کد خبر: ۱۴۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی جنوب کشور در شهرستان مُهر

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار فارس، بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی جنوب کشور به همراه ۶ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی مهر به بهره برداری رسید.
  همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار فارس، بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی جنوب کشور به همراه ۶ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی مهر به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی طرح شبکه فاضلاب شهرک صنعتی نیز آغاز شد.

در این مراسم که استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستان حضور داشتند، مجموعه تابان عرش ایرانیان، بزرگترین مجموعه صنعتی تولید کننده لوازم خانگی برقی جنوب کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این کارخانه که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده، در فاز نخست ظرفیت تولید روزانه سالانه ۸۰هزار عدد، جاروبرقی و آب میوه گیری را دارد که در مراحل بعدی فاز توسعه نیز سایر لوازم برقی منزل نظیر چرخ گوشت، همزن، خوردکن، غذاساز و... تولید خواهد کرد.

این مجموعه صنعتی در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع راه اندازی و در مرحله نخست برای ۵۰نفر بصورت میتقیم و ۲۵۰ نفر، اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین افتتاحیه این طرح صنعتی با اشاره به حمایت‌های انجام شده برای راه اندازی این طرح صنعتی در بخش‌های تامین زیرساخت‌ها، اخذ مجوزها، رفع مشکلات ورود ماشین آلات خط تولید و نیز کمک به سرعت بخشیدن به راه اندازی فاز نخست خط تولید گفت:با راه اندازی این مجموعه صنعتی، استان فارس نیز در شمار تولید کنندگان لوازم خانگی برقی قرارگرفت که این مهم با همت و تلاش بخش خصوصی در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهش تولید نامگذاری شده، محقق شده است.

احد فتوحی با بیان اینکه این کارخانه در فاز‌های بعدی ظرفیت تولید سایر لوازم برقی پرمصرف در کشور را خواهدداشت، گفت: با توجه به کیفیت مناسب محصولات تولیدی و قیمت تمام شده کمتر، امیدواریم علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل، از خروج مقادیر زیادی ارز نیز جلوگیری کند.

او افزود: باتوجه به نزدیکی شهرک صنعتی مهر به خلیج فارس، افق مناسبی برای صادرات محصولات این مجموعه صنعتی نیز فراهم شده و قطعا صادرات نیز در دستور کار صاحبان این کارخانه خواهد بود.

فتوحی با اشاره به اینکه از جدیدترین فناوری‌ها در این کارخانه استفاده شده، ابراز امیدواری کرد:باتوجه به کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، این محصولات تولیدی بتواند جایگزین مناسبی برای برند‌های خارجی باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه امروز و همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۶طرح عمرانی و زیر ساختی نیز در شهرک صنعتی مهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: طرح‌های زیرسازی وجدول گذاری، شبکه داخلی گاز وحفاطت کاتدی، کانال هدایت سیلاب، شبکه روشنایی، توسعه فضای سبز با اعتباری افزون بر ۳۶میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی طرح شبکه فاضلاب نیز با ۲۰میلبارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران از طریق اجرای سیاست‌های تشویقی در این شهرک صنعتی گفت: در شهرک صنعتی مهر شرایط ویژه‌مناطق کم برخوردار، برای واگذاری زمین به صنعتگران در نظر گرفته‌شده و سرمایه‌گذاران فقط ۱۰ درصد از قیمت حق انتفاع واگذاری را به‌صورت نقد پرداخت می‌کنند و ۹۰درصد باقیمانده، در اقساط ۴۷ ماهه از آنان اخذ می‌شود که در بین شهرک‌های صنعتی استان، از بهترین شرایط واگذاری برخوردار است.

او با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مهر و هم‌جواری با منطقه عسلویه و منطقه انرژی پارس جنوبی و وجود پالایشگاه در این منطقه تصریح کرد: شهرک صنعتی مهر در اکثر حوزه‌های صنعتی بویژه با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین‌دستی از ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان در جنوب فارس برخوردار است.

فتوحی با اشاره به اینکه این شهرک با ۲۰۰ هکتار مساحت ظرفیت استقرار ۲۵۰ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۵ هزار نفر را خواهد داشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد و ۵ واحد صنعتی نیز با اشتغال ۱۲۰نفر راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه شهرک صنعتی مهر مهم‌ترین بستر برای توسعه صنعتی این شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است اظهار امیدواری کرد: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران این شهرک صنعتی در سال‌های آینده به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی استان فارس به‌ویژه در بخش صنایع جانبی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی آن تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی مهر نزدیک‌ترین شهرک صنعتی استان فارس به سواحل نیلگون خلیج‌فارس و نیز منطقه پارس جنوبی محسوب می‌شود وبا توجه به موقعیت ویژه این شهرک صنعتی در جنوب استان فارس و نزدیکی به آب‌های خلیج‌فارس از ظرفیت مناسبی برای صادرات و دستیابی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان