کد خبر: ۱۴۱۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
نمایندگان فارس خواستار شدند؛

شورای تامین استان و ستاد استانی کرونا درخصوص محدودیت یا ممنوعیت تردد به استان فارس تصمیم گیری کند/ فارس در تعطیلات محرم پذیرای مسافران نیست

تعدادی از نمایندگان استان اعلام کردند شورای تامین و ستاد استانی کرونا طی جلسه ای تصمیم گیری کنند که اگر نیاز به محدودیت یا ممنوعیت تردد وجود دارد، اقدام لازم صورت گیرد.
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، گرچه مدتی در فضای مجازی پویش «در خانه میمانیم» به منظور شکستن زنجیره شیوع کرونا و خارج نمودن این مهمان منحوس ناخوانده در سراسر کشور از جمله استان فارس راه افتاد و اکثر مردم و اقشار مختلف جامعه به نوعی به این پویش پیوستند به گونه‌ای که پس از پشت سر گذاشتن موج اول بیماری شاهد سیر نزولی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور و استان فارس بودیم، اما انگار عده‌ای از مردم سلامت خود، خانواده و هم وطنان برایشان چندان که باید مهم نیست و یا شاید هنوز هم که هنوز است و پس از اعلام این همه آمار فوت شدگان بر اثر کرونا در سراسر دنیا موضوع را آنگونه که ضروری است جدی نگرفته اند و بر همین اساس از هر فرصت و تعطیلات دو سه روزه استفاده می‌کنند و با سفر به دیگر استان ها و شهرها موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری خطرناک می‌شوند و این در حالی است که توصیه همه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی به ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت و ترددهای غیرضروری است.

متاسفانه با وجود به مرز هشدار رسیدن برخی استانها با آغاز هر تعطیلاتی شاهد حضور موج بسیاری از هم وطنان در جاده های شمال و جنوب کشور هستیم و استان فارس هم که یک استان مسافر پذیر و خوش آب و هوا است همواره از این قاعده مستثنی نبوده و شاهد بار ترافیکی مسافر در پشت درهای ورودی این استان پهناور هستیم به همین خاطر برخی از شهروندان که نگران سلامتی خود و خانواده شان هستند از مسئولان استان خصوصا نمایندگان مجلس درخواست ایجاد ممنوعیت از ورود مسافر به شهر و استان و عدم تردد های غیرضروری و ممانعت از ورود پلاک های غیر بومی به استان و شهر شیراز را دارند.

 پایگاه خبری تحلیلی شیرازه به منظور پیگیری این مطالبه مردم گفتگویی با برخی نمایندگان فارس انجام داده است.

جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان  با بیان اینکه با توجه به پیش رو بودن تعطیلات آخر هفته به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد سفر هموطنان به دیگر استان ها و شهرها خواهیم بود،گفت: شاید نشود ممنوعیت کامل را ایجاد کرد اما می‌توان توصیه نمود که این سفرها محدود شود و ورود به استان فارس نیز توسط دستگاه‌های مربوطه محدود گردد.

 قادری در ادامه تاکید کرد: مردم اگر می‌خواهند مشکل کرونا حل شود و مجدد با موج دیگری از بیماری مواجه نشویم همه باید نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، نه اینکه با هر مناسبت و تعطیلاتی راه بیافتند به طرف دیگر شهرها و استان‌ها.

وی معتقد است: اگر مردم پیشگیری ها و توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود.
شورای تامین استان و ستاد استانی کرونا درخصوص محدودیت یا ممنوعیت تردد به استان فارس تصمیم گیری کند
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه همه ما باید کمک کنیم تا این بیماری کنترل شود،تصریح کرد: ما نمایندگان استان هم توصیه می‌کنیم که هم شورای تامین استان و هم ستاد استانی کرونا طی جلسه ای بر روی این موضوعات فکر کرده تصمیم گیری کنند که اگر نیاز به محدودیت یا ممنوعیت تردد بود، اقدام لازم صورت گیرد به گونه ای که ما در استان کمترین حجم سفر و ورود مسافر را شاهد باشیم.

قادری البته این را نیز عنوان کرد:این که با توصیه مشکل حل میشود یا نیاز به ایجاد ممنوعیت است، یک مبحثی است که در اختیار شورای استانی و ستاد استانی مبارزه با کرونا است که باید به جمع‌بندی برسند و بر اساس آن در خصوص محدودیت یا ممنوعیت ها تصمیم گیری نمایند.

سفر به استان فارس در این ایام که تعدد سفرها را شاهد هستیم باید محدود شود

جلال رشیدی نماینده مردم شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد نیز در گفتگو با شیرازه،گفت: همانطور که اطلاع دارید و رسانه‌ها نیز اعلام کردند سفر به شمال در ایام تاسوعا و عاشورا با توجه به اینکه چند روزی تعطیل است ممنوع اعلام شد که این تصمیم در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در استانهای شمالی کشور است.

رشیدی افزود: برای استانی مثل فارس که مسافر پذیر است نیز باید این اتفاق بیافتد چون ما فرقی بین استان مازندران با استان فارس به لحاظ مسافر پذیری نمی‌بینیم پس شورای تامین استان باید سریع‌تر با استعلامی که از ستاد مبارزه با کرونا می گیرد این اقدام را انجام دهد.
شورای تامین استان و ستاد استانی کرونا درخصوص محدودیت یا ممنوعیت تردد به استان فارس تصمیم گیری کند
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه معمولاً به صورت سنتی در دو هفته آخر شهریور مسافرت ها شکل می گیرد این تصمیم باید هر چه سریعتر انجام شود و بنده نیز موافق این هستم که سفر به استان فارس در این ایام که تعدد سفرها را شاهد هستیم باید محدود شود و حتی به نوعی همانند کاری که در استان‌های شمالی انجام شد این اقدام در استان فارس هم شکل بگیرد. 

رشیدی در پایان تاکید کرد:به منظور اعمال این محدودیت یا ممنوعیتها می طلبد آقای استاندار با استعلامی که از ستاد ملی کرونا میگیرد و با هم فکری  با شورای تامین استان استان هر چه سریع تر از ورود مسافر به استان جلوگیری کنند.

  ستاد ملی مقابله با کرونا ورود مسافران به استان فارس را در ایام تاسوعا و عاشورا ممنوع اعلام کند
«ابراهیم عزیزی» تاکید کرد: از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا می خواهیم که ورود مسافران و گردشگران به استان فارس،با توجه وضعیت کنونی و هشدار این استان در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع اعلام کند.
 «ابراهیم» عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری "شیرازه"، با اشاره به این که آسیب ها و خطرات سلامتی،اقتصادی و اجتماعی به دنبال شیوع ویروس کرونا همچنان برقرار می باشد،گفت:طی روزهای آینده به دلیل تعطیلاتی که پیش رو داریم خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و با توجه به شرایط خاصی که در این روزها در این استان وجود دارد،خطر و آسیب این ویروس کرونا و آسیب هایی که به اقشار و گروه های مختلف وارد شده، همچنان جدی است.

وی ادامه داد:استان فارس از جمله استان های جذاب و دیدنی برای گردشگران از نظر مکان های گردشگری،تفریحی و زیارتی است که در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد و با هجوم آن ها به این استان وضعیت خطر ناک و آسیب پذیر را رقم می زنند.نماینده مردم شیراز با تاکید بر حفظ پروتکل های بهداشتی و خودداری از سفر به استان فارس افزود:ضروریست که مردم عزیز رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر داشته باشند و برای حفظ سلامت خود و دیگران هم که شده جوانب احتیاط را رعایت بفرمایند و از سفر به این استان جدا خودداری کنند.

 عزیزی بیان کرد:ما رعایت موارد بهداشتی و درمانی را در این روزهای حساس یک امر لازم می دانیم و بیش از هر کار دیگری به آن اهمیت می دهیم چرا که اختلال در سلامت جامعه اثرات سوء قابل ملاحظه ای را در مسائل اقتصادی،اجتماعی و حتی سیاسی برجا می گذارد.
وی با تاکید بر خودداری مردم از مسافرت به استان های مختلف گفت:ما از مردم انتظار داریم که به مانند روزهای گذشته مثل ایام نوروز که جوانب احتیاط را رعایت کردند، در خانه بمانند و یا این که با حفظ اصول بهداشتی آن هم در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.
شورای تامین استان و ستاد استانی کرونا درخصوص محدودیت یا ممنوعیت تردد به استان فارس تصمیم گیری کند
نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: به طور یقین ضروری است که همه افراد از کاسب گرفته تا مردم عادی از مسافرات و حضور در تجمعات و مکان های شلوغ به صورت جدی پرهیز کنند تا همه به نوعی در جهت حفظ سلامت خود، خانواده،دوستان و در نهایت جامعه سهیم باشیم.
وی به این که ضروریست که ستاد ملی مقابله با کرونا به طور جدی ورود کند،افزود:همه افراد باید به شدت احساس مسئولیت کنند و از هرگونه اقدامی که موجب تهدید سلامت هر یک از افراد می شود، جلوگیری نمایند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: افراد وظیفه دارند که حتی دیگر افرادی که نسبت به این مسائل بی اهمیت، بی تفاوت و یا کم توجه هستند آن ها را ارشاد نماید و خطرات و آسیب های این ویروس را یادآوری کنند چرا که برخی افراد بدون توجه به موقعیت پیش رو فرصت را مناسب می بینند که برای تفریح، دید وبازدید یا مراسم عزاداری از شهرهای مختلف به سمت شمال یا جنوب کشور حرکت کنند اما لازم است که مسائل شیوع بیماری کرونا را در استان های گردشگر پذیر خصوصا استان فارس جدی بگیرند چرا که این استان در وضعیت هشدار به سمت قرمز است.

وی با بیان این که کلانشهر شیراز در موقعیت های مناسب تری میزبان عزیزان خواهد بود،گفت: هرچند که استان فارس خصوصا شیراز از دیرباز پذیرای مهمانان و گردشگران عزیز در سطح کشور و خارج از آن بوده اما در این روزهای خطرناک از پذیرش مهمانان خودداری می کند تا در جهت حفظ سلامت جامعه مفید واقع شود.

نماینده مردم شیراز بیان کرد:تاکید ما به ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا این است که از ورود گردشگران به این استان جلوگیری کند و مسافران و گردشگران را برای پیشگیری از شیوع این بیماری بر ماندن در محل زندگی خودشان تشویق کند، از این رو لازم است که مردم روستا و شهر در محل زندگی خود به مراسم عزاداری اکتفا کنند و از حرکت به سمت خارج از محل زندگی به شدت خودداری فرمایند.

عزیزی به اهمیت نقش رسانه ها خصوصا ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در آگاهی بخشی به افراد افزود:در این راستا لازم است که این ستاد بیش از گذشته تلاش کند و نسبت به افراد بی توجه و بی تفاوت برخورد قانونی نماید.البته رسانه ها نیز می توانند جهت فرهنگ سازی در این زمینه کوشش کنند تا مردم را نسبت به آسیب‌های این ویروس منحوس آگاه نمایند.

وی بیان کرد:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می بایست توصیه‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا را جدی بگیریم و همه ما برای در دستیابی به این اهداف کوشا باشیم. نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مردم عزیز ما نسبت به این موضوع باید توجه داشته باشند که کادر درمان و پزشکی بیش از همیشه خسته شده و نیاز دارند که ما آن ها را در این مسیر همراهی کنیم، بر این اساس ضروری است که در حمایت از کادر درمان و پزشکی از مسافرت از خارج از شهر و استان خود،ترددها، دید و بازدیدهای غیرضروری و همینطور حضور در تجمعات و مکان های شلوغ خودداری کنیم.

عزیزی بیان کرد: استان فارس جزو استان های در وضعیت قرمز‌ به شمار می رود و لازم است که گردشگران و مسافران از ورود به این استان به طور جدی به جز در مواقع ضروری خودداری کنند چرا که استان فارس مستعد این می باشد که با هجوم مسافران در وضعیت حاد و خطرناکی قرار بگیرد و همگان را دچار آسیب های جبران ناپذیری نماید.

وی در پایان از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا خواست: با توجه به فرمایشان مقام معظم رهبری از این ستاد خواستاریم که هرچه سریع تر جهت جلوگیری از ورود مسافران به استان فارس خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشور اقدام کنند و برنامه های لازم را به اجرا برسانند.چرا که از زمان هشدار تا خط قرمز این استان فاصله چندانی نیست و لازم است که همشهریان و هم وطنان عزیز به طور جدی از ورود به این استان خودداری کنند و سفر به استان فارس را به زمان دیگری موکول نمایند.

گقتنی است،پیش از این استان مازندران نیز از ستاد ملی مقابله با کرونا جهت جلوگیری از ورود گردشگران و مسافران به این استان در روزها تاسوعا و عاشور و ممنوعیت ورود به استان مازندران را اعلام کرده بود.پس از انتقال ویروس کرونا به ایران، مردم مسئله کرونا را جدی گرفتند. آنها به شدت نکات بهداشتی را رعایت می‌کردند و این امر باعث شد تا در خرداد ماه بتوانیم ویروس را تا حد قابل قبولی مهار کنیم.اما ساده انگاری عده‌ای باعث شد تا چرخه کرونا دوباره فعال شود. سفرهای تفریحی نیمه خرداد آغازی بود بر شیوع گسترده‌تر کرونا در کشور. در حالی که میزان مرگ ناشی از کرونا در کشور به روزی ۳۰ نفر نیز رسیده بود دقیقاً ۴ هفته پس از این سفرها دوباره تعداد فوتی‌ها بالا رفت.

اینک نیز پس از عبور از شرایط بحرانی کرونا به طوری که متأسفانه روزانه بیش از ۲۰۰ هموطن را از دست می‌دادیم، به اندکی تعادل رسیده‌ایم. تعادلی که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی بار دیگر بر هم می‌خورد و دودش بر چشم همه ملت می‌رود.این نگرانی در آستانه روزهای تعطیل بیشتر می‌شود. تجربه نشان داده عده‌ای از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به سفر بروند و روحیه‌ای عوض کنند؛ نه به شلوغی جاده‌ها کار دارند و نه به شیوع کرونا؛ مهم صرفاً تفریح است؛ به هر قیمتی.اینک در آستانه یک تعطیلات دیگر هستیم. تعطیلاتی که اگر توصیه‌های بهداشتی را زیر پا بگذاریم و به سفر برویم، باید ماه آینده با آمار خیره کننده فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه شویم
 طبق آمار روزانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نقل از معاون درمان دانشگاه، در آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس، آمار مبتلایان فارس به ۴۱هزار و ۷۸۰ نفر، از ابتدای شیوع تاکنون رسیده و حال ۹۱ بیمار وخیم گزارش شده است./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
0
سلام مسئولین ترا بخدا یخت گیری بیشتر کنید تا شهرمون از کرونا پاک بشه ما نگران فر زندامون هستیم چون مجبورن برن کا ر کنند کادر درمان هم خسته شدند به فریادمان برسید با تصمیم گیریهای سخت گیرانه نوههای ما با این اوضاع چطور برن مدرسه