کد خبر: ۱۴۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

تعداد تست های انجام شده کووید۱۹ در فارس از مرز ۲۵۴ هزار مورد عبور کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از شناسایی ۴۳ هزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس تاکنون خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استدیو سلامت دانشگاه گفت: از بررسی بیش از ۲۵۴ هزار آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹، تاکنون ابتلای قطعی ۴۳ هزار و ۳۷۳ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.

او با ابراز تاسف جان باختن ۳ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جان باختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۸۱۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: تاکنون ۴۰ هزار و ۴۵۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۳ درصد مبتلایان است و تنها هفت درصد از بیماران کووید۱۹ استان به بستری در بیمارستان ها نیاز پیدا کرده اند.

دکتر همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۸۲۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند.

او ابراز نگرانی از مسافرت های روزهای پایانی تابستان، از مردم خواست تا حد امکان از رفتن به سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورتی که مجبور به مسافرت هستند، حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به اندازه کافی ماسک و محلول ضدعفونی کننده همراه داشته باشند، همچنین فاصله فیزیکی را رعایت و در خریدهای مکرر کارت های بانکی خود را ضدعفونی کنند تا از ابتلا به کروناویروس پیشگیری شود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان