کد خبر: ۱۴۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

در ایام محرم و صفر ۲۵ هزار بسته معیشتی در استان فارس توزیع خواهد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در ایام محرم و صفر در استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید عباس موسوی امروز در حاشیه مراسم اهدا بسته های معیشتی به نیازمندان، گفت: ۲۵ هزار بسته معیشتی در ایام محرم و صفر از محل موقوفات فارس بین نیازمندان توزیع خواهد شد که تاکنون ۱۷ هزار بسته معیشتی از این تعداد توزیع شده است.

او افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تا قبل از شروع ایام محرم ۲۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات این استان تهیه شد و در اختیار اقشار نیازمند در سراسر این استان قرار گرفت.

 حجت الاسلام موسوی ادامه داد: همچنین براساس برنامه ریزی انجام گرفته ۲۵ هزار بسته معیشتی نیز در ایام محرم و صفر امسال با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل موقوفاتی که با نیات اطعام و عزاداری حسینی بوده تهیه خواهد شد که تاکنون ۱۷ هزار بسته از این تعداد با اعتباری بیش از ۷ و نیم میلیارد تومان تهیه و بین اقشار نیازمند خصوصا کسانی که در محله‌های حاشیه‌ای شهر‌های استان فارس زندگی می‌کنند توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه ارزش ریالی هر بسته معیشتی ۴۰۰ هزار تومان است در ادامه، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان پخت و پز و اطعام عزاداران حسینی در ایام محرم امسال تاکنون ارزاق با اعتبار ۱ میلیارد تومان از محل موقوفات شیراز که نیت واقف پخت و اطعام بوده تهیه و در اختیار بیمارستان‌های نمازی، حضرت علی اصغر (ع) و شهید فقیهی شیراز قرار گرفته تا با رعایت اصول بهداشتی پخت و بین بیماران، همراهان آن‌ها و کادر درمان توزیع شود.

او بیان کرد: از ابتدای محرم امسال تاکنون ۵۵۰ مبلغ دینی که هزینه آن از محل موقوفات فارس تامین شده به سراسر این استان اعزام شده است.

توزیع هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آقاباباخان شیراز
متولی موقوفه محمدقاسم آقاباباخان با بیان اینکه ۷ هزار پلاک ثبتی از مرحوم آقاباباخان در کاربری‌های مسکونی، تجاری، ورزشی و فرهنگی در شیراز به جا مانده است، گفت: نیت مرحوم آقا باباخان برای وقف هزاران ملکی که در شیراز داشته همگی در رابطه با حضرت سیدالشهداست که درآمد حاصل از این موقوفات صرف اطعام عزاداران حسینی، برگزاری آیین عزاداری و اعزام زائرین به کربلای معلا می‌شود.

او بیان کرد: امسال در ایام محرم تاکنون ۲۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان شامل اقلام خوراکی بین نیازمندان توزیع شده است که ۱۴۰۰ بسته از این تعداد در روز‌های گذشته و ۱۴۰۰ بسته دیگر نیز امروز پنجشنبه در میان اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: شیراز ، فارس
نظرات بینندگان