کد خبر: ۱۴۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

۴۷۳ کیلو تریاک در نی‌ریز کشف شد/کشف ۲۴ تن برنج قاچاق در بوانات/دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز در اقلید

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


۴۷۳ کیلو تریاک در نی‌ریز کشف شد
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز، ۴۷۳ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: روز گذشته مأموران انتظامی "نی‌ریز" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه خودرو حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند در این خصوص یک سواری پراید و یک دستگاه وانت نیسان را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن خودروها، ۴۷۳ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و راننده سواری پراید با توجه به تاریکی هوا متواری شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

ایست پلیس کازرون به تریلر حامل ۲۵ میلیارد کالای قاچاق
جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف انواع سم پاش‌های کشاورزی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کازرون حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۹۵۰ کارتن سم پاش‌های کشاورزی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال جهش تولید تاکید کرد.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در آباده
فرمانده انتظامی آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۱۳ دستگاه کارواش، ۳۱ عدد تیغه دستگاه گرد بر و ۱۰ عدد تیغه برش خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در فیروزآباد
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان "فیروزآباد" هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی دو روز گذشته تعداد ۳ دستگاه خودرو سبک را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۶ هزار و ۱۰۰ عدد انواع قطعات تلفن همراه، ۲ هزار و ۳۰۰ عدد انواع نوشیدنی، ۱۲ هزار و ۸۵۰ عدد فندک، ۱۹۶ ثوب پوشاک، ۳ دستگاه اسپیلت و لباسشویی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۴ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۴ تن برنج قاچاق در بوانات
فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۲۴ تن برنج قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان بوانات خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مبارزه جدی با معضل قاچاق کالا‌های اساسی، مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل دقیق خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو، ۲۴ تن برنج قاچاق و فاقد مجوز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده بنا به نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۷ سارق و کشف ۴۲ فقره انواع سرقت در ممسنی
فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۷ سارق و کشف ۴۲ فقره انواع سرقت طی دو هفته اخیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها، موفق به شناسایی سارقان شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی‌های به عمل آمده از این ۷ سارق حرفه ای، موفق به کشف ۴۲ فقره انواع سرقت شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده حقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

کشف ماینر‌های قاچاق در لامرد
فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۳۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در دو انبار واقع در یکی از محله‌های این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: مامورین انتظامی پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها، ۳۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ زارع پور با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

۴ شکارچی غیر مجاز دراقلید دستگیرشدند
فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۶ کبک وحشی و یک قلاده گراز و دستگیری ۴ شکارچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر شکار پرندگان غیرمجاز در بیابان‌های اطراف شهر "سده"، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران در معیت نماینده محیط زیست به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۴ نفر که حین شکار پرندگان وحشی بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در بازرسی از آنان، ۴ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۱۶ کبک و یک قلاده گراز وحشی کشف شد، گفت: محیط زیست به عنوان یک سرمایه و دارایی گران‌بهای ملی است و پلیس با اقتدار کامل از آن پشتیبانی می‌کند و افرادی که به صورت غیرمجاز دست به شکارحیوانات بزنند توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان