کد خبر: ۱۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

دوای گرفتاری بشر در قرآن است اما چرا مشکلات حل نمی شود؟

امام جمعه شیراز گفت: دردهای اجتماعی و هر درد دیگری که بشر به آن گرفتار است، دوای آن در قرآن است، اما چرا مسئله ما حل نمی شود؟
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، دبیران و رابطین ستاد های امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در جایگاه خود نیست و به نوعی این واجب انگار به فراموشی سپرده شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: پرسش اصلی را باید در این خصوص قرار دهیم که چرا در اجرای امر به معروف با مشکل مواجه هستیم؟. یکی از آسیب شناسی هایی که نسبت به مسائل جامعه اسلامی به آن رسیده ام و حدود ۷ ماهی است در محافل مختلف طرح می کنیم، مطلبی است که استاد حضرت امام(ره) مرحوم آیت الله شاه آبادی کتابی را نوشته و سؤالی را مطرح کردند که چرا جامعه اسلامی دارای مشکلاتی است، سپس خود ایشان می فرمایند که ما مسلم می دانیم که دوای درد ما در قرآن کریم است.

امام جمعه شیراز در ادامه بیان داشت: دردهای اجتماعی و هر درد دیگری که بشر به آن گرفتار است، دوای آن در قرآن است، اما چرا مسئله ما حل نمی شود؟، این سوالی است که آیت الله شاه آبادی در کتاب خود مطرح کردند، ایشان در جواب می گویند برای تاثیر گذاری، قرآن کریم شرط دارد، مانند نسخه دکتر که دوای درد را نوشته، اما برای بهبود باید به آن عمل کرد.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه قرآن در فضای اخوت ایمانی اجرایی می شود، مطرح کرد: اگر اخوت را ضایع کنید قرآن عملیاتی نمی شود؛ کارهای دیگر که ستاد امر به معروف انجام می دهد، مقدمه است؛ چیزی که کار اصلی را انجام می دهد برادری است؛ برادر دلش برای برادر می سوزد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: سخنرانی به اندازی کافی صورت گرفته، باید فضای اخوت را در جامعه رواج دهیم، چرا که قرآن بدون برادری اجرا نمی شود، لذا باید از راه اصلی برویم اگرچه همه مسیر را نرویم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان