کد خبر: ۱۴۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

اجرای مرحله دوم طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی در فارس

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: مرحله دوم طرح حمایتی دولت از کشاورزان فارس در قالب خرید توافقی گوجه فرنگی آغاز شده است.
  هدایت اله رحیمی گفت: با توجه به آمار ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس، عمده تولید گوجه فرنگی در شهرستان‌های ارسنجان، بیضاء، پاسارگاد، سپیدان، شیراز، سرچهان، زرقان، مرودشت و فیروزآباد و. می‌باشد که محصول از کشاورزان این مناطق تحویل گرفته می‌شود.

او بیان کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان فارس به عنوان مباشر خرید تعیین و معرفی شده است، اما بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی صدور گواهی تولید برای کشاورزان منوط به معرفی نامه صادره توسط جهاد کشاورزی با مهر و امضاء مرکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیر جهاد کشاورزی با هماهنگی نظام صنفی کشاورزی شهرستان است.

این مقام مسئول افزود: براساس فرم استعلام قیمت و نحوه پرداخت وجه تکمیل شده توسط کارخانجات داوطلب فعال و همچنین استعلام به عمل آمده از معاونت غذا و داروی علوم پزشکی فارس در خصوص تعیین رتبه کیفی رب گوجه و لیست ارائه شده از واحد‌های فعال توسط شرکت تعاونی صنایع کنسرو استان، تعداد ۷ کارخانه که شرایط مالی مناسب پرداخت مطالبات کشاورزان را دارند به شرح زیر انتخاب شدند که پس از انعقاد قرارداد با مباشر طرح (اتحادیه تعاونی روستایی فارس) نسبت به خرید گوجه فرنگی از کشاورزان اقدام کنند و در ادامه در صورت ضرورت با تعداد دیگری از کارخانجات با نظر کمیسیون قرارداد منعقد میشود.

رحیمی تصریح کرد: در این طرح قیمت خرید گوجه فرنگی براساس مفاد دستورالعمل ابلاغی ۱۰.۰۰۰ ریال است که از این مبلغ ۸۵۰۰ ریال آن توسط کارخانجات مورد قرارداد به مدت حداکثر ۴۵ روز و مابقی مبلغ ۱۵۰۰ ریال پس از تامین اعتبار توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران پرداخت خواهد شد لذا تعهد سازمان فقط محدود به همین مبلغ است و هیچ تعهدی نسبت به وصول پول کشاورزان از کارخانه و پرداخت آن به کشاورزان را ندارد و هر کشاورز فروشنده محصول به کارخانه مکلف به اخذ رسید و وصول مطالبات خود از کارخانجات خریدار محصول می‌باشد./ باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان