کد خبر: ۱۴۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

خبر استعفای ظریف از کجا آب می‌خورد؟/ قهرنمایی جهت کاندیداتورسازی برای 1400

به احتمال زیاد قصد اصلی انتشار اخبار استعفای ظریف که بعد از سال ۹۷ چندین بار در فضای مجازی مطرح شده، در واقع یک برنامه ریزی رسانه ای برای منفک سازی ظریف از دولت روحانی و رساندن وی به انتخابات ۱۴۰۰ است.

 اخیرا بازهم خبر استعفای «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در فضای مجازی مطرح شد؛ خبری که بارها و بارها شنیده شده  و جدی ترین ماجرای استعفای وی نیز در زمان حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در ایران بوجود آمد و حاشیه هایی به بار آورد و دست آخر ظریف در ساختمان وزارت خارجه ماندگار شد.

اما این روزها خبر استعفای دیگر ظریف درحالی مطرح می شود که هیچگونه اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است و قهری نیز از سوی ظریف اتفاق نیفتاده است. جالب است که برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب به این شایعه دامن زدند. این درحالی بود که این روزها بازهم در حوزه دیپلماتیک شاهد فعالیت چشمگیری هستیم و ظریف خود خبر قهرش را تکذیب کرد و در جمع خبرنگاران گفت: "اگر استعفا کرده بودم که الان اینجا در خدمت شما نبودم."

در همین راستا، «علیرضا معزی»، معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور با مطرح کردن این سئوال که «دلیل انتشار شایعه استعفای ظریف چه بود؟» با انتشار تصویری از ظریف در جلسه امروز دولت نوشت: «تا رسانه‌ها از احتمال پیشرفت مذاکرات منطقه‌ای و ترافیک آمد و شدهای دیپلماتیک نوشتند، دیگرانی هم دست به کار شدند و از شایعه‌ی استعفا گفتند. ظریف همین الان در حیاط دولت.»

اما بسیاری هم مطرح می کنند که این یک اختلاف نمایی دروغین میان رییس جمهور و وزیر امور خارجه است و احتمالا اصلاح طلبان برای انتخابات آینده روی این موارد خبرسازی و مانور رسانه ای می دهند. 
 
پروژه «ظریف بایدن» یکی از سناریوهای انتخاباتی اصلاح طلبان
 
به احتمال زیاد قصد اصلی انتشار اخبار استعفای ظریف که بعد از سال ۹۷ چندین بار در فضای مجازی مطرح شده، در واقع یک برنامه ریزی رسانه ای برای منفک سازی ظریف از دولت روحانی و رساندن وی به انتخابات ۱۴۰۰ است.
 
محور اصلی این خبرسازی یکی از کانال های تلگرامی نزدیک به دستگاه دیپلماسی است. طی ماه های آینده نیز احتمالا خبر اختلافات میان ظریف و دولت به ویژه شخص روحانی بلد خواهد شد.
 
مصدق سازی از ظریف نشان دهنده علاقه اصلاح طلبان برای کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 است
 
جالب است که شخصیت های اصلاح طلب نیز به این اخبار دامن زدند و حتی پیشتر در یک سناریوی انتخاباتی از سوی رسانه های اصلاح طلب مطرح شده است که اگر «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها درا نتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز این کارزار شود، ظریف گزینه خوبی برای حضور در انتخابات به بهانه رقم زدن برجام دیگری است.
 
هرچند که اصلاح طلبان به خوبی می دانند که این جریان سیاسی با توجه به حمایت از دولت و نظریه مذاکره با غرب که تقریبا هیچ نتیجه آن بود اعتبار چندانی میان افکارعمومی ندارند اما تلاش می‌کنند تا دوباره کشور را در دور تسلسل مذاکره با غرب بیندازند؛ این درحالی است که جامعه دیگر یارای افتادن در این دور باطل را ندارد.
 
 
روزنامه های زنجیره ای این روزها با مصدق سازی از ظریف و کنار هم گذاشتن تصاویر وی و وزیر خارجه کشورمان سعی دارند جامعه را برای حضور ظریف در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 آماده کنند؛ اگرچه تا به امروز ظریف مطرح کرده است که تمایلی برای کاندیداتوری در این انتخابات را ندارد اما مشخص نیست در آینده چه رویه ای رقم می خورد.
 
انتهای پیام/
 

نظرات بینندگان