کد خبر: ۱۴۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

بهره برداری از آزادراه شیراز_اصفهان در اوایل سال آینده

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: با پیگیری های صورت گرفته و اعتبار تخصیص یافته آزادراه شیراز اصفهان در اوایل سال ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسد.
 محمود رضایی در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز اصفهان عنوان کرد: در جریان سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان فارس اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح مهم اختصاص یافت. 
وی اظهار کرد: برای محقق شدن تعهد افتتاح این آزاد راه در زمان بندی مشخص شده بایستی با برنامه‌ریزی همه جانبه پیگیری های جدی در این زمینه انجام شود. 
معاون عمرانی استانداری فارس به اهمیت بهره برداری آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان طولانی ترین آزادراه کشور با طول ۲۲۵ کیلومتر اشاره و عنوان کرد: بهره برداری از این آزادراه  در راستای  ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و استان فارس  اثرگذار خواهد بود.  
به گفته دکتر رضایی بهره برداری از این آزادراه علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، کاهش مصرف سوخت را باعث شده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش  خواهد داد.
گفتنی است  آزادراه شیراز  اصفهان با هدف کوتاه شدن فاصله بین دو کلان شهر شیراز و اصفهان  به میزان ۱۴۰ کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان یک ساعت و نیم و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول ۲۲۲ کیلومتر در حال احداث است.

نظرات بینندگان