کد خبر: ۱۴۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مدیرکل بهزیستی فارس:

ما ابزار و امکانات لازم برای پاسخگویی به 184 وظیفه رسمی خود در اختیار نداریم/ 132 هزار معلول و 3 هزار سرپرست خانوارو از کار افتاده تحت پوشش داریم

مدیرکل بهزیستی فارس در دیدار با دکتر پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون 184 وظیفه اصلی برای بهزیستی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت : برای پاسخگویی به 184 وظیفه رسمی نیازمند ابزار و امکانات هستیم ،ما ابزار و امکانات لازم برای پاسخگویی به این وظایف را در اختیار نداریم اما با همه توان در پاسخگویی و ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش می کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، محمدصادق کشفی نژاد با بیان اینکه پاسخگویی به مراجعه کنندگان و رفع مشکلات این افراد در شرایط اقتصادی این روزها کار راحتی نیست، افزود : ما پاسخگوی مددجویانی هستیم که در حوادثی دچار ضایعه شده اند که بهزیستی کوچکترین دخالتی نداشته و متولیان دیگری دارد. 

132 هزار معلول و 3 هزار سرپرست خانوارو از کار افتاده تحت پوشش داریم

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه رسیدگی به هر کدام از گروه های هدف متفاوت و خاص است، اظهار داشت: بار روانی مواجهه با این افراد بر دوش پرسنل بهزیستی است که در کنار مشکلات زندگی شخصی با تمام توان این فشار را تحمل و خدمتگزار مردم هستند.
دکتر کشفی نژاد با بیان اینکه ما از نمایندگان مجلس درخواست داریم در دو حوزه قوانین حمایتی ویژه گروه های هدف و پرسنل اداری به ما کمک کنند، خاطر نشان کرد : برخی قوانین مصوب که به طور کامل اجرا نشده اند مانند قانون حمایت از افراد معلول برای پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر به این قشر و حمایت از پرسنل بهزیستی و قرار گرفتن شغل آنان در زمره مشاغل سخت و زیان آور، مواردی است که ما از نمایندگان محترم فارس در مجلس درخواست می کنیم برای تحقق آنها تلاش و پیگیری نمایند. 

بهزیستی باید در ردیف ادارات درجه یک برای دولت قرار گیرد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت فعالیت های سازمان بهزیستی گفت : در حال حاضر نگاه دولت به بهزیستی در ردیف ادارات درجه یک قرار ندارد.
دکتر علیرضا پاک فطرت در دیدار با مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه نگاه دولت می بایست به سازمان بهزیستی تغییر کرده و در ردیف ادارات درجه یک قرار گیرد، اظهار داشت : فعالیت های سازمان بهزیستی با اهمیت و ارزشمند است و به زمان اداری ختم نمی شود بلکه یک فعالیت 24 ساعته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار مشکلات جامعه بر دوش سازمان های خدمات رسان همانند بهزیستی است، تصریح کرد : هر چقدر کارها زیادتر و آمارها افزایش یابد باید بهزیستی آمادگی مقابله با مشکلات و پاسخگویی به جامعه هدف را داشته باشد.
وی آمادگی بهزیستی را در دو حوزه نیروی انسانی و مالی عنوان و یادآور شد : 10 درصد حوزه مالی و 90 درصد در بخش نیروی انسانی آمادگی نیاز است تا به نحو مطلوب پاسخگویی و مقابله با مشکلات انجام شود.

ارتباط با جامعه  مسئولین و ادارات مرتبط ، راه اندازی اتاق فکر و تقویت مشارکت مردمی راهکار مقابله با مشکلات و رمز موفقیت در آینده است

دکتر علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه ارتباط و تعامل سازنده با جامعه و از طرفی با مدیران و مسئولین باعث تسریع در حل مشکلات می شود، اظهار داشت : تقویت معاونت مشارکت مردمی و ارتباط موثر با خیرین، بهره گیری از ظرفیت بازنشستگان و بانوان خانه دار راهکارهایی است که می تواند به بهزیستی در ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف کمک نماید.
وی افزود: دستگاه های مرتبط مانند هلال احمر، بسیح، شهرداری و موسسات خیریه نیز ظرفیت های بسیار مناسبی هستند که می بایست با ارتباط موثر با این ادارات از این پتانسیل ها استفاد کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی راه اندازی اتاق  فکر، بررسی تجارب موفق سایر کشورها و تهیه برنامه و طرح را رمز موفقیت در ادامه راه بهزیستی عنوان و تصریح کرد : امیدوارم با راه اندازی اتاق فکر، شاهد ارائه طرح های ملی و اثرگذار بهزیستی در کشور باشیم.

نظرات بینندگان