کد خبر: ۱۴۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

امیدهایی که با سفر قالیباف به خوزستان زنده شد/ چه کسانی برطبل «به شما ربطی ندارد» می‌کوبند؟

اگرچه بسیاری بر این باورند که مشکلات کشور آنقدر ریشه دوانده و در هم تنیده شده که حل آن شق القمر است اما از سخنان مکرر رهبر فرزانه انقلاب اینگونه بر می آید که برای مشکلات کشور راه حل وجود دارد و آن خودباوری و اتکا به توانمندی های درون و نیز در پیش گیری مدیریت جهادی است.

به گزارش شیرازه به نقل از سرویس سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجلس قانون گذار در یازدهمین دور شکل گیری خود شعار عدالتخواهی سر داد و مطرح کرد که با هدف ایجاد شفافیت به دنبال تحقق عدالت در کشور است . اگرچه از همان ابتدای آغاز به کار مجلس بسیاری تلاش در تخطئه منتخبین ملت کرده و اینگونه القا کردند که سخن از عدالت تنها در حد شعار باقی خواهد ماند و هرگز مجلس یازدهم نخواهد توانست عدالت را برقرار کند، اما این روزها حضور میدانی نمایندگان از ریاست مجلس تا سایر نمایندگان در میدان خدمت رسانی به مردم گویا چیز دیگری را در حال به اثبات رساندن است.

شاید این خارج از عرف سالهای اخیر مدیریتی در کشور باشد که رئیس مجلس خود به میدان آمده و به تاسی از مدیریت جهادی که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده عمل کند؛ اما موافقان و منتقدان مجلس یازدهم، قالیباف را در یک قاب دیدند و آن هم حضور میدانی نه با کت و شلوار اتو کشیده بلکه با ظاهری ساده و جهادی در بین اقشار مختلف خوزستان بود.

نمایندگان مجلس وکلای همه ملت هستند

اگرچه بسیاری بر این باورند که مشکلات کشور آنقدر ریشه دوانده و در هم تنیده شده که حل آن شق القمر است اما از سخنان مکرر رهبر فرزانه انقلاب در مناسبت های مختلف بر می آید که برای مشکلات کشور راه حل وجود دارد و آن خودباوری و اتکا به توانمندی های درون و نیز در پیش گیری مدیریت جهادی است.

رئیس مجلس سه شنبه در حالی به خوزستان سفر کرد که سفرش بدون تشریفات و هیئت های بلندپایه مرسوم بود و این همان مقدمه ای است که می تواند مردم را به مسئولان دلسوز و دغدغه مند برای اصلاح وضع موجود امیدوار کند.

رئیس مجلس در آغاز این سفر به آبادان رفت و از نزدیک مشکلات صیادان و ماهی گیران آبادانی را شنید. این یعنی نقض کردن اصل بی اساس «نماینده یک شهر فقط برای همان شهر»؛ چرا که تک تک نمایندگان مجلس وکلای ملت هستند و باید از انزوا و یک جانشینی در تهران به میدان آمده و همه جای ایران را مثل تهران ببینند.

 

 

روحیه چابک و داشتن تحرک برای رسیدگی به مشکلات مردم است که امید به زندگی و مشارکت اجتماعی را در بین مردم روز افزون خواهد کرد؛ چنانچه رهبر انقلاب نیز علاج مشکلات کشور را داشتن روحیه جوان انقلابی دانستند.

ایشان در دیدار رمضانی با تشکل های دانشجویی فرمودند: «مکرر گفته ام که به چنین دولتی معتقد و امیدوارم اما معنای این حرف صرفاً این نیست که یک جوان سی و چند ساله رئیس دولت باشد بلکه معنای دولت جوان و حزب اللهی یک دولت پای کار، آماده و با نشاط است که علاج مشکلات است و می تواند کشور را از راههای دشوار عبور دهد.» از این رو  مدیریت ییرمردی و تنبل باید جای خود را به مدیریت جوان و چابک و پرتلاش بدهد تا مقدمات حرکت به سمت ایرانی بالانده و خودکفا در تمام زمینه ها فراهم شود.

مشکلات مردم به چه کسانی ربط دارد؟

اگرچه بسیاری بر این باورند که مدیریت پشت میزنشینی آفت اداره کشور است و همواره در قالب سخنرانی‌های پرطمطراق و نطق های آتشین این شیوه مدیریتی را به باد نقد گرفتند اما کمتر اراده ای از سوی مسئولان اجرایی برای رفتاری جز مدیریت پشت میز نشینی شاهد بودیم. مدیریتی که خط باطل بر بازدیدها و نظارت های تلفنی کشیده و در میدان عمل نواقص را بررسی و حل مشکلات را مدیریت کند.

بنای مجلس یازدهم اما گویای مسلکی جز این است؛ چرا که از حضور در بین هفت تپه ای ها تا بازدید میدانی از بنادر آبادان و خرمشهر و سرکشی به مناطق محروم خوزستان خود مُهر تاییدی بر این ادعاست. 

استقامت بر روحیه جهادی، رویگردانی از مسئولان اشرافی

اگرچه اصلاح طلبان و سیاهی لشکر این جریان، حضور میدانی نمایندگان مجلس را تاب نمی آورند اما بدون شک این رویه علاوه بر آنکه می تواند سرآغازی برای بازگشت اعتماد مردم به مسئولان اجرایی باشد، خود بهانه ای خواهد بود تا ناکارآمدی برخی مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم را برملا کرده و رویه رویگردان شدن از مسئولان اشرافی را امتداد بخشد.

مجلس یازدهم حقا که کار را خوب شروع کرد و نشان داد جریان انقلابی می تواند مجلس کل ایران باشد؛ نه مجلس پایتخت نشینان یا مجلس جماعت اندک صاحبسرمایه و قدرت.

مجلس یازدهم تا اینجا نشان داده که مجلس کار و در میدان است به طوری که قاطبه نمایندگان دغدغه مردم و کار برای حل مشکلات کشور را دارند . استقامت بر این روحیه جهادی، مردم به روی کار آمدن یک دولت انقلابی امیدوار خواهد کرد.
 
امیدهایی که با سفر رئیس قوه تقنینی کشور به خوزستان زنده شد
 
مدیریت جهادی در دیدگاه رهبر انقلاب 10 شاخصه دارد که شامل توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن شناسی، دوری از اختلافات، کارآمدی، استفاده از امکانات و ظرفیت ها، نگاه نقادانه، حرکت مبتنی بر علم و درایت، همت، همراه با انگیزه خدمت، حضور مردمی می شود.
 
چنین شاخصه هایی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب همچنان سالهای مبارزات انقلاب، سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و مواجهه با منافقین و دوران هشت سال دفاع مقدس  آنچنان اثرگذار بوده که توانسته است کشتی انقلاب را از طوفات های سهمگین عبور داده و به تعبیر رهبر انقلاب پیچ های تاریخی را پشت سر بگذارد.
 
تردیدی نیست که خوزستان همواره جزء مناطق خاص و با اهمیت ویژه در کشور بوده و نقش آن چه در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب و چه در در دوران جنگ تحمیلی و چه سالهای پس از آن در حراست از مرزهای جنوب و جنوب غرب کشور انکار ناپذیر است. به طوری که همواره از زبان عمده مسئولان کشور این جمله که «خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرده» را شنیده شده است.
 
این درحالی است که مردم این استان پهناور همواره از عدم رسیدگی به آنها ، عدم شنیده شدن سخن آنها از سوی مسئولان و عدم توجه در توزیع عادلانه امکانات رفاهی گله مند بودند.
 
سفر قالیباف به خوزستان در قامت عالی ترین مقام قوه تقنینی کشور اما این امید را در دل مردم زنده کرد که همچنان مشکل مردم خرمشهر و آبادان و دزفول و سرتاسر خوزستان مشکل مسئولان و قانون گذاران کشور است و اراده ای قوه برای رفع این مشکلات در پس سرکشی های اینچنینی وجود دارد.
 
 
انتهای پیام/
نظرات بینندگان