کد خبر: ۱۴۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

بورس املاک می‌تواند اقدام مثبتی برای جمع‌آوری نقدینگی جامعه باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:تأثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد، اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعاً بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.
  علیرضا پاک فطرت با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای راه‌ اندازی بورس املاک و مستغلات اظهارداشت:در شرایط کنونی مهم‌ترین مؤلفه برای تولید گسترده مسکن و تعدیل نظام عرضه و تقاضا در بازار مربوطه، جذب نقدینگی و سرمایه برای اجرای پروژه‌های کلان است.دولت و سازمان بورس،بایدظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات می‌تواند اقدام مثبتی برای جمع‌آوری نقدینگی در سطح جامعه باشد، به شرط آنکه دولت وسازمان بورس نظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشند.

پاک فطرت گفت:در شرایط کنونی انبوه‌سازان بزرگی در کشور وجود دارند که علاقه‌مند به تولیدانبوه وگسترده مسکن هستندامابامشکلات نقدینگی مواجه هستند، از این‌رو راه‌اندازی بورس املاک می‌تواند در تأمین این اعتبارات کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون عمران بیان داشت:سیاست‌گذاری درست در حوزه تولید مسکن تأثیر گسترده‌ای در اقتصاد و اشتغال‌ زایی دارد.به طوری که براساس آمارهابا ساخت هرآپارتمان حدود 220 شغل فعال خواهد شد. همان‌طور که تأکید کردم، تأثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد، اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعاً بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

نماینده شیراز و زرقان افزود: دولت بایدبه گونه‌ای برنامه‌ ریزی کند که راه‌اندازی بورس املاک موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن در کشور نشود./ ایلنا

نظرات بینندگان