کد خبر: ۱۴۱۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

به دنبال برخورد با مدیران ناکارآمد از این جنبه که بخشی از وظایف مجلس نظارتی است، هستم

نجابت با تصریح بر اینکه موضوع فرهنگ در صدر دغدغه‌های مجلس یازدهم است و عضویت نداشتن نمایندگان شیراز و فارس در کمیسیون فرهنگی، نشان از بی توجهی آن‌ها نسبت به این مقوله نیست.
 روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری ضمن تبریک هفته دولت، تاکید کرد که بنای نمایندگان مجلس یازدهم در مواجهه با مسئولان تقابل و مچ‌گیری نیست بلکه دستگیری است.

او به پیگیری موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اصل ٩٠ مجلس اشاره و بیان کرد: در حال تهیه گزارشی از تحقیق و تفحص انجام شده در این باره هستیم که مجلس دهم آن را به سرانجام رسانده است. کم کاری‌هایی در این عرصه حادث شده بود که در حال مرتفع کردن آن‌ها هستیم.

نجابت با تاکید براینکه مجلس یازدهم به دنبال محقق کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این دوره از مجلس است، ادامه داد: در حوزه انتخابیه نیز به دلیل اهمیت موضوعاتی نظیر اقتصاد، تولید، صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و... تلاش ویژه‌ای انجام شده که بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی گویای این مدعاست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح این موضوع که همدلی بین نمایندگان فارس در این دوره بی‌سابقه است، از تلاش برای معطوف کردن توجه به سمت اولویت‌های این استان در زمینه‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکسال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم، تلاش می‌کنیم تا اختلاف و حواشی را کنار گذاشته و اهتمام خود را به سمت حل مشکلات مردم متوجه کنیم، زیرا اگر عملی غیر از این باشد در پیشگاه خدا و مردم باید پاسخگو باشیم.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی در خصوص فضای مجازی و موضع مجلس در این مورد، گفت: فضای مجازی از موضوعات مهم و نیازمند توجه و نگاه ویژه است، ظرفیت‌های این حوزه اگر درست و برای انعکاس بهتر نظام اسلامی باشد، باید تقویت شود، البته امکان دارد به واسطه آسیب‌ها و چالش‌هایی که فضای مجازی برای کیان خانواده و اخلاق دارد، به دنبال ساز و کار نظارت دقیق باشند، که این از باب محدود کردن نیست.

او در خصوص مدیریت یکپارچه شهری نیز با بیان اینکه تعداد کثیری از تخلفاتی که در کل کشور در فضای شورا‌های شهر اتفاق افتاده، تصمیم گیران را با تردید‌هایی مواجه کرده است، افزود: هر جا بدون دقت و ضابطه تمرکز قدرت باشد، آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اساسا اقتصاد و فضای نامطلوب اقتصادی کشور با دو مدل رفتار قابل اصلاح و بهبود خواهد بود، یکی کار جهادی و حذف قوانین زائد و دست و پاگیر برای تولید کنندگان و دیگری ایجاد هماهنگی و تعامل بهتر بین مسئولان و دستگاه‌های مختلف.

او با اشاره به تلاش مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی، یکی از دغدغه‌های این دوره مجلس را تحقق عدالت دانست و یکی از طرح‌ها برای پاسخگویی به این دغدغه را طرح کالابرگ اقتصادی با هدف رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه ذکر کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، یکی از طرح‌های در دستور کار مجلس را تخصیص سهمیه سوخت به همه‌ی شهروندان فارغ از اینکه مالک خودرو باشند یا نه، اعلام کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف برخی که به دنبال نصب مدیران هستند، به دنبال برخورد با مدیران ناکارآمد از این جنبه که بخشی از وظایف مجلس نظارتی است، هستم.

نجابت همچنین با تاکید بر این نکته که اعلام خطا‌ها و نقد سازنده در رسانه‌ها موجب رشد ما خواهد شد و ما نیز به دنبال برخورد و تهدید نیستیم، خود را از جمله نمایندگانی معرفی کرد که در ابعاد شفافیت جلودار است.

او در پاسخ به این سئوال که چه امتیازی به عملکرد خود در جایگاه نمایندگی می‌دهید؟ گفت: حق امتیاز دادن با کسانی است که به بنده رای داده‌اند، اما شهادت می‌دهم که در کنار کم کاری‌ها، تلاش شبانه روزی برای دنبال کردن مسائل کلان و حوزه انتخابیه را سر لوحه کار قرار داده‌ام.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جلوداران در نظر گرفتن مالیات برای خانه‌های خالی بوده است، گفت: با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی در این باره برگزار شد و متعاقب با آن اولین دو فوریتی مجلس یازدهم شکل گرفت.

نجابت همچنین با بیان اینکه دغدغه اصلی بنده مبارزه با فساد و رانت است، در خصوص موضوع اعلام تخلفاتی از سوی شهردار اسبق تهران، گفت: قضاوتی در این خصوص ندارم، چرا که مستندات ارائه شده در رسانه‌ها قوی نیست، اما اگر موضوعی اثبات و مستندات قابل دفاعی ارائه شود، محکم‌تر از دیگر نمایندگان در این باره خواهم ایستاد./ باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
0
نظارت کار مجلس است و مکانیزم آن هم تعریف شده است
از طریق سئوال و استیضاح وزراء و رئیس جمهور است
و نه دخالت در عزل و نصب مدیران استانی یا شهرستانی
که این با تفکیک قوا مغایرت دارد