کد خبر: ۱۴۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

جایگاه حضرت زینب (س) در قیام عاشورا، مبین نقش زنان در جامعه است

مسئول سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات مذهبی فارس گفت: نقش زنان در طول تاریخ به قدری برجسته است که اگر در قیام عاشورا ، حضرت زینب سلام الله علیها در راستای اثبات حقانیت حضرت امام حسین(ع) و اهداف بلندشان اقدام نمی کرد ، قیام حضرت اباعبدالله(ع) ناکام می ماند و به منظور و هدف اصلی خود دست نمی یافت.
به گزارش شیرازه، روح اله همت پور، مسئول سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات مذهبی استان فارس در حاشیه مراسم اجتماع بزرگ زنان عاشورایی که در روز دوازدهم محرم همزمان با حرکت اسرا از کربلا در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز برگزار شد ، اظهار داشت: هر یک از اعضای جامعه نقش تعریف شده ای دارند و هر کدام به تناسب اهمیت جایگاه ، وظیفه ای را برعهده خواهند داشت.

روح اله همت پور در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین نقش در جامعه را زنان عهده دار هستند که شامل سه نوع نقش از جمله زن خانه دار ، زن جامعه  و زن جامعه و خانه می باشد.

به گفته وی ، زن خانه کسی است که خود را در امور داخلی خانواده وقف می کند و زن جامعه نیز بر خلاف زن خانه بدون توجه به وظایف یک زن در خانواده خویش، به امور جامعه می پردازد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس ؛ بهترین نمونه یک زن را زن خانه و جامعه دانست به طوری که در کنار وظایف داخلی خانواده ، دوشادوش مرد خود در جهت اصلاح جامعه می کوشد . 

همت پور در ادامه با عنوان اینمه بی تردید یکى از گروه هاى نقش آفرین در نهضت عاشورا، زنان بودند ابراز داشت: اگر اسلام با قیام امام حسین علیه السلام زنده است، سهم بزرگى از آن مربوط به زنانى است که تاریخ، مانند آن را کمتر دیده است.زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعى، خاص مردان نیست، بلکه آنان نیز برابر وظیفه شرعى خود باید به جریان هاى اجتماعى توجه کنند و آنجا که مسئله حمایت از دین و اقامه حق، به میان مى آید تنها با قیام آنان میسر مى شود، در صحنه حضور یابند.در این بخش برآنیم  تا نمونه ای از یک زن برتر  و الگو در این زمینه را که حضرت زینب علیهاالسلام  هست را معرفی میکنیم .

وی تصریح کرد: زینب کبری سلام الله علیها، خواهر امام حسین علیه السلام به حکم تکلیف الهى و اطاعت از فرمان امام و نیز عشق به برادر، با فرزندان خود همراه امام به کربلا آمد. او در روز عاشورا، ناظر شهادت فرزند، برادران و دیگر بستگان خویش بود و پس از آن با اسارت خاندان رسول خدا صلى الله علیه و آله ، سرپرستى کاروان اسیران اهل بیت را برعهده گرفت. در کوفه و شام و در مجلس ابن زیاد و یزید، با سخنانش، فساد بنى امیه و جنایت هایشان را برملا و نام عاشورا و قیام کربلا را براى همیشه در اذهان مردم تثبیت کرد.

 روح اله همت پور ؛ در پایان اشاره کرد این مراسم با همکاری سازمان بسیج مداحان و مدیریت خواهران بسیج مداحان، واحد بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان و هیئت رزمندگان اسلام شیراز با سخنرانی حضرت استاد حاج شیخ علیرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه و ریئس دانشگاه مهدویت ( بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود) و مداحی ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام حاج حسن جوکار از مداحان شاخص و تراز انقلاب استان فارس در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز برگزار شد.

گفتنی است جمعی از افراد شرکت‌کننده  مداحان ومدیران هیئات محافل خانگی خواهران بودند و در پایان بیانیه ای با موضوع تجدید بیعت ومیثاق با امام و رهبری وشهدا والگو گرفتن از حضرت زینب سلام الله علیها با محوریت (ما ملت امام حسینیم) قرائت و تمام افراد شرکت‌کننده آن را تکرار نمودند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان