گزارش شیرازه، محمد صالح فتاح، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، دبیران و رابطین ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، در خصوص آثار امربه‌معروف، اظهار داشت: هنگامی امربه‌معروف سخن می‌گوییم خود این واجب فارغ از معروف‌ها و منکرها را کمتر موردتوجه قرار می‌دهیم.

وی با تصریح اینکه راهی که دین برای اصلاح جامعه در نظر گرفته امربه‌معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: از روایات و سخنان بزرگان برمی‌آید که امربه‌معروف جایگاه والایی دارد.

معاون رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش  ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: چیزی که امروز جای آن خالی است، این که مسئولیت اجتماعی ما نسبت به یکدیگر در حالی فراموشی است.

وی تأکید کرد: اگر بنا باشد یک شیوه‌ای میان مردم باشد آن امربه‌معروف و نهی از منکر است، چرا که کامل‌ترین شیوه تعامل اجتماعی است؛ بر روی این موضوع باید یک کار جدی نیز صورت گیرد.

مفتاح در ادامه بیان داشت: در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر خلأ تئوریک داریم، امروز کتابچه‌ای را برای خطبا در خصوص امربه‌معروف تولید کرده‌ایم؛ یکی از مشکلات این است که نظام دعوت به خیر از سوی دانشگاه و صداوسیم به‌خوبی انجام نمی‌شود.

وی بابیان اینکه مردم به دنبال الگو هستند، افزود: اگر مسئولان به امربه‌معروف عمل کنند مردم نیز آن را دنبال خواهند کرد، همچنین می‌توانیم از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی امربه‌معروف استفاده کنیم، اگر تنهایی نمی‌توانیم عمل کنیم باید گروهی به آن عمل کنیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان