کد خبر: ۱۴۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
روحانی:

مدارس باید شبیه پادگان های نیروهای مسلح شود/ امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امسال سال تحصیلی متفاوت است و باید انضباط دقیق دانش آموزان دارای اهمیت باشد، گفت: مدارس باید چیزی شبیه پادگان نیروهای مسلح شود.
 حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حضوری دانش آموزان که در دبیرستان نوجوان در شهر تهران واقع در منطقه 4 برگزار شد به صورت ویدیو کنفرانس به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از دغدغه های ما سلامت دانش آموزان است، به همین دلیل از بازگشایی مدارس استقبال شد؛ غربالگری هایی که برای سلامتی دانش آموزان صورت گرفت، نشان از دغدغه این موضوع داشت.

مدارس باید شبیه پادگان های نیروهای مسلح شود
 رییس جمهوری افزود: با بهترین آموزش و کتاب و حفظ سلامتی نوجوانان و جوانان را به مقصد اصلی علم و دانش و مهارت خواهیم رساند.

 وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان به دلیل حضور یک دشمن طبیعی باید با دقت بیشتری مد نظر قرار گیرد، گفت: امروز مسئولیت حفظ سلامت دانش آموزان بر دوش خانواده ها، مدیران و معلمان است.

وی تاکید کرد: آموزش در کشور ما در سخت ترین شرایط تعطیل نبوده است. ما این شرایط را در هشت سال دفاع مقدس نیز تجربه کردیم و در بمباران شهرها آموزش تعطیل نشد و دانش آموزان علیرغم سختی ها آموزش را فرا گرفتند.

 حجت الاسلام روحانی خطاب به مسئولان مدارس گفت: امسال رسالت و وظایف سخت تر و سنگین تر بر دوش شما است.

وی با بیان اینکه آموزش توقف ناپذیر است، تاکید کرد: اولین وظیفه معلمان مسئله مقابله با ویروس کرونا است. دانش آموزان و خانواده ها نیز باید به آنها کمک کنند. مهارت آموزی برای حفظ سلامت در شرایط کرونا یکی از وظایف است. ستاد ملی کرونا و همه ما از شما می خواهیم هر کلاس درس را با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کنید و از این 35 دقیقه کلاس درس پنج دقیقه به امر سلامت برای آغاز هر کلاس درس اختصاص یابد.

 رییس جمهوری از معلمان درخواست کرد تا از میان دانش آموزان و خانواده ها رفع اضطراب و نگرانی کنند و ادامه داد: اضطراب و نگرانی مانع اجرای امور می شود و باید ما سال تحصیلی را با قدرت پیگیری کنیم و به دانش آموزان آرامش دهیم.

 وی تصریح کرد: اگر نظافت و بهداشت مد نظر ما باشد، کلاس ها را ضد عفونی کنیم، مداوم ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی حفظ شود از این بیماری مصون خواهیم ماند.

 وی وظیفه سوم معلمان را آموزش با سبک و سیاق جدید دانست و گفت: باید با بهترین شیوه آموزش ها کوتاه مدت و کپسولی باشد و معلمان شاید مجبور باشند برخی از تکالیفی که دانش آموز در کلاس درس انجام می دهد را به خانه محول کنند و در این امر خانواده ها باید به آنها کمک کنند.

 وی ادامه داد: ممکن است در برخی از مدارس به دلیل تراکم بالای جمعیت دانش آموزی کلاس های درس یک روز در میان باشد؛ باید بستری فراهم شود تا دانش آموزان در روزهایی که به مدرسه نمی آیند از طریق فضای مجازی به آموزش دسترسی داشته باشند یعنی باید آموزش، حضوری و مجازی صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه امسال سال ویژه ای در نحوه آموزش برای دانش آموزان است، گفت: موضوع سلامت دانش آموزان اولویت اول است. اگر در سلامت دانش آموزی شبهه ای وجود دارد باید به خانه بازگردانده شود و اگر خانواده ای کرونا گرفته، حق ندارد فرزندش را به مدرسه بفرستد، باید فرزند آنها نیز دو هفته قرنطینه شود و آموزش را از طریق تلویزیون و فضای مجازی پیگیری کند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه امسال سال انضباط دقیق دانش آموزان است، گفت: مدارس باید شبیه پادگان های نیروهای مسلح باشند. باید دانش آموز در ورود و خروج با تراکم مواجه نشود، از منزل تا مدرسه اصول بهداشتی را رعایت کند. امسال سال نظم است و این نظم می تواند برای ادامه رشد جامعه موثر باشد.

 حجت الاسلام روحانی در پایان با مطرح کردن سال مهر گفت: خطاب بنده به 14 و نیم میلیون دانش آموز است که فرزندان من برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده و همکلاسی کمک و یاری کنند. نحوه کمک و یاری شما دانش آموزان به عنوان سوال مهر امسال ما است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره سرانجام برگزاری راهپیمایی اربعین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: علی القاعده امسال ما سفر اربعین نخواهیم داشت به دلیل اینکه اربعین یک ماه دیگر است و وضع عراق خیلی بدتر از وضعیت ایران است.

پایان پیام/55

نظرات بینندگان