کد خبر: ۱۴۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور در فارس

استاندار فارس گفت: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور در شهرستان بوانات فارس و با همکاری سرمایه گذاران خارجی آغاز شده است.
 عنایت الله رحیمی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور در شمال استان و با همکاری سرمایه گذاران خارجی آغاز شده است، گفت: مطالعات توسعه انرژی‌های پاک در استان فارس در اسفند ماه ۹۷ آغاز شده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار مناسب استان در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی، منطقه شمال فارس برای ایجاد بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور مکان‌یابی شده است.

او با اشاره به اینکه پروژه ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی کشور توسط گروه بین‌المللی مرآت و با همکاری سرمایه گذاران خارجی اجرا می‌شود، با اشاره به بررسی‌های تیم استعدادیابی در اراضی مختلف استان، اظهار کرد: دشت چهرک در شهرستان بوانات به عنوان مکان مناسب اجرای گام نخست طرح با ظرفیت ۴۶۱ مگاوات مناسب ارزیابی شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این طرح مشغول به کار هستند، ابراز داشت: در دوره ساخت و بهره‌برداری کامل از ۱۱ نیروگاه، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزون بر ۴هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

رحیمی افزود: سرمایه گذاری طرح افزون بر ۹ میلیون۳۸۷ هزار یورو است که در جلسه ۲۴۴ هیئت سرمایه‌گذاری خارج کشور به ثبت رسیده و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.

او یاد آور شد: گام دوم طرح به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات نیز مکان‌یابی شده و در حال اخذ استعلام‌های لازم برای صدور مجوز‌های قانونی است.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان