کد خبر: ۱۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

اجرای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در بافت تاریخی_فرهنگی شیراز

شهردار شیراز در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در بافت تاریخی - فرهنگی این کلانشهر در حال اجراست.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در مراسم امضای این تفاهم نامه عنوان کرد: همکاری و ارتباط بین این نهادها موجب تسریع در انجام پروژه ها و بهبود وضعیت و رونق دوباره بافت تاریخی - فرهنگی شیراز می شود.

وی با یادآوری بهره برداری از پروژه های مختلف در بافت تاریخی افزود: در سال ۹۸ اقدامات و پروژه های مناسبی را در بافت تاریخی فرهنگی شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی انجام دادیم.

شهردار شیراز در خصوص پروژه زندیه گفت: این پروژه به علت اختلاف نظر بین مشاورین و دستگاه‌های ذی ربط طی سالهای گذشته متوقف شده بود اما با همکاری نزدیک بین دو نهاد شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش داریم این پروژه هر چه سریعتر به مرحله اجرا برسد.

مهندس اسکندرپور همچنین از تدوین لایحه حمایت از دفاتر گردشگری و در نظر گرفتن تخفیف عوارض برای این گروه شغلی که به علت شیوع ویروس کرونا متحمل ضرر شده اند، خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت: شورای اسلامی شهر شیراز، ضامن اجرای تفاهم نامه همکاری است.

مصیب امیری با اشاره به اقدامات شهرداری در بافت تاریخی - فرهنگی شیراز افزود: شهرداری شیراز فعالیت های ارزنده ای را در این بافت ارزشمند انجام داده است و این تفاهم نامه امکان همکاری بیشتر بین این سه نهاد را فراهم می آورد.

براساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری سه جانبه به امضای دکتر موسوی ربیس شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس اسکندرپور شهردار شیراز و دکتر امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز رسید. موضوع این تفاهم نامه افزایش همکاری های سه جانبه و ارایه خدمات متقابل در زمینه های مدیریت یکپارچه شهری، استفاده از ظرفیت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری طرفین در حفظ، مرمت و احیای بناها و محدوده های دارای ارزش تاریخی و میراثی در راستای ارتقای کیفیت فضاهای شهری و بازآفرینی اماکن و محدوده های مورد نظر با استفاده از ابزارهای مختلف و ... است.

نظرات بینندگان