کد خبر: ۱۴۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

پاسخ مخابرات فارس به یک شایعه؛ هزینه رومینگ داخلی بر عهده اپراتورها است

پاسخ مخابرات فارس به یک شایعه؛ هزینه رومینگ داخلی بر عهده اپراتورها است
در روزهای گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان رومینگ تماس‌ها را فعال کرده‌اند، مخابرات فارس به این شایعه پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در روزهای گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، رومینگ تماس‌ها را فعال کرده‌اند و این موضوع منجر می‌شود تعرفه‌های تماس‌ها به‌صورت بین‌المللی حساب شود که هزینه‌ای بسیار بالاتر از هزینه‌های معمول تماس دارد.

فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس در گفت‌وگو با تسنیم در این باره پاسخ گفت و اظهار داشت: برای استفاده از خدمات رومینگ لازم است این امکان از قبل روی سیم‌کارت مشترکان فعال باشد. 

وی گفت: اپراتورها با فعال‌سازی استفاده از خدمات رومینگ برای همه مشترکان خود این امکان را فراهم کرده‌اند تا پس از خروج مشترک از کشور و عدم دسترسی به اپراتور مبدا استفاده از خدمات رومینگ امکان‌پذیر باشد.

ایزدی افزود: در زمان حضور مشترک در خاک ایران همواره تعرفه‌های عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس با تصریح بر اینکه اپراتورهای تلفن همراه برای پوشش آنتن دهی خود به مشترکین رومینگ داخلی را فعال کرده‌اند، تأکید کرد: این رومینگ برای استفاده مشترکین از دکل‌های اپراتورهای غیر اپراتور استفاده‌کننده است و هزینه را هم اپراتور می‌پردازد.

ایزدی با بیان اینکه هزینه رومینگ داخلی به عهده اپراتورها است، تصریح کرد: جهت جلوگیری از رومینگ بین‌الملل و تحمیل هزینه به مشترکین تلفن همراه اپراتورهای داخلی در مناطق مرزی همواره غیرفعال‌سازی رومینگ توصیه شده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس افزود: مشترکین با ارسال پیامک g به 990009 ریز قبض خود را می‌توانند بگیرند و چنین هزینه‌ای را در قبض مشاهده نمی‌کنند.

انتهای پیام/424/ح

نظرات بینندگان