کد خبر: ۱۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
6 شهریور ماه 1399:

تعداد جانباختگان مبتلا به کرونا در فارس به ۷۸۰ نفر رسیدند/ تاکید بر پرهیز شهروندان از مسافرت‌های غیرضروری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد جانباختگان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز به ۷۸۰ نفر رسیده است.
به گزارش شیرازه، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، با اشاره به جان باختن ۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز به ۷۸۰ نفر رسیده است.

او با اشاره به بررسی ۲۴۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، ادامه داد: تاکنون ابتلای قطعی ۴۲ هزار و ۱۷۵ بیمار در فارس به اثبات رسیده است.

اکبری افزود: تاکنون ۳۸ هزار و ۹۷۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.

او اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، ۷۱۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ در تعطیلات پیش رو، از مردم استان خواست تا در صورت تصمیم به مسافرت ضروری، حتما با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شو، ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در حفظ سلامتی خود و دیگران بکوشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان