کد خبر: ۱۴۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

ابتلای ۱۰ درصد کادر درمان استان فارس به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۰ درصد از کل مبتلایان کرونایی در فارس از پرسنل درمانی این استان هستند.
  عبدالرسول همتی، استفاده از ماسک، رعایت توصیه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را مهم‌ترین و تاثیرگذارترین راهکار برای پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: شهروندان هشدار‌ها درباره کرونا را جدی بگیرند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر جولان خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی و مسافرت مردم به این استان، افزود: متاسفانه علی‌رغم تمام هشدار‌ها و توصیه‌های وزارت بهداشت همچنان افرادی هستند که در حال تردد و سفر به این استان هستند و ما با توجه به اینکه در وضعیت زرد و رو به هشدار هستیم، نمی‌توانیم مثل قبل محدودیت‌ها را اعمال کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه شهروندان تا حد ممکن از سفر کردن پرهیز کنند، ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از بیماران استان فارس از جنوب کشور به این استان تحمیل می‌شود و نمی‌توان این افراد بیمار را پذیرش نکرد و حتی بابت این ۳۰ درصد اضافه هیچ اعتباری به دانشگاه داده نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: فقط باید توصیه کرد و مردم را متوجه خطر جدی ویروس منحوس کرونا کنیم چرا که پرسنل و کادر درمان خسته شدند و فرسودگی شغلی به معنای واقعی کلمه در سطح نیرو‌های بهداشت درمانی در دانشگاه ظاهر می‌شود.

او از شناسایی ۴۳ هزار و ۶۶۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و بیان کرد: ۱۰ درصد از کل مبتلایان کرونایی در فارس از پرسنل درمانی این استان هستند.

همتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیماری کرونا به خوبی عمل کرده و اقلام بهداشتی در اختیار کادر درمان قرار داده است اظهار داشت: تنها یک پزشک در شهرستان لامرد به عنوان شهید سلامت بر اثر بیماری کونا جان خود را از دست داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از طریق رسانه‌ها تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان