کد خبر: ۱۴۱۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت + نرخ‌نامه

نرخ جدید شبکه حمل‌ و نقل عمومی در شیراز به صورت رسمی اعلام شد که براساس آنچه در این نرخ‌نامه آمده از فردا یکشنبه ۱۶ شهریورماه اجرایی می‌شود.
 نرخ جدید شبکه حمل‌ و نقل عمومی در این کلانشهر صبح امروز به صورت رسمی اعلام شد که براساس آنچه در این نرخ‌نامه آمده از فردا یکشنبه 16 شهریورماه اجرایی می‌شود.

لایحه تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل‌ و نقل مسافر شیراز شامل ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در سال 99 در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

بر این اساس نرخ کرایه خطوط روزانه، شبانه و دربستی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و نرخ کرایه در خطوط تغذیه‌کننده بدون احتساب ورودی محاسبه و دریافت کرایه نقدی در تامی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس حذف شد.

همچنین نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی به ازای هر کورس یک هزار و 200 تومان تعیین شد. نرخ تاکسی‌های ویژه فرودگاه، بی‌سیم، ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ و نقل نیز 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر شیراز، نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی، مینی‌بوس و تاکسی‌های درون شهری شیراز بین 25 تا 30 درصد افزایش یافت.

این موضوع در حالی است که نحوه قیمت‌گذاری به گونه‌ای است که باز هم دعوای مسافر و راننده بر سر پول خرد یا مابقی پول ادامه‌دار می‌شود چرا که کرایه تاکسی از 800 تومان برای یک کورس به 1200 تومان افزایش یافته که در عمل راننده یا مسافر به دلیل نداشتن پول خرد متضرر می‌شوند./تسنیم


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
0
هر روز فقط خبر گرانی و تورم برای ملت بدبخت ایران دارید . آخه این ملت بیچاره چه گناهی کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا این همه ظلم میکنید ؟؟؟؟؟گرانی تا کی و کجا ؟؟؟؟؟؟؟
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
0
نرخ کرایه ها شده 1200 ولی برخی رانندگان 1500 کم میکنند. حالا میگیم واسه یه کورس خرد ندارند 2 کورس رو چرا بجای 2500 از مردم 3000 تومن میگیرند.
لطفا از تاکسی رانی پیگیری کنید تا تبدیل به عادت نشده، برخی دیگر از رانندگان حاضرن از 200 تومن بگذرند و همون 1000 واسه یه کورس بگیرند ولی برخی از 200 تومن که نمیگذرند 300 تومن هم بیشتر میگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
0
فقط گرانی بیداد میکنه این چه وضیعه ملت مگه روگنج نشستن یا پول پارومیکنند