کد خبر: ۱۴۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مدیر هیئت فرهنگی مذهبی والعصر:

هدف اصلی این هیئت، جمع‌کردن فعالین عرصه هنر و رسانه و تربیت گروه‌های رسانه‌ای و هنرمند در تراز انقلاب اسلامی است

مدیر هیئت فرهنگی مذهبی والعصر گفت: این هیئت، تنها هیئت تخصصی هنر و رسانه است و نیاز به توجه ویژه اصحاب رسانه و هنر دارد تا بتوانیم این الگوی استان را به استان‌های دیگر هم معرفی کنیم.
 
محسن باقری ، با یادآوری اینکه یکی از موضوعات روز جامعه، رسانه و هنر است و اهمیت این موضوع هم روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که سابق بر این در پایگاه بسیج رسانه شهید رهبر داشتیم، به فکر تشکیل هیئت رسانه‌ای در شیراز افتادیم که با حضور جمع فعالی از اصحاب رسانه و هنر در استان، تیم اصلی هیئت تشکیل و با نام «والعصر» نام‌گذاری شد.

ایجاد یک محفل معنوی و همدلی هم در بعد مذهبی، فرهنگی، رسانه‌ای و هنری میان فعالین این عرصه از اهدافی بود که باقری برای تشکیل هیئت مدنظر قرار داده است.

مدیر هیئت فرهنگی مذهبی والعصر بیان کرد: با جمع شدن فعالین این حوزه، هیئت از دی‌ماه سال ۹۸ کار خود را آغاز و برنامه‌های مختلفی را تاکنون اجرا کرده است.

به گفته عضو شورای سردبیری سایت شیرازه؛ در حوزه‌های تخصصی رسانه‌ای و هنری، ملاک و هدف اصلی ما  حوزه مذهبی یعنی همان عزاداری و منبر و سخنرانی است؛ اگرچه در کنار این حوزه مذهبی که همه این‌ها را شامل می‌شود، یک سری کارها و اهداف رسانه‌ای و هنری هم مدنظر داشتیم؛ ازجمله شناسایی فعالین عرصه هنر و رسانه و ایجاد محفلی برای فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری خوب مثل برگزاری دوره‌های آنلاین کلاس‌های آموزشی و تربیت فعالین عرصه هنر و رسانه و تبلیغ دین و مذهب از این طریق مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون هم برنامه‌های مختلفی ازجمله ۴۰ جلسه به‌صورت ثابت و هفتگی برگزارشده است، افزود: در ایام کرونا که وضعیت حضوری مطلوب وجود نداشته، برنامه‌ها را به‌صورت مجازی برگزار کردیم.

باقری تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از هیئت‌های فعال مجازی در شیراز هستیم، برنامه‌های مجازی به‌صورت ثابت و متنوع ازجمله دعوت از فعالین حوزه هنر مانند شاعران و نویسندگان و حوزه رسانه و سواد رسانه‌ای برگزارشده و سعی کردیم در شرایط کرونا، از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای معرفی دین، رسانه و هنر نهایت استفاده را ببریم.

به گفته مدیر هیئت فرهنگی مذهبی والعصر؛ اگرچه این هیئت، قشر خاصی را در جامعه تحت پوشش قرار می‌دهد، اما از استقبال افراد دیگر هم جلوگیری نمی‌شوند.

باقری به جمع ۵۰ نفره ثابت فعال در هیئت اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی این هیئت، جمع‌کردن فعالین عرصه هنر و رسانه و تربیت گروه‌های رسانه‌ای و هنرمند در تراز انقلاب اسلامی است که جامعه به آن‌ها نیاز دارد.

وی تاکید کرد: ملاک ما این است که هنرمند و فعال رسانه‌ای تربیت شود که در تراز انقلاب اسلامی باشد؛ در این راه، بعد معنوی مدنظر ماست.

مدیر هیئت فرهنگی مذهبی «والعصر» با یادآوری اینکه هیئت والعصر روند ثبتی خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: متولیان عرصه فرهنگ و هنر به ظرفیت‌هایی که در استان به وجود می‌آید توجه ویژه داشته باشند.

باقری تصریح کرد: این هیئت تنها هیئت تخصصی هنر و رسانه است و نیاز به توجه ویژه اصحاب رسانه و هنر دارد تا بتوانیم این الگوی استان را به استان‌های دیگر هم معرفی کنیم.

وی بیان کرد: مرکز هیئت «والعصر»، میدان شهرداری پشت ارگ کریم‌خان مسجد شکرالله نوری شیراز است./ فارس

انتهای پیام/ م

نظرات بینندگان