کد خبر: ۱۴۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

توقیف پژو با 309 کیلوگرم حشیش در "آباده"/ کشف 3 تن هیزم قاچاق در "ممسنی"/ دستگيري قاتل در کمتر از نيم ساعت در "كوه چنار"

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو با 309 کیلوگرم حشیش در "آباده"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "آباده" یک خودرو پژو 405 حامل 309 کیلوگرم حشیش توقیف شد. سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "آباده" با همکاری اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، از تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در محور "آباده-اصفهان" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان "آباده" به محور مورد نظر اعزام و پس از کنترل محسوس و نامحسوس خودروهای عبوری، یک خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.
وی اضافه کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح لاستیک های این خودرو را مورد هدف قرار داده و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، 309 کیلوگرم حشیش کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، تأکید کرد: مأموران انتظامی استان فارس در راستای مبارزه بی امان با مواد مخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.


کشف خودرو سرقتی در "كوه چنار"
فرمانده انتظامي كوه چنار از كشف يک دستگاه خودرو سرقتی پرايد در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ  " لطف الله محمدي " اظهار داشت: ماموران گشت انتظامي  این شهرستان هنگام گشت زني در شهر قائميه، به يک دستگاه سواري پرايد که در يكي از خيابان‌ها پارک شده بود، مظنون شدند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: ماموران با استعلام از سامانه های موجود دريافتند که خودرو داراي سابقه سرقت از شهرستان اهواز مي باشد.
فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار افزود: خودرو كشف شده جهت سير مراحل قانوني به يگان انتظامي انتقال و اقدامات قانونی در راستای شناسایی سارق و تحویل خودرو به صاحب اصلی آن در حال انجام می باشد.
سرهنگ محمدي در پایان با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی از مهمترین راه های پیشگیری از سرقت به شمار می‌رود، گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را جدی گرفته و وسایل نقلیه خود را به تجهيزات ایمنی و بازدارنده نظیر دزدگیر و قفل فرمان مجهز کنند.

توقیف محموله قاچاق در "لارستان"
فرمانده انتظامي لارستان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، 248 هزار نخ سیگار و 320 پاکت تنباکوی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ "داود امجدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "چهاربرکه" شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس-لارستان، به یک کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی با اشاره به اينکه در بازرسی از این کامیون 248 هزار نخ سیگار خارجي و 320 پاکت تنباکوی قاچاق کشف شد، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: برابر با اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف خودرو 206 سرقتي در "سپيدان"
فرمانده انتظامي سپيدان از توقيف يک دستگاه خودرو 206 سرقتي توسط ماموران انتظامي اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ"احمد فداکار "در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان سپيدان هنگام گشت زني و کنترل محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه خودرو 206 سفيد رنگ فاقد پلاک که در کنار خیابان پارک شده بود، مشکوک شدند.
وي افزود: پس ازاستعلام شماره پلاک مشخص گرديد خودرو مذکور داراي سابقه سرقت از شهرستان شيراز مي باشد.
سرهنگ فداکار در پايان گفت: تلاش ماموران انتظامي جهت شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان خودرو ادامه دارد.

کشف 3 تن هیزم قاچاق در "ممسنی"
فرمانده انتظامی ممسنی از کشف 3 تن هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" ، با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی از وجود یک کارگاه تولید ذغال در یکی از روستاهای اطراف مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی و همکاری مأموران اداره منابع طبیعی، از آن محل بازدید صورت پذیرفت که در نتیجه آن 3 تن هیزم قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
دستگيري قاتل در کمتر از نيم ساعت در "كوه چنار"
فرمانده انتظامی شهرستان كوه چنار گفت:با تلاش مأموران انتظامي این شهرستان، قاتلي که با سلاح سرد مرد 41 ساله اي را به قتل رسانده و متواری شده بود، در کمتر از نيم ساعت شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ " لطف اله محمدي" در تشريح جزئیات اين خبر گفت: در پي اعلام وقوع یک فقره درگيري در يکي از روستاهاي شهرستان به مرکز فوريتهاي پليسي 110 ، بلافاصله مأموران انتظامي جهت بررسي موضوع به محل اعزام و پس از حضور در محل با پیکر بی جان یک مرد 41 ساله مواجه شدند.
وي افزود: در تحقيقات اوليه توسط ماموران انتظامي مشخص شد که قاتل در درگيري با مرد 41 ساله با سلاح سرد وي را به قتل رسانده و بلافاصله از صحنه جرم متواری شده است.
سرهنگ محمدي ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع، رسيدگي به اين پرونده به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفته و با اقدام به موقع و هوشمندانه، مأموران انتظامی موفق شدند در کمتر از نيم ساعت قاتل را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگير کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار تصريح کرد: قاتل پس از دستگيري به جرم خود مبني بر به قتل رساندن  مرد 41 ساله با ضربه چاقو اعتراف و انگيزه خود از ارتکاب قتل را مسائل شخصي عنوان کرد.
وي با بیان اینکه قاتل پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائی شد، تأکید کرد: نيروي انتطامي با افرادي که به صورت فردي و يا جمعي اقدام به شرکت در نزاع‌هاي خياباني کرده، به صورت قاطعانه و قانونی برخورد مي‌ کند.
کشف تراکتور سرقتی در "مرودشت"
فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق یک دستگاه تراکتور به ارزش 6 میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "فرشید زینلی" گفت: در پی اعلام گزارش سرقت یک دستگاه تراکتور و متعلقات آن در یکی از روستاهای سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با حضور در محل وقوع سرقت سرنخ هایی را در خصوص سارقان بدست آوردند و در ادامه طی یک عملیات ضربتی یک متهم را دریکی از شهرستان های همجوار دستگیر کردند.
سرهنگ زینلی تصریح کرد: این متهم در بازجویی انجام شده به سرقت تراکتور و متعلقات آن با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد که دو نفر از همدستان آنها دستگیر و تراکتور به همراه سایر وسایلش کشف و تحویل مالباخته شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه تلاش پلیس جهت دستگیری یک نفر دیگر از همدستان این سارق ادامه دارد، از کشاورزان خواست چنانچه وسایل کشاورزی خود را در باغ ها نگهداری می کنند تدابیر لازم برای پیشگیری از سرقت آنها را نیز مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان