کد خبر: ۱۴۱۶۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

فراهم بودن زیرساخت‌های آموزش مجازی در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مدرسه شهری و روستایی در سطح استان با همکاری شرکت مخابرات و اپراتور‌های همراه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در قالب طرح هوشمند سازی مدارس متصل شدند.
 مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی استان در موج نخست شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه پارسال، ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و اپراتور‌های مخابراتی دو برابر شد تا پاسخگوی افزایش ترافیک ناشی از آموزش‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

او افزود: باستناد بند ۲-الف ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت باید با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستایی، دسترسی لازم برای چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی را در ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فراهم کند.

سهرابی گفت: با تأمین اعتبار و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی در دولت یازدهم و دوازدهم، ۹۰ و ۷۶ صدم درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت ثابت و سیار دسترسی پیدا کردند و امکان بهره مندی دانش آموزان از خدمات آموزش مجازی برای سال تحصیلی جدید در این مناطق فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: ارایه خدمات اینترنت در روستا‌ها به دو روش ثابت و سیار به مشترکین انجام می‌شود که ۶۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان با توجه به داشتن تلفن ثابت از اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) برخوردار هستند و برای اینترنت سیار نیز سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) این خدمت را در روستا‌ها ارائه می‌دهند.

سهرابی گفت: بنا بر دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خرداد ماه، طرح هوشمند سازی مدارس در استان فارس به عنوان استان پایلوت کلید خورد و تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مدرسه شهری و روستایی در سطح استان با همکاری شرکت مخابرات و اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و‌های وببه شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در قالب این طرح متصل شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تداوم آموزش دانش آموزان در فضای مجازی، با دستور رییس جمهور، سامانه شاد در اردیبهشت ماه امسال افتتاح و ترافیک این سامانه برای دانش آموزان و معلمان رایگان شد، اما برای تداوم فعالیت این سامانه در سال تحصیلی جدید به صورت رایگان، باید اعتبار لازم تأمین شود.

او افزود: بنابر دستور رییس جمهور در جلسه هیئت دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور هستند تا در صورت ادامه تعطیلی مدارس، زمینه برای استفاده رایگان دانش آموزان و معلمان از خدمات سامانه شاد برای آموزش مجازی فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
0
جوجه را آخر پاییز می شمارند ... سرعت ، کیفیت ، هزینه سه شاخصه ای که نتیجه اش می شود خروجی زیرساخت ارتباطی و مخابراتی . حداکثر یک ماه آینده خروجی ها مشخص می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
0
امار امار فقط امار.دوباره سال اخر دولت شده امار دادن ها شروع شد.خروجی این امارها چیه؟چند درصد از روستایی ها از این سرویس ها راضی اند؟کیفیت تکلیفش چیه؟ایا سرعت متناسب با پولی که مردم میدن هست؟