کد خبر: ۱۴۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

فیلم زندگی شهید اسکندری در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود

جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ستان فارس با حضور مسئولین استانی برگزار شد و مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس از رونمایی فیلم «عبدالله» در خصوص زندگی شهید اسکندری در هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال در چهل سالگی دفاع مقدس متفاوت‌تر از گذشته برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برنامه‌ها از سوم خرداد شروع شده است و ستاد استانی گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در قالب ۲۱ کارگروه فعالیت خود را از ابتدای سال شروع کرده و برنامه ریزی برای پاسداشت این ایام را با بهره گیری از ظرفیت‌های همه ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها انجام داده است.
فیلم زندگی شهید اسکندری در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود
دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس فارس بیان کرد: با توجه به شرایط موجود اکثر برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه ریزی شده است و اوج برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس است.

او تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس ۱۰ شب برنامه زنده تلویزیونی با همکاری صدا و سیما برنامه ریزی شده است که هر شب به یک قشر اختصاص داده شده است که با حضور فرماندهان، رزمندگان و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه با بهره برداری از نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس ظرفیت تازه‌ای جهت استفاده و بهره برداری به وجود آمده گفت: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بازدید از این نمایشگاه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

سردار سرتیپ دوم ستاد یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید همه ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها برنامه ریزی لازم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خود جهت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس ستان بکار ببرند، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که موضوع دفاع مقدس حول دو محور تقویت دینی و حس ملی است.

او تصریح کرد: دفاع مقدس نیز برگرفته از نهضت و فرهنگ عاشورا است که همین فرهنگ عاشورا باعث شده یک جوان جان خود را فدا و از حرم‌های اهل بیت (ع) دفاع کند.

سردار سرتیپ دوم ستاد یدالله بوعلی افزود: همه سیاست گذاری حوزه دفاع مقدس باید در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شود چرا که این اداره متولی اصلی حوزه دفاع مقدس استان است و این اقدام منجر به ایجاد وحدت می‌شود.

سید احمدرضا احمدی زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس نیز با بیان اینکه در چهل سالگی دفاع مقدس باید برنامه ریزی‌ها به سمتی برود که دستاورد‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده و به خصوص جوانان منتقل شود گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و اساتید علمی به منظور برطرف کردن شبهه‌های ایجاد شده توسط دشمنان جواب داده شود و از شبهه افکنی دشمنان جلوگیری گردد.

او تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های این کشور هستند باید آن‌ها را پاس بداریم و برنامه‌ها و تجلیل‌های در شان آن‌ها برگزار کنیم.

احمدی زاده افزود: باید از ظرفیت صدا و سیمای مرکز فارس جهت معرفی پیشکسوتان استفاده شود و همچنین نباید از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز غافل شد چرا که با وجود شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا می‌توانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی به خوبی بهره گیری کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس تصریح کرد: همه ادارات و سازمان‌های استان باید موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را از برنامه‌های اولویت دار و اصلی خود بدانند نه اینکه یک موضوع فرعی قلمداد کنند چرا که عملکرد و فعالیت‌های تمامی ادارات و سازمان‌های استان از سوی بازرسی استانداری بررسی و ارزیابی خواهد شد.

حیدر اسکندر پور شهردار شیراز نیز در این جلسه به بیان برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه شهرداری پرداخت و گفت: رویکرد برنامه‌ها با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها است تا هم افزایی لازم در جهت معرفی دفاع مقدس برای نسل‌های آینده انجام شود.

سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز با گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس گفت: صدا و سیمای مرکز فارس برنامه‌های بزرگداشت این ایام را از اوایل امسال شروع و برنامه ریزی کرده است که شامل دو حوزه بیان عملکرد کارگروه‌های این ستاد و کار رسانه‌ای است.

او، رونمایی از فیلم «عبدالله» در خصوص زندگی شهید اسکندری در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:هزار ۲۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف در راستای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در صدا و سیمای مرکز فارس در چهار حوزه پیام، خبر، سیما و رادیو پیش بینی شده است.

در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ستان فارس با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس، فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری فارس، رییس جهاد کشاورزی فارس، شهردار شیراز، مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رییس نهاد مقام معظم رهبری در استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و دیگر اعضای امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برکزار شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان