کد خبر: ۱۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

آزادی 553 زندانی جرایم غیرعمد در فارس

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ستاد دیه این استان توانسته است زمینه آزادی بیش از 553 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را با مبلغی بالغ بر 70 میلیارد ریال فراهم کند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، معین موسوی مدیرعامل ستاد دیه فارس با تقدیر از حضور پرشور خیران در مراسم گلریزان شهرهای مختلف این استان اظهار داشت: خیران با دستان کریمانه و همت والای خود در اعتلای سنت حسنه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فارس بار دیگر درخشیدند و مساعدت آنها همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: خیران این استان با اهدای کمک‌های نوع‌دوستانه خود با هدف آزادی هم‌نوعان دربند، از اجر و منزلت اخروی برخوردار شده و پاداش این انفاق در نزد خداوند تبارک در ماه ضیافت چند برابر لحاظ می‌شود.
موسوی ادامه داد: ستاد دیه فارس توانسته است در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که به صورت غیرعمدی گرفتار زندان شده‌اند مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.
مدیرعامل ستاد دیه فارس نقش صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات فعال در این استان را در آگاهی و استقبال خیران مؤثر دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع، اذهان عمومی را برای این امر خداپسندانه آماده کرده و جا دارد از تمام کسانی که در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی گلریزان‌های این استان مشارکت داشته‌اند صمیمانه تقدیر کنیم.
این مقام مسئول در ستاد دیه استان فارس با اشاره به هدف برگزاری این گلریزان‌ها افزود: با توجه به اینکه افرادی هستند که به دلایل مختلف امکان دریافت وام‌های قرض‌الحسنه و پرداخت اقساط آن را ندارند بنابراین ستاد دیه این استان از طریق برپایی گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، این افراد را با پرداخت کمک بلاعوض آزاد می‌کند.
وی به میزان اعتبار تعیین شده از قانون بودجه کل کشور در سال 90 برای این ستاد مردمی نیز اشاره و اضافه کرد: در سال جاری اعتباری نزدیک به 60 میلیارد ریال از محل قانون بودجه کل کشور از طریق بانک‌های عامل ملت، تجارت و رفاه کارگران با توجه به جامعه آماری زندانیان جرایم غیرعمد در اختیار ستاد دیه فارس قرار گرفته است.
موسوی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ستاد دیه این استان توانسته است زمینه آزادی بیش از 553 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را با مبلغی بالغ بر 70 میلیارد ریال فراهم کند.
مدیرعامل ستاد دیه فارس با اشاره به اینکه امسال مبالغ جمع‌آوری شده از طریق کمک‌های خیران در مقایسه با سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، بيان داشت: جمع مبالغ اهدایی خیران فارس در ماه رمضان امسال بیش از 12میلیارد ریال بوده و نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: خیران فارس در ماه میهمانی خدا صدها زندانی و خانواده چشم به راه ایشان را بر سفره‌های لطف و کرم خود مهمان کردند.
موسوی در پایان خطاب به مردم نوع‌دوست استان فارس اظهار داشت: همانگونه که مراجع عالیقدر، صرف زکات در راه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را جایز دانسته‌اند، مردم نوع‌دوست فارس می‌توانند با هدف اجرای سنت حسنه و آزاد کردن بندگان خدا از بند زندان وجوه زکات فطریه خود را به شماره حساب جام بانک ملت 10/11991199 واریز و یا به آدرس ستاد دیه استان فارس بلوار امیرکبیر رو به روی شرکت نفت مراجعه کنند.
انتهای پیام/85

نظرات بینندگان