کد خبر: ۱۴۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

كمک مؤمنانه مبلغان و طلبه های شیرازی به نیازمندان

مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز از توزیع ۳ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت امام حسین (ع) خبر داد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز در حاشیه توزیع غذاهای گرم میان نیازمندان گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) ۳ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان شهر خفر و شیراز توزیع شد.

وی افزود: اطعام نیازمندان یکی از ویژگی‌های ائمه معصومین بوده و سفارش بسیاری در روایات به آن شده است، از این‌رو در پی عمل به این کار خیر، قرارگاه تبلیغی عمار اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان كرد.

حدائق همچنین در خصوص فعالیت‌های مبلغین این قرارگاه، اظهار كرد: گروه فرهنگی، تبلیغی و جهادی عمار به‌حسب دغدغه‌ای که مسؤل مدرسه علمیه منصوریه داشتند از سال ۹۳ با مبلغین جوان مدرسه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ارتباط جوان با مبلغان باید مستقیم باشد، افزود: رویکرد قرارگاه به این شکل است که در مساجد کانون‌های فرهنگی را راه‌اندازی کنیم، ازاین‌رو مبلغان در مساجد ورود کردند و نوجوانانی را جذب کرده و فعالیت‌های خود را آغاز کردند البته با توجه به تقاضایی که از اطراف شیراز داشتیم و با حمایت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تبلیغ هفتگی نیز به كارهای قرارگاه اضافه شد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه گفت: مبلغین قرارگاه تبلیغی عمار در روستاها و مناطق محروم، فعالیت‌هایی بسیاری نظیر بیان احکام، تصحیح حمد و سوره، قرائت قرآن کریم، سخنرانی و در بعد جهادی نیز ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام، ترمیم مساجد و خانه‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینكه در ایام شیوع كرونا و تعطیلی مجالس تبلیغی، طلاب مبلغ در فضای مجازی و تبلیغ چهره به چهره فعالیت‌های خود را ادامه دادند، گفت: با توجه فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با انجام کمک‌های مؤمنانه، قرارگاه عمار نیز با همت خیرین تاکنون پنج مرحله تهیه و توزیع بسته‌‌های معیشتی انجام‌ داده و تاكنون ۵ هزار بسته معیشتی را در ایام شویع كرونا میان نیازمندان توزیع کرده‌ایم.

حدائق با تصریح اینكه اهدای ۴۵۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در ایام کرونا توسط قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز انجام ‌شده است، گفت: علاوه بر این ها توزیع نان، طبخ غذای گرم و ضدعفونی معابر و مساجد ازجمله دیگر فعالیت‌های مبلغان این قرارگاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان