کد خبر: ۱۴۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

ثبت کمترین آمار مرگ و میر در مبتلایان به کرونا در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ثبت کمترین آمار مرگ و میر در مبتلایان به کرونا در فارس طی هفته‌های اخیر خبر داد.
  علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت  و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، با اشاره به ثبت کمترین آمار مرگ و میر در مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر و طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته ۲ هم استانی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده اند که با افزوده شدن این تعداد، مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان فارس تاکنون به ۷۷۱ نفر رسیده است.
ثبت کمترین آمار مرگ و میر در مبتلایان به کرونا در فارس
او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در فارس به ۴۱هزار و ۷۸۰ نفر، از ابتدای شیوع تاکنون، ادامه داد: این افراد با بررسی ۲۴۸ هزار و ۹۲ تست تشخیصی در آزمایشگاه‌های استان شناسایی شده اند.

این مقام مسئول، همچنین از بهبودی ۳۸ هزار و ۶۵۷ نفر از مبتلایان، از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد که از مراکز درمانی ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری، با بیان اینکه مجموع بیماران کووید ۱۹ بستری در مراکز درمانی استان فارس ۶۴۵ نفر است، تصریح کرد: ۹۱ نفر از این بیماران دارای وضعیت وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ایام سوگواری ماه محرم و به ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، از عموم مردم استان فارس دعوت کرد تا در صورت برگزاری و یا شرکت در آئین‌های سوگواری این ایام، نسبت به رعایت نکات بهداشتی شامل حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و توزیع نذورات به صورت خشک، پایبند بوده و در حفظ سلامت خود و دیگر عزاداران حسینی سهیم شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان