کد خبر: ۱۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
تبلور مواسات حسینی در نهضت کمک مومنانه؛

همزمان با ایام عزدارای سید و سالار شهیدان هزاران بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد+عکس و فیلم

با آغاز دومین گام از مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه سپاه و بسیج همزمان با دهه اول محرم، استان‌های سراسر کشور عرصه تبلور مواسات حسینى و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) شدند. در دهه اول محرم تاکنون، هزاران بسته معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه بین نیازمندان توزیع شده است.

نیمه‌ی شعبانِ امسال بود که مقام معظم رهبری با اشاره به مشکلاتی که به خاطر کرونا برای برخی از مردم پیش‌آمده بود پیشنهاد رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه دادند. کمک مؤمنانه را می‌توان بهترین ایده برای کمک کردن به محرومان در این شرایط دانست. از همان ابتدا مردم پا به پای خیرین، بسیجیان و نهادهای انقلابی بر این فرمان لبیک گفتند و با یک بسم‌الله ماجرا آغاز شد. بسیجیان از نوجوان گرفته تا پیرمرد هرکدام در این راه به هر نحوی قدم برداشتند و کسی به این فکر نبود که کجای کار را گرفته. همین‌که در این حرکت مؤمنانه سهمی دارند برایشان کافی بود.

با آغاز دومین گام از مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه سپاه و بسیج همزمان با دهه اول محرم، استان‌های سراسر کشور عرصه تبلور مواسات حسینى و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) شدند. در دهه اول محرم تاکنون، هزاران بسته معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه بین نیازمندان توزیع شده است.

 

آذربایجان غربی

در قالب رزمایش کمک مومنانه انجام شد؛

توزیع ۶۰۰۰ بسته کمک معیشتی توسط حسینیه اعظم ثارالله ارومیه

به نقل از اروم نیوز، کمک مؤمنانه در قالب توزیع ۶۰۰۰ بسته کمک معیشتی توسط هیئت امنا و خادمان حسینیه اعظم ثارالله ارومیه امروز صبح آماده و توزیع شد.

«محمد عالی‌قدر» عضو هیئت امنای حسینیه اعظم ثارالله ارومیه، این اقدام را در ادامه تأکیدات مقام معظم رهبری برای کمک به اقشار آسیب‌دیده و مستضعف نامید و گفت: در فاز اول این حرکت ۶۰۰۰ بستی کمک معیشتی  به ارزش تقریبی بیش از بیست میلیارد ریال در سطح شهر ارومیه به عاملیت دست‌اندرکاران حسینیه توزیع می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از فعالین حوزه مواسات و کمک مؤمنانه در این مرحله مشارکت دارند.

عضو هیئت امنای حسینیه اعظم ثارالله ارومیه، عنوان کرد: این اقلام معیشتی به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد ریال در محلات هدف ارومیه و حومه با هدف حمایت از اقشار مستضعف جامعه توزیع می‌شود.

شایان ذکر است، این کمک مؤمنانه در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله دوم آن در ایام مصادف با اربعین حسینی خواهد بود.

 

گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد؛

توزیع ۴۰هزار بسته در فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی

به نقل از ۸دی، صبح امروز فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در سالن ورزشی شهید حق وردیان رشت برگزار شد.

در این رزمایش سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات امروز انجام می‌شود اظهار کرد: فاز اول این رزمایش در بین آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع شد و فاز دوم نیز از امروز تا پایان روز عاشورا بیش از ۴۰ هزار بسته در سراسر استان گیلان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴هزار بسته توسط سازمان بسیج مستضعفین کشور به ما اهدا شد و مابقی توسط خیرین، کارخانه داران، بازاریان و مردم تهیه شده است، خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته کمک معیشتی این مرحله بین ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه بازهم مردم ایران غرور آفریدند، گفت: در مرحله اول ۲۳۵۰۰ بسته توزیع با محوریت مساجد محلات توزیع شد و در این مرحله نیز بیش از ۴۰ هزار بسته توسط مردم، خیرین، کمک های عزاداری ها و کارخانه‌داران تهیه شده است.

دبیر قرارگاه مواسات گیلان ارزش ریالی این مرحله را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این بسته های معیشتی عموما از کالای تولید داخلی استفاده شده اما بر حسب اجبار به دلیل اینکه برنج گیلان به اندازه کافی در داخل کشور وجود ندارد و هزینه پایین برنج خارجی در این بسته‌ها از برنج خارجی استفاده شد ضمن این که برخی از این بسته ها نیز از اهدایی به ما هستند و ما در آن دخیل نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از بسته ها تلاش کردیم تا با کاهش وزن برنج به جای برنج خارجی از برنج محلی استفاده کنیم ادامه داد: نیازمندان اغلب توسط هیئت امنای مساجد و پایگاه های بسیج شناسایی می شوند؛ این بسته ها شب ها توزیع می شود و تلاش می کنیم که عزت مردم حفظ شود.

سردار عبدالله‌پور در پایان افزود: تاکنون به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بسته ای ندادیم و این بسته ها فقط برای افرادی که در ویروس کرونا آسیب دیده و شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام ولی عادلی، سخنگوی قرارگاه رزمایش مواسات استان گیلان با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش، مردم گیلان درخشیدند و ۴۹ میلیارد تومان کمک مالی کردند اظهار کرد: امروز فاز دوم دومین رزمایش مواسات در ایام دهه عاشورا در حال برگزاری است و این بسته‌ها از امروز تا عاشورای حسینی در بین آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا تقسیم می شود.

حجت‌الاسلام عادلی افزود: بیش از ۴۰هزار بسته در مرحله دوم رزمایش با کمک مردم، سپاه و بسیج با محوریت مساجد محلات تقسیم می شود.

وی ارزش ریالی این کمک ها را حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مرحله سوم این رزمایش در دهه آخر ماه صفر انجام می‌شود.

 

 

 

خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی خبر داد؛

توزیع بیش از 18 میلیارد تومان کمک مومنانه در مرحله دوم گام دوم/ بیش از 32 هزار بسته معیشتی توزیع می شود

 به نقل از خاورستان، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: جمع آوری کمک های مومنانه توسط نهادها ادامه دارد و در مرکز استان هماهنگ و برابر سامانه کمیته امداد توزیع می شود.

وی افزود: بخشی که در گام اول باقی مانده بود، در مرحله اول گام دوم توزیع شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: در این مرحله موضوع تحصیل دانش آموزان مورد نظر است

سردار قاسمی افزود: تعداد 44 هزار 169 بسته معیشتی ساماندهی شده که در این مرحله توزیع می شود که 17651 بسته توسط سپاه پاسداران، 16324 کمیته امداد، 3175 اوقاف،  3000 بنیاد علوی، 1050 بهزیستی، 70 هلال احمر، 300 خیریه امام علی(ع)، 569 نیروی انتظامی، 30مرکز آموزش مرزبانی، 1500 تیپ سپاه، 500 مرزبانی تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در موضوع جهیزیه که محور مرحله اول گام دوم بود، 380 سری توزیع شد و در مرحله دوم 93 سری جهیزیه توزیع می شود که 16 سری توسط سپاه پاسداران و 77 سری توسط کمیته امداد تهیه شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: 2412 کارت هدیه شامل توسط سپاه 412 کارت و 2000 کارت توسط بنیاد علوی تهیه شده که توزیع می شود.

سردار قاسمی افزود: در خصوص پوشاک و کفش 4064 بسته شامل 612 بسته توسط سپاه، 452 بسته کمیته امداد و سه هزار بسته توسط مجمع خیرین مدرسه ساز تهیه شده که توزیع می شود.

وی اظهار کرد: در خصوص اطعام با غذای گرم آن چه با ما هماهنگ شده، 380 هزار مورد است و در این مرحله 439 هزار و 525 توزیع می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: 13 هزار و 845 کیلوگرم گوشت گوسفندی تهیه شده که توزیع می شود.

سردار قاسمی افزود: در خصوص لوازم التحریر، 32515 بسته تهیه شده که توزیع می شود که 4327 بسته توسط سپاه پاسداران، 8000 کمیته امداد، 188 اوقاف،20000 مجمع خیرین مدرسه ساز و 25 بسته توسط هوافضای سپاه تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص وام، 559 وام قرض الحسنه در این مرحله اعطا می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: 14 هزار و 75 بسته نان در این مرحله توزیع می شود.

سردار قاسمی افزود: برآورد ما این است در مرحله دوم گام دوم کمک مونانه در استان خراسان جنوبی تاکنون 18 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک جمع آوری شده است که توزیع می شود.

وی اظهار کرد: از افراد و نهاهایی که قول می دهند و عمل نمی کنند، انتطارم داریم به قولشان عمل کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: نیاز نیست بسته ها از یک مکان توزیع شود بلکه انتطار داریم افراد و نهادها، لیست را در اختیار ما قرار دهند تا دوباره کاری نشود.

 

گلستان

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا:

رزمایش کمک مومنانه پس دادن درس «ایثار»عاشورا است

به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام و المسلمین رعایتی امروزدر مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه، اظهار کرد :امسال شاهد آن بودیم که هیئت های مذهبی در عین حفظ نظم و با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسمات عزاداری اباعبدالله(ع) را با شکوهی مثال زدنی برگزار می کنند.

وی افزود: درس ایثار  و گذشت را امام حسین (ع) در واقعه کربلا به انسان ها آموخت و این رزمایش کمک مومنانه دقیقا همان ایثار و گذشتی است که از نهضت سرخ حسینی آموختیم

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: مسلمان واقعی کسی است که از همه هستی خود می گذرد ، برخی جان خود را فدا می کنند ، برخی آبروی خود را و برخی ایثارگرانه مال خود را در را خدا وقف می کنند.

 
فرمانده سپاه نینوا خبر داد؛

توزیع 20 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم کمک مومنانه/ به فرمایش رهبری کمک ها ادامه دار خواهد بود

به نقل از گلستان ما، سردار علی ملک شاهکوهی پیش از ظهر امروز در دومین مرحله از توزیع بسته های معیشتی که در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان برگزار شد، گفت: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه از 15 فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه داشت.

فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه در مرحله اول 170 هزار بسته معیشتی توسط پایگاه های بسیج و خیران تهیه  و توزیع شد، خاطرنشان کرد: مرحله دوم شیوع کرونا در گلستان که از اوایل مرداد ماه آغاز شد سه مرحله توزیع بسته معیشتی خواهیم داشت.

وی افزود: بخش اول مرحله دوم با توزیع 19 هزار بسته در دهه کرامت صورت گرفت بخش دوم نیز از امروز آغاز شده که در این بخش 20 هزار بسته پخش خواهد شد.

سردار ملک شاهکوهی عنوان کرد: بخش سوم مرحله دوم در دهه آخر صفر خواهد بود تا به فرمایش مقام معظم رهبری این کمک ها به نیازمندان ادامه دار باشد.

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به همکاری خوب هیئت های عزاداری در اجرای پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: با توجه به شرایط بیماری امسال با دستور رهبری عزاداری های محرم در شرایط ویژه و با شکوه تر برگزار می شود.

وی گفت: انتظار ما این است مردم عزیز تا پایان این بیماری مانند این چند روز گذشته همکاری کنند تا این شرایط کم شدن بیماران و فوتی های ناشی از کرونا ادامه دار باشد.

ملک شاهکوهی تاکید کرد: تا لحظه آخر کنار مردم خواهیم بود و مشکلات آنها را مشکلات خود می دانیم و تلاش می کنیم آلام آنها را کاهش دهیم.

 

تهیه و توزیع 950بسته معیشتی در بین نیازمندان کلاله

سرهنگ محمود بیات کوهسار، فرمانده سپاه کلاله در حاشیه توزیع این کمک ها در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: هفتمین مرحله از رزمایش "کمک مؤمنانه" بمناسبت دهه اول محرم انجام گرفت.

وی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی "1500 بسته لوازم التحریر" به همراه "950 بسته معیشتی" بین دانش آموزان و خانواده نیازمندان از قبل شناسایی شده توزیع می شود.

فرمانده سپاه کلاله گفت: برای تهیه این اجناس بیش از "170 میلیون تومان" هزینه شده است.

وی اعلام کرد: "کمک های مؤمنانه" تا شکست "ویروس منحوس کرونا" استمرار دارد.

 

آذر غربی

در قالب رزمایش کمک مومنانه انجام شد؛

توزیع ۶۰۰۰ بسته کمک معیشتی توسط حسینیه اعظم ثارالله ارومیه

کمک مؤمنانه در قالب توزیع ۶۰۰۰ بسته کمک معیشتی توسط هیئت امنا و خادمان حسینیه اعظم ثارالله ارومیه امروز صبح آماده و توزیع شد.

«محمد عالی‌قدر» عضو هیئت امنای حسینیه اعظم ثارالله ارومیه، این اقدام را در ادامه تأکیدات مقام معظم رهبری برای کمک به اقشار آسیب‌دیده و مستضعف نامید و گفت: در فاز اول این حرکت ۶۰۰۰ بستی کمک معیشتی  به ارزش تقریبی بیش از بیست میلیارد ریال در سطح شهر ارومیه به عاملیت دست‌اندرکاران حسینیه توزیع می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از فعالین حوزه مواسات و کمک مؤمنانه در این مرحله مشارکت دارند.

عضو هیئت امنای حسینیه اعظم ثارالله ارومیه، عنوان کرد: این اقلام معیشتی به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد ریال در محلات هدف ارومیه و حومه با هدف حمایت از اقشار مستضعف جامعه توزیع می‌شود.

شایان ذکر است، این کمک مؤمنانه در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله دوم آن در ایام مصادف با اربعین حسینی خواهد بود.

 

در قالب رزمایش کمک مومنانه؛

توزیع ۱۶۰۰۰ بسته معیشتی با همت بانوان بسیجی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه بانوان بسیجی با شعار «به عشق امام حسین(ع)» صبح امروز به‌صورت سراسری در گستره آذربایجان غربی آغاز شد.

در این مرحله از رزمایش، اقلام معیشتی به همراه نوشت افزار در اختیار بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست توزیع می‌شود.

در حاشیه مراسم آغاز این طرح، مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی، حرکت امروز را فاز دوم از دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه عنوان کرد.

وی میزان بسته‌های معیشتی قابل توزیع در این مرحله را ۱۶ هزار بسته اعلام کرد و گفت: این بسته ها میان خانواده‌های از پیش‌شناسایی شده به‌ویژه بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست توزیع می‌شود.

صفیه محمودزاده، با تقدیر از خانواده‌هایی که به دلیل گسترش کرونا از طبخ غذای گرم در ایام محرم خودداری کردند، ابراز داشت: برخی از مردم به‌جای طبخ و توزیع غذای نذری به تأمین منابع مالی این اقدام کمک کرده‌اند.

وی کمک‌های مالی بسیجیان، خانواده‌های شهدا و بانوان خیّر را از دیگر منابع تأمین مالی طرح کمک مومنانه عنوان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی، همچنین به سایر اقداماتی که در قالب کمک مؤمنانه توسط خواهران بسیجی انجام‌شده است اشاره کرد و تصریح کرد: طرح توزیع نوشت افزار و سایر اقلام آموزشی نظیر گوشی هوشمند در قالب طرح جهادی با عنوان هدیه‌های «سه‌ساله‌های حسینی» با هدف کمک به دانش آموزان مستضعف از جمله اهم این اقدامات است.

وی تأمین جهیزیه نوعروسان، تهیه سیسمونی کودک، کمک به بیماران سرطانی، پرداخت اجاره برخی واحدهای مسکونی افراد نیازمند، توزیع ماسک برای هیئت‌ها، اهدای محصولات باغی با هدف تأمین مالی کمک مؤمنانه و … را از اقداماتی برشمرد که توسط بانوان ایثارگر و عاشورایی آذربایجان غربی باهدف کمک مؤمنانه و مواسات انجام شده است.

جانشین ناحیه مقاومت سپاه ارومیه هم در حاشیه آغاز طرح، با اشاره به اهمیت این حرکت گفت: دو هزار بسته از این اقلام معیشتی در شهر ارومیه و حومه توزیع می‌شود.

صفر باباپور، با ابراز خرسندی از این نوع حرکت‌ها افزود: خوشبختانه خیرین نیز به این حرکت ملحق شده‌اند و نزدیک به ۶۰۰ بسته توسط خیرین تهیه شده است.

 

خوزستان

در ایام الله محرم صورت گرفت؛

توزیع ۱۵۰۰ بسته لوازم التحریر و ۳۵۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان خوزستانی

سردار حسن شاهوارپور در حاشیه مراسم رزمایشی مواسات و همدلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه از دهه ولایت آغاز شد و گام دوم آن در ایام محرم نیز اجرا خواهد شد و امروز در اولین قدم آن شاهد جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه بسیج ادارات هستیم که بر این اساس ۵ هزار بسته غذایی توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس یک‌هزار و ۵۰۰ بسته مربوط به لوازمات تحریر و ۳۵۰۰ بسته دیگر مواد غذایی هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: گام دوم این رزمایش فردا نیز ادامه خواهد داشت که در این مرحله بنا داریم بیش از یکصد هزار بسته بین نیازمندان توزیع کنیم همچنین امیدواریم که تا اربعین حسینی رزمایش کمک مؤمنانه ادامه یابد و مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه ۳۰۰ هزار بسته غذایی با کمک خیرین، نهادها، بسیج و برخی ادارات تهیه شد و بین نیازمندان خوزستان توزیع شد.

حسن شاهوارپور تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بسیجیان این مرز و بوم همانند همیشه برای تحقق اوامر مقام معظم رهبری برای کمک به همنوعان خود با اقدامات متفاوتی از جمله ضدعفونی و توزیع کمک‌های مؤمنانه در صحنه حضور داشتند.

 

خراسان رضوی

فرمانده ناحیه سپاه سبزوار خبر داد؛

توزیع ۷۰ سری جهیزیه بین نیازمندان سبزواری در رزمایش کمک مومنانه

سرهنگ پاسدار هادی موحد نیا، فرمانده سپاه ناحیه سبزوار صبح امروز در مراسم اهدا 70 سری جهیزیه به نیازمندان با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در کشور افزود: در سومین مرحله از این رزمایش 70 سری جهیزیه در بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی سبزوار تعلق گرفت.

وی بابیان اینکه هر سری از جهیزیه شامل ماشین لباس‌شویی یک‌تخته فرش،اجاق‌گاز و ظروف موردنیاز شروع زندگی است تأکید کرد: ارزش ریالی هر مجموعه بالغ‌بر 80 میلیون ریال است که باهمت بسیج سازندگی ناحیه تأمین‌شده است.

موحد نیا در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای رزمایش تاکنون بیش از 200سری جهیزیه در سبزوار توزیع‌شده است تصریح کرد: توزیع جهیزیه‌های در راستای کمک به امر ازدواج و همچنین ترغیب جوانان به ازدواج آسان صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه سپاه سبزوار همچنین با اشاره به کمک به رونق تولید و حمایت تولیدکنندگان داخلی بایستی سرلوحه کار همگان باشد تأکید کرد: تمام کالای تأمین‌شده از اجناس باکیفیت و تولید داخل تهیه‌شده است.

وی با در ادامه به اقدامات صورت گرفته در رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع اقلام و بسته‌های غذایی در این رزمایش اشاره کرد و افزود: بیش از 15 هزار بسته کمک معیشتی توسط بسیجیان در بین اقشار کم‌درآمد و آسیب‌دیده از ویروس کرونا توزیع‌شده است.

 

کرمان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

برگزاری دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه به مدت 4 روز

جواد جلالی مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه به مدت 4 روز در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: مرحله استانی با محوریت ناحیه حضرت رسول (ص) برگزار خواهد شد و به تناسب برنامه شهرستان های سیرجان، رفسنجان،  بافت و زرند کمک های مومنانه را در دستور کار دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود:  ششم شهریور شهرستان های بردسیر، راور، شهربابک، رابر، ارزوئیه و کوهبنان و در تاریخ دهم شهریور نیز شهرستان های بم، ریگان، قلعه گنج، فهرج، نرماشیر و منوجان و در تاریخ یازدهم انار، فاریاب، جیرفت، کهنوج، رودبار و عنبرآباد بحث مرحله دوم را برگزار خواهند کرد .

جلالی عنوان کرد: در ادامه موضوع کمک های مومنانه مرحله سوم این رزمایش در دهه آخر ماه صفر در حد فاصل بین اربعین حسینی و رحلت نبی اکرم (ص) در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

فرمانداران استان کرمان عنوان کردند؛

رزمایش کمک مؤمنانه موفق‌ترین تجربه در روزهای کرونایی/ این رزمایش رضایتمندی مردم را نسبت به نظام افزایش داده است

به نقل از راه آرمان؛ مرحله دوم از فاز دوم رزمایش کمک های مؤمنانه همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان کرمان با همکاری نهادهای مختلف در حال برگزاری است. تنی چند از فرمانداران استان کرمان ضمن لبیک به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه بر حضور و همکاری دستگاه های مختلف تأکید کردند.

کمک های مؤمنانه رضایتمندی مردم را نسبت به نظام افزایش داده است

محمود قانعی فر در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در راستای هماهنگی رزمایش کمک مؤمنانه جلسات متعددی را برگزار کرده ایم، گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و ناحیه مقاومت سپاه و بسیج شهرستان در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته اند.

فرماندار شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه در راستای رزمایش کمک مؤمنانه از ظرفیت بخش های خصوصی استفاده کردیم، عنوان کرد: فاز اول را گذراندیم و امیدواریم فاز دوم نیز به خوبی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه فقر و مشکلات اقتصادی دامن گیر جنوب استان کرمان است، عنوان کرد: رزمایش کمک مؤمنانه رضایتمندی مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر را نسبت به نظام و مسئولان دو چندان کرد و امیدواریم این اقدامات به سمتی برود که شأن، منزلت و کرامت مردم حفظ شود.

ایجاد فضای همدلی و همراهی در بین دستگاه های مختلف

امین باقری در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: در فاز دوم کمک های مؤمنانه در سطح شهرستان ریگان 4 هزار و 500 بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده و این کمک ها در سه مرحله تاکنون در شهرستان انجام شده است.

فرماندار شهرستان ریگان با بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه تا بازگشایی مدارس و پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، تعدادی از خانواده های نیازمند برای تأمین پوشاک، کیف، کفش، لوازم التحریر و .. با مشکل مواجه هستند؛ بنابراین در مرحله دیگر مقرر شده است که کمک مؤمنانه در این سطح انجام شود.

وی با اشاره به توزیع ماسک، فرش، اقلام بهداشتی و ضدعفونی در سطح شهرستان بیان کرد: با توجه به تأکید رهبر فرزانه انقلاب و حضور مردم خوشبختانه فضای خوبی برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا ایجاد شده است و در شهرستان نیز قسمت های اجرایی، فرهنگی، مجموعه های دولتی، دفتر امام جمعه ناحیه مقاومت سپاه و بسیج و دیگر نهادهای شهرستان همکاری بسیار خوبی داشته اند.

رزمایش کمک مؤمنانه موفق ترین تجربه در روزهای کرونایی

علی نیک نفس در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان گفت: رزمایش کمک مؤمونانه با همت، همراهی و تعاون در شهرستان فاریاب و به ویژه با اقدامات امام جمعه، ناحیه مقاومت سپاه و بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بخشداران و دهیاران شهرستان در فاز اول و دوم در چندین مرحله انجام شد.

فرماندار شهرستان فاریاب با اشاره به شناسایی افراد نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در مراحل مختلف رزمایش ابراز کرد: ناحیه مقاومت سپاه و بسیج و دفتر امام جمعه شهرستان افراد نیازمند واقعی را شناسایی کردند و بر آن اساس توزیع بسیته های معیشتی انجام شد.

وی با بیان اینکه مؤمن باید از حال برادر مؤمن خود با خبر و در فکر رفع حوائج آنان باشد، تصریح کرد: رزمایش کمک مؤمنانه، این سنت حسنه به خوبی اجرا کرد و موجب ایجاد روحیه نشاط در بین مردم شهرستان شد.

نیک نفس اظهار کرد: رزمایش کمک مؤمنانه موفق ترین تجریه در راستای مبارزه با کرونا بود و با این رزمایش دغدغه نیازمندان واقعی رفع می شود که این کار رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

توزیع بیش از 15 هزار بسته معیشتی در فاز دوم کمک مومنانه

به نقل از  راه آرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، در دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در حسینیه ثارالله کرمان اظهار کرد: درادامه فرمان حضرت آقا در مرحله دوم که سه فاز تعریف شده بود، اولین آن در دهه امامت انجام شد و فاز دوم آن در دهه اول محرم که هم اکنون در حال اجرا است و فاز سوم نیز در  دهه سوم ماه صفر به مرحله اجرا و توزیع در خواهد آمد.

وی گفت: در حال حاضر در فاز دوم به فضل الهی با هماهنگی هایی که از مجموعه سپاه، بسیج، خیرین و مردم انجام شده تعداد 396 هزار خانوار کم برخوردار و نیازمند شناسایی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: هم اکنون تعداد 15 هزار و 781 بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته 400 هزار تومان شامل روغن مایع، تن ماهی، برنج، نخود، عدس، سویا خواهد بود که در شهرستان ها گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز به آن افزوده خواهد شد.

سردار معروفی عنوان کرد: همچنین 27 هزار قرص نان و 576 هزار و 300 پرس غذای گرم نیز بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: غیر از سبد غذایی، 4 هزار  و 125 لوازم التحریر، 999 پوشاک و کفش و 4 هزار و 930 پک بهداشتی نیز پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: یک هزار و 394 کارت هدیه 100، 200 و 300 هزار تومانی نیز همراه با سبد معیشتی اهدا خواهد شد.

سردار معروفی هزینه مجموع کمک های مومنانه فاز دوم از دهه اول محرم را 5 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد کرد.

وی همچنین از تمامی خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان، تک تک مردم، فرماندهان نواحی و  ائمه جمعه و جماعات که در این امر خیر و خداپسندانه شرکت داشتند قدر دانی کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: این حرکت خیرخواهانه  تا زمانی که درگیر این ویروس منحوس باشیم به شکل فراگیر و مردمی وجود خواهد داشت.

سردار معروفی تصریح کرد: در آغاز تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم و طبق آداب و رسوم مردم برای این ایام نذرهایی دارند که امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا می توانند آن را در اختیار   پایگاه ها و حوزه ها قرار دهند تا  تبدیل به بسته معیشتی شده و در اختیار نیازمندان قرار گیرند.

وی گفت: تاکید می کنیم که کمک های مردمانه شبانه توزیع شود و شأن کرامت خانواده ها حفظ شود همانطور که حضرت علی (ع) نیز چنین می کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: ما عاشورایی هستیم و باید همانند ائمه علیهم السلام عمل کنیم و امید  که به برکت این ایام  از شر ویروس  کرونا نجات پیدا کنیم.

سردار معروفی عنوان کرد: ملت ایران یکی از ملت های استثنایی است زیرا طبق گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «ما ملت امام حسینیم»  و امروز در این صحنه باید هم جان دهیم و آبرویمان را در کف برای مولایمان امام حسین (ع) بگذاریم.

وی در انتها از کلیه خدمتگذاران در این عرصه از جمله خیرین، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، فرماندهان نواحی و اصحاب رسانه تقدیر به عمل آورد.

 

 

مازندران

سفره‌های رنگین نیازمندان در مازندران رنگ و بوی کرامت گرفت؛

کمک مؤمنانه، نهضتی که به برکت ولایت آغاز شد/ توزیع 4 هزار بسته معیشتی در نهضت کمک مومنانه

سرهنگ جواد بخشی معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا در مراسم توزیع 4000 بسته معیشتی گفت: در مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه ویژه دهه ولایت و امامت ۱۰۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع‌شده است.
 
وی افزود: در مرحله دوم هم  همین تعداد بسته را باهم کاری و هم‌افزایی نهاد‌های اجتماعی و مردم بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان ۴ هزار بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار توزیع خواهد شد گفت: این بسته‌ها از رامسر تا گلوگاه توزیع خواهد شد و امیدواریم این حرکت خیرخواهانه ادامه پیدا کند.
 
آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم بیان کرد: حرکت بسیار زیبا و معنوی کمک مؤمنانه به برکت وجود مقام معظم رهبری در کشور راه‌اندازی شد و این نهضت باید در جهان ترویج شود.
 
وی تصریح کرد: مردم اروپا و آمریکا پس از درگیری با ویروس کرونا دچار مشکلات زیادی شدند و موجب نارضایتی‌هایی در این کشورها شد اما در کشورمان به برکت امامت و ولایت و آغاز نهضت کمک مؤمنانه از بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده دستگیری و مشکلات آنان کاسته شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امامت موهبت الهی برای جامعه بشری است گفت: متأسفانه جامعه بشری در کل، نعمات خداوند را کفران می‌کند و اگر کفران نکرده بودند پس از رحلت پیامبر امامت را همان‌گونه پیامبر خداوند می‌خواست حفظ می‌کردند و  امروز کار به اینجا نمی‌رسید کسی که مدعی است من خادم الحرمین هستم خدمتگزار شیطان بزرگ عالم می‌شود، وابسته و در پناه شیطان به حیاط ننگین خود می‌خواهد ادامه دهد، این نتیجه بریدن از امامت و ولایت است.
 
حسن قلی زاده مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران در این مراسم اظهار کرد: این 4 هزار بسته به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با همکاری سپاه کربلا در سراسر استان مازندران بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع خواهد شد.
 
وی افزود: از زمان آغاز نهضت کمک مؤمنانه 11 هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان مازندران تهیه و توزیع‌شده است که ازاین‌پس به‌صورت مشترک با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهد شد.

 

 

 

چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)؛

اقدام در امر خیر، راهی برای عاقبت بخیری است

به نقل از  جهانبین نیوز، سردار علی محمد اکبری  فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  امروز در حاشیه، رزمایش کمک مؤمنانه که به همت قرارگاه دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اظهار کرد: خدمت رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا یک حرکت ماندگار است که در تبعیت از مقام معظم رهبری و لبیک به فرمان معظم له برگزار می شود.

وی، در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ، اظهار کرد: خون این شهید گرانقدر گام دوم انقلاب اسلامی را برای 40 سال آینده بیمه کرد و درس های آموزنده ای برای تک تک ما دارد.

وی ادامه داد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید از مکتب حاج قاسم سلیمانی درس ها یادگرفت، که برگرفته از مکتب اسلام و مکتب امام راحل(ره) است.

سردار اکبری، گفت: الگوی ما حاج قاسم سلیمانی است، حاج قاسم مربوط به همه اقشار ماست. او فقط یک پاسدار نبود، هرچند لباس سبز سپاه را بر تن داشت، ولی الگویی برای همه اقشار است و درس های بسیار زیادی دارد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  با یادآوری برگزاری مراحل قبلی رزمایش کمک مؤمنانه در دانشگاه شهرکرد، و این مرحله در دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به جهادگران بسیج دانشجویی و دست اندرکاران برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در قرارگاه بسیج دانشجویی گفت: کار شما عزیزان در بسیج دانشجویی، اساتید محترم دانشگاه، دانشجویان، رؤسای محترم دانشگاه ها و ...، در زمینه جمع آوری کمک و تقدیم به خانواده های نیازمند آسیب دیده از کرونا، بسیار ارزشمند است.

وی، در ادامه با اشاره به موعظه بزرگان دین، اقدام در امور خیر و حمایت از نیازمندان را باعث ماندگاری اعمال صالح و خالصانه در پرونده افراد دانست که ثواب دنیوی و اخروی برای آنان دارد و این اقدامات را جزء اعمال صالح و خالص برشمرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام یادآوری کرد: در مرحله اول رزمایش که از میلاد امام زمان (ارواحناه فداه) تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار شد،تقریبا 40 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد و به دست نیازمندان رسید و در مرحله دوم قرار شد از عید غدیر تا دهه آخر صفر این رزمایش ادامه یابد.

سردار اکبری، به تعبیری از اولین شهید جامعه پزشکی مدافع حرم کشور، "شهید محمد حسن قاسمی" اشاره کرد و گفت: این شهید فرموده بود که من دوست دارم شهید شوم، اما نه با تیر و ترکش گروه های تکفیری، و ترسی ندارم ؛ بلکه دوست دارم زنده بمانم و آنقدر در راه اسلام کار کنم تا بمیرم. در نتیجه باید گفت این شهید عزیز خدمت در راه اسلام را بالاتر از شهادت می د انست.

لازم به ذکر است،در این رزمایش 300 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 2میلیون ریال با مشارکت مجموعه های دانشگاهی استان و گروه های جهادی بسیج دانشجویی جمع آوری شده بود، که طی روزهای آینده تقدیم خانواده های نیازمند آسیب دیده از کرونا  می شود.

شایان ذکر است؛ در پایان این رزمایش، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در نشست صمیمی با چند نفر از مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی حضور یافت.

 

 

لرستان

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان:

۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان توزیع می شود

مریم سپهوند در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه، خواهران بسیجی استان لرستان برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی وارد عمل شدند.

وی افزود: در همین راستا کارگاه های تولید ماسک راه اندازی شد و همچنین، شناسایی بانوان سرپرست خانوار آسیب دیده از کرونا و تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای کمک به نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه لرستان تصریح کرد: همزمان با دهه اول محرم دو هزار و ۶۷۰ بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می شود که برای هر بسته ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

سپهوند عنوان کرد: با توجه به فصل بازگشایی مدارس، ۱۵۰ بسته لوازم التحریر تهیه و در بین خانواده های نیازمند که دانش آموز دارند توزیع می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۶۰۰ بسته بهداشتی تهیه و توزیع می شود و شش راس گوسفند ذبح شده و گوشت های گرم بسته بندی و در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه لرستان افزود: در صورتی که مردم تمایل دارند می توانند نذورات خود را به پایگاه های مقاومت تحویل دهند تا بسته های معیشتی تهیه و در بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شود و همچنین زوج هایی که مایل باشند می توانند هزینه های مراسم ازدواج خود را برای تهیه بسته های معیشتی اهدا کنند.

 

فرمانده سپاه دلفان:

۱۰۰۰ بسته معیشتی در دلفان توزیع می‌شود

سرهنگ علی دالوند در گفت و گو با خبرنگار بازتاب دلفان با اشاره به اجرای دومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در سطح شهرستان دلفان اظهار داشت: در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مرحله دوم از رزمایش کمک‌ مومنانه به مناسبت ماه محرم در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی که با حوزه ها و پایگاه های مقاومت به عمل آمده و شناسایی دقیقی که در مرحله اول نهضت کمک مومنانه صورت گرفته فهرستی از نیازمندان تهیه شده که با رعایت شخصیت و احترامات کریمانه این کمک ها به دست مردم نیازمند خواهد رسید.

فرمانده سپاه ناحیه دلفان عنوان کرد: در مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه هزار بسته غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه و… به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای هر بسته، در بین خانواده های نیازمندی که به دلیل شیوع کرونا، آسیب مالی دیده یا مشاغل خود را از دست داده اند توزیع می شود.

وی با اشاره به آغاز مقطع سوم مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه، گفت: از کلیه خیرین، ادارات، سازمان ها و ارگان هایی که تمایل به شرکت در این امر خیرخواهانه دارند دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان