کد خبر: ۱۴۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا با بافت تاریخی شیراز

ایستگاه مترو وکیل الرعایا در شیراز منطبق با بافت تاریخی این شهر و فرهنگ اصیل ایرانیان در خیابان زند افتتاح شد.
به گزاش پایگاه خبری "شیرازه"امروز پنج شنبه ۶ شهریور ماه،ایستگاه وکیل الرعایا در خیابان زند با حضور استاندار،فرماندار،رئیس شورای شهر و دیگر مسئولین محترم افتتاح شد.
در این مراسم،مرادی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت:این مترو در سال گذشته یک ساختمان سه چهارطبقه بوده که قرار بود در بهمن ماه سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما به دلیل شرایط پیش آمده به تاخیر افتاد.وی با اشاره به جاذبه های اطراف این مترو افزود:ایستگاه مترو وکیل الرعایا به دلیل نزدیکی به بازار وکیل و همچنین دیگر آثار باستانی مورد استقبال زیادی قرار خواهد گرفت.

مرادی گفت: این مترو حدود ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.وی ادامه داد:این ایستگاه به گونه ای طراحی شده که منطبق با بافت تاریخی، اصالت فرهنگ ایرانیان و در خور شان مردم شیراز باشد.مرادی گفت:مترو ها از سازه های اصلی یک شهر محسوب می شود و سعی شده که ایستگاه مترو وکیل الرعایا بر اساس زیباترین ایستگاه های در سطح کشور به مردم عزیزمان تقدیم شود.
موسوی، رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت:کمک دولت در بهره برداری از این مترو نقش تعیین کننده ای بوده است.وی با اشاره به همراهی مردم با شورای شهر شیرازافزود: علاوه بر مردم، روحیه همکاری مسئولان در بخش‌های مختلف استان ستودنی است چرا که ما را در دستیابی به اهداف توسعه‌ای یاری می رسانند.اسکندرپور،شهردار شیراز هم گفت:در شرایط سخت کنونی که میزان فروش نفت به حداقل رسیده، راه اندازی چنین پروژه هایی به همت بلندی نیازدارد.

رحیمی، استاندار فارس نیز گفت:این اقدامات ارزشمند و اثر گذار امروز ،یکی از شاخصه های مهمی است که برای آیندگان به ارمغان می گذاریم.
وی ادامه داد:با وجود تکیه برفروش نفت و شرایط اقتصادی کنونی یعنی در زمانی که به یکباره بخش زیادی از فروش نفت را از دست داده ایم اما پروژه های عظیمی در نقاط مختلف کشور از شمال به جنوب و از شرق به غرب در دست اجراست.
انتهای پیام/
برچسب ها: ایستگاه ، وکیل ، شیراز
نظرات بینندگان