کد خبر: ۱۴۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
در جلسه انعقاد تفاهم نامه شهرداری شیراز و نهاد نمایندگی ولی فقیه مطرح شد:

آیت الله دژکام: کار فرهنگی یک نفره و مبتنی بر دستور نیست/ شهردار شیراز: شهر شیراز پتانسیل رویداد های فرهنگی را دارا است

جلسه انعقاد تفاهم نامه فرهنگی شهرداری شیراز و نهاد نمایندگی ولی فقیه برگزار شد.
به گزارش شیرازه، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز ظهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه مابین سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، ابراز داشت: این تفاهم نامه شکل جدیدی از کار فرهنگی مبتنی بر همفکری، همدلی و همراهی است که به نمایش گذاشته اند. این جلسه برای اولین بار است که نقش مدیریت شهری مستمرا در کار های فرهنگی نمود و رسمیت پیدا میکند.

وی با عنوان اینکه عزیزانی اگر پشت پرده یک کار فرهنگی هستند بایستی خدمات شأن دیده شود افزود: این تفاهم نامه، یک حرکت تمدن سازی است و امیدوار هستیم که این نگاه در طول زمان تقویت بشود و به سمت جامعه آرمانی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده، برود. 

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه عدالت و همدلی و یک رنگی در جامعه باید خوبی مشاهده بشود گفت: با توجه به اینکه کار فرهنگی می خواهد با دل ها بیامیزد و احساس رضایت از زندگی را افزایش بدهد، مسلما کار یک نفره و دستوری نیست بلکه یک ملت با همه توانایی به میدان می آید و پای در این عرصه بسیار مهم میگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: گاهی اوقات شاهد این هستیم که در بعضی از شهر ها و یا کشور ها امکانات وجود دارد اما احساس رضایت از زندگی نیست و در مکان های دیگر امکانات وجود ندارد اما احساس رضایتمندی افراد موج می زند. کار فرهنگی می خواهد نگاه رضایت نداشتن مردم از زندگی را اصلاح کند.

آیت الله دژکام: کار فرهنگی یک نفره و مبتنی بر دستور نیست/ شهردار شیراز: شهر شیراز پتانسیل رویداد های فرهنگی را دارا است

آیت الله دژکام با بیان اینکه باید یک در فعالیت های فرهنگی، هماهنگی در سطح استان فارس رخ بدهد، خاطر نشان کرد: قدم های در این راستا برداشته شده است اما باید تقویت شود. با انعقاد این تفاهم نامه امیدواریم قله بودن شیراز که مد نظر رهبری بوده است ، یک نمود خوبی پیدا کند‌. شیراز جهانگیر بوده و جهانگیر خواهد بود.

به گفته امام جمعه شیراز باید در امور مساجد، نقش حرم مطهر در فضاسازی شهر، نماز جمعه و بطور کلی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نقش خود را شناسایی کنیم و در راستای ارتقا آن گام برداریم. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه اظهار کرد: با توجه به سابقه فرهنگی در استان فارس این انتظار وجود دارد که تمامی آحاد مردم در راستای افزایش کیفیت زندگی در صحنه‌های فرهنگی حضور پر شوری داشته باشند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به همراه تمامی چهره های فرهنگی، علمی و.‌. شهر برای رضا خداوند و شادی خاطر حضرت ولی عصر(عج) یک رنگ به دنبال پیشبرد اهداف مشترک دینی و ایمانی باشیم.

مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در ادامه این جلسه گفت: جای بسیار خوشحالی است که آیت الله دژکام امام جمعه محترم شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس  پیشگام کار فرهنگی است.

وی با اشاره به کار های فرهنگی صورت گرفته در دهه های اخیر شهر مقدس شیراز اظهار داشت: در دوره های اخیر فرصت های جدید را نتوانسته ای خلق کنیم اما حدی نبوده که بُعد ملی و فرا ملی داشته باشم. در این مدت، تلاش داشته ایم که در حوزه فرهنگی گام های بسیار خوبی برداشته شود و انشالله با برنامه ریزی سالانه کار پیگیری شود. اگر این همراهی شکل بگیرد می توانیم در حوزه جامعه سازی و تمدن سازی حرکت بسزایی داشته باشیم.

اسکندرپور تصریح کرد: پل و پارک و بزرگ راه زیرساخت است ولی آنچه برای زندگی یک شهروند تاثیر گذار است، مجموعه روابط حاکم بر زندگی شهروند شهر نظیر اجتماعی، فرهنگی و... است.

شهردار شیراز با عنوان اینکه شهر شیراز ظرفیت این را دارید که با برگزاری رویداد های علمی، مذهبی، فرهنگی و.... بدرخشد و حتی تولید ثروت داشته باشد افزود: در شیراز ظرفیت عظیم تاریخی ، مذهبی وجود دارد، شاید برخی از رویداد ها را نتوان در شهر هایی مثل تهران و... برگزار کرد. اما شهر شیراز با دارا بودن اماکن بسیار خوب این پتانسیل را دارا است.

گفتنی است، این تفاهم نامه دوجانبه با توجه با تاکید های مقام معظم رهبری درراستای تمامی در اجرای فرهنگی و دینی، مابین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس جهت ارتقا مباحث دینی و فرهنگی به امضا طرفین رسید.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان