کد خبر: ۱۴۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
15 شهریور ماه 1399:

آمار ابتلا در شیراز از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جدیدترین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا نیمه شهریور را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه٬ عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در فارس در استودیو سلامت، با اشاره به انجام بیش از ۲۵۸ هزار مورد نمونه گیری از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا نیمه شهریور، اظهار کرد: از این تعداد ۴۴ هزار و ۶۲۸ مورد شناسایی شده است.

او افزود: ۴۱ هزار و ۹۲۱ مورد، معادل ۹۴ درصد، با بهبودی کامل از مراکز درمانی استان مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

عبدالرسول همتی با اشاره به بستری ۶۹۶ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان فارس، تصریح کرد: ۸۱ نفر به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به مرگ ۵ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کروناویروس، گفت: با افزوده شدن این تعداد، مجموع موارد جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع بیماری تا نیمه شهریور به ۸۴۴ مورد افزایش یافت.

این مقام مسئول، گزارشی از آمار تجمعی ابتلا در شهر‌های مختلف استان از ابتدا تاکنون ارائه داد که در این گزارش، شهر شیراز با ۲۰ هزار و ۳۵۳ مورد ابتلا در رتبه نخست قرار دارد.

عبدالرسول همتی اضافه کرد: در این گزارش آمار کازرون با هزار و ۸۷۱ مورد؛ مرودشت با هزار و ۴۰۹ مورد؛ داراب با ۹۳۶ مورد؛ کوار با ۷۵۶ مورد؛ لامرد با ۷۵۵ مورد؛ قیروکارزین با ۷۴۴ مورد؛ آباده با ۶۲۱ مورد؛ زرین دشت با ۶۱۷ مورد؛ فیروزآباد با ۵۴۳ مورد؛ ممسنی با ۵۳۲ مورد؛ مهر با ۴۶۸ مورد؛ زرقان با ۴۰۹ مورد؛ سپیدان با ۳۹۳ مورد؛ استهبان با ۳۷۶ مورد؛ کوه چنار با ۳۶۵ مورد؛ فراشبند با ۳۳۴ مورد؛ اقلید با ۳۳۱ مورد؛ پاسارگاد با ۲۸۰ مورد؛ خرم بید با ۲۶۳ مورد؛ نی ریز با ۲۲۳ مورد؛ رستم با ۱۷۴ مورد؛ سروستان با ۱۵۴ مورد؛ خرامه و ارسنجان هرکدام با ۱۳۹ مورد؛ بیضا با ۱۲۸ مورد؛ بوانات با ۱۱۸ مورد؛ سرچهان با ۶۲ مورد و بختگان با ۵۸ مورد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

او از عموم مردم استان فارس خواست تا نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دقت نظر ویژه داشته باشند تا بتوانیم با مشارکت دسته جمعی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان