کد خبر: ۱۴۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

با بخشنامه و ابلاغ نمی شود مروّج امر به معروف و نهی از منکر شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر روش نیست، بلکه یک نگرش است، تصریح کرد: با بخشنامه و ابلاغ نمی شود مروج امر به معروف و نهی از منکر شد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق مهرابی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، دبیران و رابطین ستاد های امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، طی درخواستی از معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: گفتمان سازی را باید در کشور جدی بگیریم، این آمادگی را در استان داریم که حلقه های گفتمانی را برای تبیین امر به معروف در سطح استان نهادینه کنیم.

وی با تصریح اینکه امر به معروف و نهی از منکر روش نیست، بلکه یک نگرش است، اضافه کرد: بزرگترین مانع عملیاتی شدن امر به معروف حول محور روش است؛ باور ما بر این است که با بخشنامه و ابلاغ نمی شود مروج امر به معروف و نهی از منکر شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: آنچه باید مورد توجه جدی قرار گیرد توجه به تغییر نگرش ها است؛ امروز عرض می کنیم نمی شود حوزه نگرش منابعی را به دانش آموزش ترویج کند که صد در صد سکولار است.

وی با اشاره به اینکه راه های عملیاتی کردن امر به معروف قبل از آنکه به دیگران بگوییم خودمان عامل باشیم، نمی شود ایستاد و به دیگران دستور به حرکت داد، تاکید کرد: اولین کاری که باید انجام دهیم قبل از آنکه به دیگران بگوییم خود عامل به فضیلت شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مهرابی، شناخت معروف ها را خلا جدی در حوزه امر به معروف دانست و گفت: هنوز نتوانستیم امر به معروف ها را احصا کنیم؛ نقش تبلیغ و رسانه ملی در این بین بسیار مهم است.

وی متذکر شد: طلبه و امام جماعت در ادارات نمی تواند ناهنجاری ساختاری یک اداره را تغییر دهد، از این رو ساختارها باید تغییر کند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان