کد خبر: ۱۴۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

شهدا و دعوت به رعایت مَرام ورزشی

شهید "شاکر دهقانی" در وصیت نامه خود می نویسد: «از برادران ورزشكار تقاضا دارم كه در ورزش اخلاق را رعايت كنند و مانند برادر با هم خوب و صميمى باشند...» متن کامل وصیت نامه این شهید بزرگوار را در نوید شاهد بخوانید.
به گزارش شیرازه، شهید "شاکر دهقانی" يکم دی ماه 1346 در خانواده اي مستضعف و مذهبي در روستاي بورکي علياء بخش خشت ديده به جهان گشود. 7 ساله بود که راهی مدرسه شد.
تحصيلات ابتدايي را در زادگاه خود گذراند و راهي دوره راهنمايي شد. سال اول و دوم راهنمايي را با موفقيت پشت سر گذاشت. با آغاز جنگ تحمیلی زمستان ها در سنگر مدرسه بود و تابستان ها را به سوی جبهه می شتافت. تایستان سال 1365 دوباره به جبهه رفت. از آنجایی که فردي لايق و وظيفه شناس بود از طرف فرمانده مورد تشويق قرار گرفت و به مشهد مقدس اعزام شد. او پس از زیارت بلافاصله به جبهه رفت و سرانجام دهم شهریور ماه 1365 در جزيره مجنون به شهادت رسید.

متن وصیت نامه / در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامى بكوشيد
بسم الله الرحمن الرحيم و لا تحسبن الذين قتلو فى سبيل الله امواتا بل احيا عند ربهم يرزقون. مپنداريد آنان كه در راه خدا كشته مى شوند مردگانند بلكه آنان زنده اند و در نزد خداى خويش روزى مى گيرند قرآن كريم. اين وصيت انسان را مى لرزاند و بيدار مى كند امام خمينى.
با سلام و درود به رهبر كبير انقلاب و با سلام به روان پاك شهيدان اسلام كه با ريختن خون خود درخت اسلام را آبيارى كردند و به ثمر رساندند و پاى متجاوزان شرق و غرب را از كشورمان قطع كرده و در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامى كوشيدند. و سلام و درود به مردم شهيدپرور ايران كه با كمكهايشان جبهه ها را گرم نگه داشتند تا رزمندگان بتوانند با دشمنان مقابله كنند.

شهدا و دعوت به رعایت مَرام ورزشی
بتازید بر دشمن، همچون شيران روز و زاهدان شب
در اين جا چند كلمه اى باشما مردم شهيد پرور صحبت مى كنم. اول از همكلاسي هايم مى خواهم سنگر مدرسه را رها نكنند چون شما هستيد كه در آينده مى توانيد چرخ مملكت را بچرخانيد و باز از شماها مى‌خواهم اگر لياقت شهيد شدن را داشتم و شهيد شدم نگذاريد كه سلاحم برزمين بيفتد و سلاحم را برداريد و همچون شيران روز زاهدان شب بر دشمنان بشتابيد و انتقام برادران خود را بگيريد. از شما دانش آموزان مى خواهم كه اگر بدى از من ديده‌ايد مرا ببخشيد و مرا حلال كنيد و از برادرانى كه توانائى جبهه رفتن دارند مى خواهم كه سلاح شهيدان را بردارند و بر دشمنان بشورند.

شهدا و مَرام ورزشی

از خواهران تقاضا دارم كه حجاب خود را كاملا رعايت كنند چون شما با حجابتان مى توانيد مشت محكمى بر دهان دشمنان اسلام بزنيد. از شما مردم شهيد پرور مى خواهم كه به نداى امام امت لبيك گفته و به سوى جبهه ها بشتابيد و پشت جبهه ها را گرم نگه داريد و از مردم مى خواهم كه برايم لباس سياه نپوشيد و گريه نكنيد چون راهى كه برحق بوده پسنديده ام و به سوى معشوقم پرواز کرده ام و از برادران ورزشكار تقاضا دارم كه در ورزش اخلاق را رعايت كنند و مانند برادر با هم خوب و صميمى باشند و از آنها مى‌خواهم كه برايم يك دوره مسابقه فوتبال برگزار كنند. خداحافظ شما شاكر دهقانى والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته. خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار

انتهای متن/
منبع: پرونده فرهنگی، مرکز اسناد ایثارگران فارس
نظرات بینندگان